Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Chtel jsem se zeptat odkud kam vedly kolejove těleso na Mlýnských Nivách. Je to docela kuózní když koleje vedou přímo do centrály VÚB...
Reakcia na: Majo #39590:
my chceme filialku my chceme filialku my chceme filialku , dzurinda je cigaaaan, my si vladka nedame ?
Neviem, naco sa tu vsetci hadate, ci je to obratisko elin pri Hl. stanici dobre alebo nie. V prvom rade si treba uvedomit, ze cely ten projekt je uplne zly, pretoze najdolezitejsia zeleznicna stanica BY NEMALA MAT VLAKOVE KOLAJE V OBLUKU!!! Ja by som navrhoval za tych 8. mld. radsej postavit uplne novu stanicu medzi Vinohradmi a Hl. stanicou tak, aby v obluku nestali v prvom rade vlaky.
První kloubový Solaris Urbino právě najíždí své první kilometry s cestujícícmi v Olomouci.
Esicko:Ámos Ti hneď vysvetlí že ste háveď lenivá zdvihnúť zadok.A že kým prejdeš okolo celej súpravy a odkontroluješ si požehnanie,Ti vlky na celej súprave pootvárajú zase dvere a pôjdu si pofajčiť,nebude brať ohľad,lebo dôležité je,že sa v TT zveľadila stanica ?.
Ad kamery: Amos, tie kamery si mal navrhnut na vozidla, kazde by malo v mieste spatneho zrkadla jednu, pripadne kazde dvere svoju... Tak sa nam debilny projekt predrazi o par milionov, namiesto aby sme sa chytili rozumu. Vies ako sa "dobre" mojim kolegom vypravuju vlaky na Hlavnej stanici a v Trnave? Tam nevidis ani hxxxo.
hmm na tie budapestianske trate co su vidiet na tych dnesnonovinkovych fotkach mozme len slintat...
Ámos:Takže si to povedzme inak,keď si už taká rúra ropovodná,muchotrávky požierajúca,čo musí stále kafrať do vecí o ktorých nemá ani šajnu (ako každý správny Ámos):Norma nedovoľuje pri novo budovaných obratiskách umiestnenie priestorov v ktorých dochádza k výmene cestujúcich v oblúku o polomere menšom ako 150 metrov a nie je to pre pohodlie vodičov ale pre bezpečnosť cestujúcich.Okrem argumentov,ktoré tu už odzneli,dochádza v oblúku k vzdialeniu nástupných hrán dverí situovaných medzi otočnými čapmi od hrany nástupišťa a k nebezpečiu pádu osoby medzi vozidlo a hranu obrubníka.Projektant je povinný projektovať v súlade s normami a pokiaľ projekt nespĺňa normatívne požiadavky,projekt nesmie byť schválený a projektant by nemal dostať za svoju prácu zaplatené.Stačí ti to takto?
Reakcia na: Ámos Keynes #39571:
Sa spamataj nastupna hrana v obluku? Si ty normalny? To je vymysel neakeho projektanta pricom, zastavka v obluku nema byt bez vyhladu na celu supravu. Teraz mas problem ustrazit si zadne dvere v miernych oblukoch a co chces od prejektu, ktoreho obratisko vyzera horsie nez ZST Nove mesto. Aby si bol v obraze, vodic ktory chce opustit stanovisko vodica ma podla predpisu vypnut vozidlo, znulovat reverz a zabezpecit uzamknutie pracoviska (kabiny). Vies si to predstavit? mas ty vobec pojem co pises, za chobotiny? Ja som myslel, ze mas rozum ale momentalne si klesol v mojom pojimani, na Sprostus-Canulus-substratus bez urazky, myslis len na vlastne pohodlie, ale neberes vobec do uvahy podstatnejsie rizika. Inac proti tomu projektu nemam ziadne vyhrady az na to, ze obratisko sa musi vyprojektovat kusok inac.
nechapem ako moze amos stat za niekym kto to debilne navrhol... akoze proste to nesmie prejst ked je to ***nute a basta...
Reakcia na: Ámos Keynes #39579:
a ked budes musiet na stanici obracat naraz K2, supravy T3 a este aj nieco ine ? pristavas vzdy dalsiu special kolaj ? 🙂
Alebo ešte lepšie riešenie ala DPB ma napadlo. Keďže nechcú to spraviť ako vodiči chcú, tak nebudeme hl. stanicu obsluhovať a postavíme si nové obratisko v parčíku medzi úradom vlády a MF SR. To sa vám bude zrjme lúbiť najviac.
Reakcia na: si #39577:
Hej jasne, takže už len zopár miliárd na výpravu L1, L2, L3 a L8 plus staničné záložáky. ☺
Reakcia na: Beus #39575:
Áno, keď prídu nové vozy, tak zoberem skrutkovač odmontujem kameru a posuniem ju tak aby to bolo správne. To isté platí aj pre mantinely.
Avšak kedy prídu nové vozy, ktoré budú jazdiť až na hl. stanicu 😃
Reakcia na: Beus #39575:
Áno jednoduchšie je prerobiť celý komplex, celý projekt, ono keď je to na pripomienkovom tak je to už aj celé na papieri, ako namontovať zopár kamier a nejaké zábrany, že? To máš úplnu pravdu.
?
Reakcia na: Ámos Keynes #39576:
hmm napriklad obojsmerne vozy a obycajne rozvetvenie kolaji a ich slepe ukoncenie 🙂 cele obratisko moze byt priame a zaberie minimum miesta 🙂
Reakcia na: Ámos Keynes #39574:
Stále sa tu rozmýšľa ako to nejde namiesto toho aby sa rozmýšľalo takáto je situácia takto to bude vyzerať je mizivá pravdepodobnosť že celý projekt na ktorom robili niekoľko mesiacov prerobia kvôli nám skúsme zistiť ako by sa dali negatíva eliminovať na prijateľnú úroveň a tak aby boli aj pre investora prijateľné natoľko že nám ich zafinancuje.
Reakcia na: Ámos Keynes #39574:
No jo... naco robit veci jednoducho, ked sa daju zlozito, vsak? 🙂
A na tej kolaji specialne pre T3 a K2 som sa musel zasmiat 🙂 Ked bude treba vozy zaradit na kolaje (kvoli casom odchodov) inac, tak co? A ked pridu nove vozy? prestaviame mantinely, premontujeme kamery inac, alebo ako? 😉 Myslimze to uz prilis prekombinovavas 🙂
A najsmutnejsie na tom je to, ze pri sucasnom navrhu sa to uz fakt jednoduchsie ako s tvojimi doplnkami vyriesit neda, aby to bolo aj bezpecne...
Reakcia na: Beus #39573:
No, to je argument o ktorom sa dá diskutovať.
Avšak celá ta situácia, ktorú si popísal sa dá vyriešiť jednoducho. Nie sme v časoch kedy sme poznali len zrkadlá. Viem si veľmi dobre predstaviť značky kde má vodič zastaviť a kamery ktoré budú snímať priestor pred dverami. Vodič bude mať vonku pri kabíne obrazovku a na nej celý priestor pri dverách. Dokonca sa to bude dať použiť aj na výstupišti a kamery budú snímať každé dvere jednotlivo a budeš pomocou nich vidieť aj dovnútra, to pre prípad tých pomalších. Aby to sedelo budú značky pre vodičov, kde majú zastaviť a jedna koľaj bude pre K2 a druhá pre T3.
Výstupištia a koľajisko budú vybavené akýmisi mantinelmi (samozrejme okrem priestoru dverí) tak aby ľudí smerovali preč z koľajiska a aby si nemohli cestu krátiť skrz, ale museli chodiť dookola (pre prípad "aha ide električka utekajme"). Takže ak električkou vojdeš do chráneného koľajiska tak potom už stačí pozerať len dopredu. Každá koľaj bude mať svoje mantineli na oboch stranách a aby to nevyzeralo hnusne budú sklenené. Ja viem, že električka v oblúku dosť vybočuje ale myslím dúfam, že to bude stačiť.
Reakcia na: Ámos Keynes #39571:
Mna uz unavujes ty... Suhlasim s tym, ze MHD by mala potierat rozdiely medzi MHD a taxi, ale nie za cenu toho, ze sa zhorsi situacia tak pre MHD, ako aj pre samotnych cestujucich a ich bezpecnost.
Ja osobne si na 95% na vystupisti osobne B-voz okontrolujem, ci sa mi v nom niekto nezabudol, cize vystupim z kabiny a prejdem sa tam, cize o lenivosti rec nebola. Zhorsena situacia je s vystupistami v oblukoch u clankovych vozov (ktorych snad bude viac, a nebudu to K2*), v ktorych si z kabiny vidim cely voz.
Najhorsie je vsak na tom to, ze ja si sice voz okontrolujem, ale do zrkadla a na dvere sa potrebujem pozerat prave vo chvili, ked zatvaram dvere, co mozem len z kabiny. A potrebujem to preto, aby som niekoho neprivrel. Hovoris si - mame systemy proti privretiu. Mame. Skusal si ich? Ja ano. Cloveka neprivru, aj ked moze sa stat, ze tam bude tak nestastne, ze pride k zraneniu, ci uz dverami, alebo naslednym padom po ich otvoreni. Ked vsak medzi tie gumy strcis tensiu ruku, tak sa dvere zavru bez toho, aby si cokolvek vsimli. A potiahnem cloveka. Ked mam supravu vyrovnanu, v zrkadle to uvidim, resp. uvidim to, ze sa tam snazi nieco vopchat, pretoze sa don pozeram POCAS zatvarania dveri. Ked je suprava v obluku, clovek ma jednoducho smolu. A to iste plati pre nastupovanie v oblukoch.

Hovoris ze sa obratisko oproti sucasnosti nezmeni? Tak sa prejdi na stanicu, a pozri si sucasne. Potom hovor nieco o (ne)zmene. Situovanie nastupist do obluku je jednoznacne minus, nehovoriac o vyraznom ubytku realne vyuzitelneho priestoru pre vozy v obratisku.

A neodpustim si este jednu vec: Nastupne a vystupne perony by vo vseobecnosti mali byt situovane mimo priestoru samotneho obratiska, tak, aby sa nepovolany personal do obratiska jednoducho nedostal. Co myslis, preco je zakaz vstupu nepovolanym na obratisko v Raci, na ZP? Preco je na HlSt tabulka "Obvod drahy, zakaz vstupu"? Ked sa so supravou pohynam z obluku, nemam najmensiu sancu si okontrolovat, ci sa mi niekto netacka v nebezpecnej blizkosti voza, ci nebodaj medzi vozmi. A ked sa uz pohnem, je neskoro. Tak kde tu mame bezpecnost?

Stale tvrdim, ze debilnejsie navrhnute obratisko ako to v tom projekte predstanicia som este nevidel. Aj sucasne je lepsie, hoci nie je zdaleka idealne. A ked tvrdis, ze sa situacia nezmeni, tak prehliadas dost dolezite fakty. A komfort vodicov medzi nimi NIE JE.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.