Kami:Novou řadou 950 jsem už jel, je o 70 cm. delší.
Má nové motory Iveco EURO III. Mám jejich prospekty.
Jedná se o vozy B951, B961, C954, C955 a LC956. Jsou
to 12-ti metrové autobusy s jinak uspořádanými sedadly, akorát B961 je kloubová. Ale je to pořád stejná Karosa, co se týče vzhledu. Co je na ní nové
je např. nová záď, která je jako u bývalé LC936.
Podlaha zůstala stejně vysoká. Samozřejmě, že Ikarusy 415 a 435 jsou lepší, vždyť jsou také novější. Ale nové Karosy 950 a B960 mají kataforézu
a montují se formou skeletů, na jaře se jim mají dávat i lepená skla. Čímž se se zvyšuje životnost na 12 roků. Nové linkové autobusy typuji někdy v roce 2005, kdy Karosa představí úplně nový typ autobusu s jedním schodem.
Spectre: lisi sa tym, co tu mnohi kritizuju. Miesto panelovej konstrukcie, aj ked oproti 700 zosilnenej,
sa po 30 rokoch vracia Karosa k skeletovej. Je zosilnena (oproti 930), poriadne vykupana uz pred dalsou montazou... Info: Trucker 10/2001, 9/2001
Plus motor, sedadla, ... Kedze do mesta sa predavaju hlavne nizkopodlazne, tak neviem kolko zainvestuju do znizenia podlahy pri 951 a 961.
Si: ano ten Ikarus som videl vo Vrakuni a asi o 25 minut taky istym sposobom presla aj dalsia 78 ale ked som sa na to pytal dispecera, tak ten mi povedal, ze vodici isli na vlastne riziko... Koncila im sluzba, takze im to bolo asi jedno...
Jan, Si> Klbove budu, ked sa vyriesi dojazdova trasa 201ky, ten napad s tym cintorinom je nezmysel, pretoze 201 sluzi na dopravu ludi na dolne hony. Ja ked z nej vystupujem na Hranicnej, tak je este uplne plna. Neviem si predstavit, keby cely obsah trolejbusu presiel do 208ku pri cintorine..
#3924 ako clovek byvajuci na dolnych honoch nemozem s vami suhlasit, niekedy sa ludia do spojov nevedia zmestit uz ani na medzijarkoch. Na linku maju byt nasadene klbove vozidla, ale az ked budu... btw, volakedy z tejto casti mesta chodili na hlavnu stanicu 3 spoje - 22, 108 a 218, v sucasnosti je uz len jeden - 201 a nemyslim zeby to chodilo prazdne, rad by som vediet kedy ste videli ist prazdnu 201 (ak ovsem nesla do vozovne)
Dochodcovia na danej trase sa mozu narvat aj do 82ky, preco vas nenapadlo skratit tu napriklad ? (nie zeby chodila prazdna, ale len tak z principu sa pytam:-))
#3922: ako si mozes vsimnut, uz o jedenstaj vcera vecer som to narval do dispecera :-)) inac.. ja som siel o 22:20 78kou z holicskej, bol to ikarus 280 ev.c. 2944, ked sme prisli do ruzinova, tak som si len zanadaval ked som tam videl tu soru, ale este predtym nez sa zastavil v sore, tak k nemu doslo dispecerske auto, chvilu tam nieco debatili, potom sa ikarus pohol k sore... ale nezaradil sa a vybehol do laveho jazdneho pruhu, pri priecesti zabrzdil, rozhliadol sa a presiel ;-)) trhli sme tam asi 5 autobusov smerom do vrakune a este vacsi pocet ich cakal v smere do mesta (ale tam boli aj konciace vozy:-))
používam Vaše služby veľa rokov a som fanúšik Vášho úsilia. Ale dovolil som si povedať Vášmu vedeniu, že linka 201 - trolejbusová v časti stanica - Račanské, Trnavské mýto následne trh a nakoniec Zdravotná poisťovňa je neúmerne preťažená. Niekoľko trolejbusov musíte pustiť, pretože s babkami a dedkami nebudeme závodiť, kto koho vyhodí.
Môj primitívny návrh je aby linka 201 sa obrátila na Ružinovskom cintoríne (teraz 208) a 208 nech ide na Čilížsku spolu s 202 aj tak sú skoro prázdne.
Škoda elektriky. Toto logistické opatrenie by najmä starším ľuďom veľmi pomohlo, najmä ak vidia bus 22 ako ide prázdny do Slovnaftu a ostatné linky sú poloprázdne. Zabudnite na anglický audit a doporučenia a budte Bratislavčania.
Nekritizujem, je to len moje poznanie.
S úctou Jan.
Moje ID máte.
Andy: dnes rano naozaj nesli elektricky, pocul som, ze nejaky clovek sko(n)cil pod elektrickou...
Inac dnes vecer sa stala zaujimava udalost, ked na zeleznicom priecesti medzi Astronomickou a Vrakunou vytrvalo svietili cervene svetla podla mojich informacii asi od 22:00 minimalne do 23:30.
Autobusy na linkach 97 a 78 teda nechodili, pretoze sa vodici bali prejst na cervenu. Preslo iba zopar jedincov, ktorym uz koncila sluzba, ako sa vyjadril dispecer isli "na vlastne riziko". A preto ked niekto chcel ist linkou 97 do Petrzalky po 22:00 tak prvu a poslednu moznost mal ist autobusom, ktory isiel cca o 23:15 od piecestia.
Prave si pozeram fotky z kategorie metro. Zaujala ma fotka vchodu do prieskumnej stolne popod Dunaj. Ta stolna je prerazena az na Petrzalsku stranu? Ak hej, tak da sa cez nu prejst do Petrzky???
Nakoniec stále sa tu bavíme o tom isto. Ja ako technik budem stále tvrdiť, že Karosa má mnoho nevýhod, ktoré sa prejavujú inak ako nevýhody Ikarusu, ktoré tiež sú (nič nie je dokonalé).
AJ KEBY TEN FEKÁLNY PODNIK KÚPIL XXX NOVÝCH TUTI-FRUTI NAJDRAHŠÍCH AUTOBUSOV, ČO BY BOLI, AJTAK BY SA ZACHVÍĽU ROZPADLI, TAKŽE O ČOM TO JE????
Martin> Plne súhlasím s tým, že ide o údržbu. V Prahe si nemáte na čo sťažovať, ale ja dávam do kontrastu neudržiavané 280 a neudržiavané Karosy. Bohužiaľ, 280 toho vydržia určite viacej. Na radu 900 sa pozerám dosť skepticky. Nejde prakticky o nič nové, iba o šikovný zásah do starej konštrukcie. Na koncového zákazníka to iste zaberie, ale v konečnom dôsledku je to to isté a celá tá konštrukcia je takisto rozpadávajúca sa, ako rada 700. O tom, že Citybus je omnoho lepší, ako 412 sa nebudem hádať, pretože 412 je dosť na hovno. Ja som sa viezol ale napríklad Solarisom, alebo aj 21Trkou a to je o úplne niečom inom, takže v princípe súhlasím, že 412ky v takom stave, ako jazdia napr. u nás sú šmejdy. Rovnako tu však platí, že by stačila ruka šikovného človeka, a pretvoril by 412ku na nepoznanie. V Ikaruse sa totižto nenaučili to, ako urobiť vozidlo príťažlivé aj pre širokú verejnosť.
Takže.... Aj s Karosami sa to dá, ale musí byť dokonalá údržba (inak sa to rozpadne), dokonalé cesty (bohužiaľ, konštrukčné riešenie Karosy nie je na offroady) a hlavne dokonalá hustota spojov (ani kapacitne na tom Karosa nie je najlepšie)
Zhrnutie: Ak mi kúpia 500 nových Karôs B9xx, ktoré budú jazdiť s intervalom 2 min. a budú mať údržbu ako sa patrí, nepoviem ani slovo.......
Si: svedci to o tom, ze Renault si Karosu kupil, je to jeho fabrika, tak si to vie zariadit. Ale pokial tam dal svoje meno (a na zapad to ide urcite po jeho znackou) tak si snad nechce po... nie ?
Martin: takmer niet co dodat. Co zmoze udrzba nazorne ukazuje BBDS. Na buchajuce a samootvaracie (Karosa), otvoreniavzdorne (Ikarus) dvere si pamatam len ako pozostatky komunizmu. Podobne je to s deravou podlahou. Kym dvere sa mozu pokazit, prepadavajuca podlaha, ci zlomene ramy (v spatnom zrkadle sa Ti kruti cely autobus) to je jedine vec udrzby. Nie je to peniazmi. Az kym BBDS nedostala v 1997 konecne investicne dotacie aj od statu, busy sa kadejako skladali, a shladuvali ojazdeniny po celej CSFR.
Nova generacia Karosy uz nastupuje. Uz jazdia primestske C954, mestske maju prist az buduci rok, aj ked neviem ci budu len odvodeninou terajsich 930/940, alebo nieco viac.
Ak sa podari, nejake info dam na svoju stranku v pondelok.
d3k0: kedze na cislo co na teba mam sa ti neviem dovolat a na cisle z ktoreho si mi posielal SMS to tiez nikto neberie, tak ti nechavam odkaz touto cestou: piatok principialne mozny je, ale potrebujem vediet presnejsie kedy. Preto mi daj plz vediet kam sa ti mozem ozvat alebo mi zavolaj rovno ty :-))
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Jozo
Inac dnes vecer sa stala zaujimava udalost, ked na zeleznicom priecesti medzi Astronomickou a Vrakunou vytrvalo svietili cervene svetla podla mojich informacii asi od 22:00 minimalne do 23:30.
Autobusy na linkach 97 a 78 teda nechodili, pretoze sa vodici bali prejst na cervenu. Preslo iba zopar jedincov, ktorym uz koncila sluzba, ako sa vyjadril dispecer isli "na vlastne riziko". A preto ked niekto chcel ist linkou 97 do Petrzalky po 22:00 tak prvu a poslednu moznost mal ist autobusom, ktory isiel cca o 23:15 od piecestia.