to nie je o tom kolko vozidiel ti odkial za aky cas odide, ale o blbosti ludi... aj keby si za kazdym jednym dosiel a oznamil mu ze teraz odchadza ten a ten spoj a ide tam a tam, aj tak by sa par exemplarov naslo ktore by proste na ten "svoj" autobus netrafili...
presne tak. By si videl aky zmetok nastane ked na zastavke Ekonomicka univerzita (smer petrzalka) otvori druhy klbak v poradi dvere (nastupny hrana je dlha len cca 25 metrov) takze vsetko co chce vystupit cez ine ako prve alebo druhe dvere mudi balancovat na chodnicku sirokom 30cm. A predstav si ze na tej zastavke vystupuje z jedneho busu 100 ludi ☠
Takmer vsetci moji kamarati ktori cestuju nocnou dopravou a prestupuju na stanici hovoria ze by ocenili keby autobusy odchadzali postupne podla cisel. T.j. 501, 502, ...
A ak chceme dve nastupistia, tak z prveho pojdu napr. spoje 501-509 a z druheho 510-...
Ale ono je to asi v tom ze ci je v DPB vola robit tuto dopravu atraktivnou aj pre bezny substrat - tvrdi sa (nielen tu) ze DPB vozi beznych ludi len-a-len z dobrej vole...
Hmmmmm, keby sa nocakom na stanicu neplietli sluzobaky (to je asi neriesitelne), tak by bolo mozne kazdych 20 metrov nasadit oznacnik pre danu linku, na ktory by prisiel, vyhodil ludi, pockal, nabral ludi a o 23:50 / ... odisiel. Ale to je naozaj uchylnost 1. stupna ?
A ako casto sa stane taka situacia, ze celu kolonu na druhom cykle nevedie daka splesnivena Vrakosa (napr. 508), ktora nestihla prejst na 1. cyklus? ? Dobre, berem, moze sa stat aj 6 vozov.. ale pravdepodobnost je nizka.
podla toho co pises by bolo najlepsie, keby okolo stanice nasekali kazdych 10/18 metrov oznacniky a kazdy nocak mal svoje miesto, ale dobre vies, ze podledny by zastal v krizovatke na predstanicnom...
? Ja na rozdiel od teba obcas vidim par vlkov, ktori nie su sockami, ale aj tak sa netrafili na nocak a zostali tam bezradne cakat. To su taki, ktori nocakmi necestuju pravidelne, ale len prilezitostne.
DuPe: Aj nastupistia by som pomenil tak, aby na 1. isli porade 501-508 a na 2. 509-515
Vsevedko: Mozes spravit anketu, heh.. Ja si len myslim ze ten bordel ktory teraz v noci vladne na stanici, prilezitostnych vlkov absolutne matie. Ing. OH nepoznam, neviem ani koho myslis Zatial mam od Olejkarskej velmo daleko. Netvrdim, ze pravidelne odchody by nepomohli, priamo som to povedal v #38834, ale ten bol pridany v rovnakej minute ako tvoj, bohuzial. Precislovanie som prihodil len ako "bonus" k zmene organizacie nocnej MHD ale nestojim si za nim za kazdu cenu. Pravda - ked uz reorganizovat, tak poriadne, ale zatial to funguje tak naco... Skoda ze veci, o ktorych teraz diskutujeme, sa nespravili uz v '95-tom ci ktorom. Presun centralnej zastavky by nebol zly, ale kam by si ju dal?
raz som to naschval odpocital, 5vozov zo stanice na SAV cez tie svetla stihlo s rezervou, az som sa divil, keby tam bol 6ty prejde aj ten, ak niekto v predu za volantom nespi
No keby si za cislo 503 dosadil napriklad 511 (ja viem, ine nastupiste...), tak by ten voz musel byt odparkovany az kym by okolo neho nepresli 501, 2, 3, 4..., 10 a az potom by sa pohol. Cesta na stanicu je siroka, stat by sa mohlo takmer po krizovatku na Predstanicnom (ked sa chce, vsetko ide, aj zmena dopravneho znacenia) - intenzita dopravy je tam v tom case velmi nizka.
Keby nejaky voz meskal 10 minut, tak logicky by som k casu napr. 01:05 pripocital 10 minut a potom pustal vozy postupne v priebehu 5 minut.
Na otvaranie dveri 3. vozidla v zastavke som uplne zabudol, uz sa mi stalo, ze otvoril treti a potom uz nezastal (nie priamo mne ale cloveku, ktoreho aj ty poznas). Dispecer len neveriacky pokrutil hlavou a spravodlivosti sa nedovolal. ?
Tej megakolony sa nebojim, ale za ten cas co tam tie vozy stoja (pocet 5 si nadsadil, o 6 ani nehovorim) by mohli nakladat ludi na stanici aj bez toho aby tam vlkä museli zjasene pobehovat a stresovat. Nehovor mi, ze za 2 cykly je to prec. A ked aj za cyklus nahodou prejde 5 vozov, zase sa zdrzuju v zastavke SAV, kde sa stoji povinne a mozu tam byt len dva vozy naraz.
a myslis si ze by nocaky realne odchadzali v tomto poradi:
501, 502, 503, 504,......
1.jednak by to bolo vdaka dvom nastupistiam pomiesane
2. a vacsi problem by bol v tom ze by museli nocaky vyklopit ludi az kdesi na predstanicnom namesti, aby sa potom zvladli spravne zoradit a v spravnom poradi pristavovat. Ano, ak by sa dispeceri na stanici neflakali, tak by to rozhodne zvladli, len vlky by nadavali, keby ich to vyklopilo niekde tam dole.
3. ta ozrata sebranka by si urcite ani nevsimla ze to chodi podla cisel a nie nahodne ako teraz. Kazdy sleduje len ten jeho voz, ostatne ich nezaujimaju
myslim ze to robi problemy len malokomu, avsak aj to malo dobre co na tej nocnej doprave spravene sa musi niekomu nepacit...
Re #38832 Narkoman: ak ti pristavil nocak na zle nastupiste, je tam dispecer, treba ho na to upozornit... a pokial si to nevies odsledovat, odporucam sa liecit, ono tie zavislosti vedia spravit s clovekom divy
Však keby šli po rade, tak nie je treba vymýšľať žiadne paprečíslovania a zmeny odchodov, pretože ak by som napr. šiel na 510, tak nechám odísť 9 autobusov a potom nastúpim... A je mi jedno, či je v CP napísané, že ide 23:50 alebo 23:52,5..
COLOR/TeHaCe/Narkoman:Podľa môjho názoru olejnatieš jedine Ty.Tvoje úchylné návrhy neprinášajú žiadne zlepšenie pre cestujúcich a slúžia VÝHRADNE ukojeniu MHDfilných obsesií.Keďže priepustnosť križovatky pri SAV je 2-3 vozidlá/90 sekúnd,kolóny by sa vytvárali takisto ako predtým.Mám pocit,že sa priveľa kamarátiš s ing.OH.Jediným prínosom pre nočnú dopravu by mohlo byť spravidelnenie a zahustenie intervalu,prípadne presunutie centrálnej prestupnej zastávky do CMO a nie nezmyselné prečíslovanie a rozhodenie odchodov.
Povedz pravdu, ako casto cestujes nocakmi? 2x rocne? 10? 100? Ja tak 50-80 a niekedy je v tom dost bordel. A ked prides omeskanym busom na stanicu, vsetky nocaky uz pripravene na odchod, len dispecer caka, kym prebehnu ludia z "tvojho" busu na nastupistia a pripadne aj nastupia, tak mi povedz ze nemas stres. Lenze to si este asi nezazil.
Vsetky problemy by odbural 60/30-minutovy interval ale snivajme dalej... ?
Neolejnatiem, len som realista. Mam trosku prehlad v tom ako nocaky prichadzaju na stanicu a ako sa kde postavia. Napriklad pocas prveho odchodu je autobus L503 odstaveny hned v predu, pretoze na stanicu dojde ako prvy. Ale ostatne odchody uz stoji cca ako piaty v poradi. Zbytocne by tymto vznikol zmetok.
Kedze si taky mudry, ako by si potom vyriesil to, ze sa niekedy caka napr. na vozidlo ktore meska aj 10 minut? Tiez by si spoje pustal postupne?
Myslim si ze na stanici az taky zmatok nie je. Problemy nastanu vtedy, ak niekto nevie na ktore nastupiste sa ma postavit. Pretoze vsetko odide tak rychlo, ze nez sa spamata, uz je jeho spoj prec.
Taktiez vznika zmatok, ked otvori dvere aj autobus treti v poradi, ale ak stojis pri oznacniku, presuvat sa nemusis, zastavi este raz...
Ano, vsetko by sa dalo ked sa chce, ale naco to zbytocne komplikovat...
Zatial to funguje.
A pokial sa bojis tej megakolony, tak to je to posledne co mi vadi. Ked sa vodici trosku podnazia na jeden cyklus prejde aj 5-6 vozov, takze na 2 cykly je vsetko prec. Problem je skor ked sa vracaju na stanicu...
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
si