V múzeu sa rozbehli vláčiky
(10.12.2004; Pravda; príloha Bratislava, s. IV; ka)
STARÉ MESTO - Od otvorenia prevádzky lokálnej elektrickej železnice medzi Viedňou a Bratislavou uplynulo už 90 rokov. To bol dôvod na usporiadanie výstavy Premeny železnice, ktorá sa teší veľkej pozornosti v Starej radnici.
"Inšpirovali nás kolegovia z Mestského múzea Wienertor v Hainburgu, ktoré nám poskytlo niekoľko vlastných exponátov aj zapožičaných od rakúskych zberateľov," prezradila Beáta Husova z Mestského múzea v Bratislave. Všetky vystavené predmety sa viažu k trati spájajúcej hlavné mestá susediacich krajín. Spomeňme drezinu z konca 19. a začiatku 20. storočia, ktorou sa dopravovali telegrafní a návestní majstri. Alebo šplhací zdvihák na vykoľajené vagóny či ručnú pílu na koľajnice. Najmenších návštevníkov poteší model železnice so stanicou, návestidlami a ďalšími železničnými zariadeniami zasadený do krajiny so stromčekmi, kostolíkom a pod.
"Mimoriadne si ceníme záhradnú modelovú železnicu, ktorú nám požičali manželia Polákovci zo Záhorskej Bystrice. Pohybuje sa po vlastnom koľajisku, dokáže napodobniť zvuky podľa originálov, ktoré svietia, trúbia a dymia," priblížila Husova. V ďalších vitrínach možno obdivovať viacero železničiarskych lámp, telefónov, legitimácií, uniformu a iné predmety.
Výstava potrvá do konca januára 2005. Školské skupiny si môžu dohodnúť prehliadku so sprievodom na tel č. 59 20 51 30 okrem pondelka. Vtedy je expozícia zatvorená.
(10.12.2004; Pravda; príloha Bratislava, s. IV; ka)
STARÉ MESTO - Od otvorenia prevádzky lokálnej elektrickej železnice medzi Viedňou a Bratislavou uplynulo už 90 rokov. To bol dôvod na usporiadanie výstavy Premeny železnice, ktorá sa teší veľkej pozornosti v Starej radnici.
"Inšpirovali nás kolegovia z Mestského múzea Wienertor v Hainburgu, ktoré nám poskytlo niekoľko vlastných exponátov aj zapožičaných od rakúskych zberateľov," prezradila Beáta Husova z Mestského múzea v Bratislave. Všetky vystavené predmety sa viažu k trati spájajúcej hlavné mestá susediacich krajín. Spomeňme drezinu z konca 19. a začiatku 20. storočia, ktorou sa dopravovali telegrafní a návestní majstri. Alebo šplhací zdvihák na vykoľajené vagóny či ručnú pílu na koľajnice. Najmenších návštevníkov poteší model železnice so stanicou, návestidlami a ďalšími železničnými zariadeniami zasadený do krajiny so stromčekmi, kostolíkom a pod.
"Mimoriadne si ceníme záhradnú modelovú železnicu, ktorú nám požičali manželia Polákovci zo Záhorskej Bystrice. Pohybuje sa po vlastnom koľajisku, dokáže napodobniť zvuky podľa originálov, ktoré svietia, trúbia a dymia," priblížila Husova. V ďalších vitrínach možno obdivovať viacero železničiarskych lámp, telefónov, legitimácií, uniformu a iné predmety.
Výstava potrvá do konca januára 2005. Školské skupiny si môžu dohodnúť prehliadku so sprievodom na tel č. 59 20 51 30 okrem pondelka. Vtedy je expozícia zatvorená.
Tatrovečka
To, že u nás to vypadá úplne inak nie je ani chyba ostravského starostu, ani Čechov ani Košíc ani "gastarbeiterov" , ale tam ako vidno peniaze z daní tečú tam, kam majú a nie priamo do vačku pár vyvoleným (ktorých sme si vyvolili MY, Slováci ) .
P.s. Ak by niekto náhodou zatúžil po ostravskom Solarise, vedzte, že treba :
1. spraviť skúšky z českej vyhlášky ( nič moc, v testoch je správnych odpovedí viac a pokiaľ nie sú začiarknuté všetky - adiós ! )
2. bývať PRIAMO v Ostrave ( nechcú z okolitých dedín, lebo vraj v zime býva echt problém s nevypravenými autobusmi, nakoľko polovica vodičov zvykla s autom zapadnúť na lazoch v snehu )
3. V OV je s ubytovaním na ubytovni troška problém ... (málo).