Asi nenakupi, ale hadam prijdu nejake vozidla na testovanie. Podmienkou pre kupu vozidiel je vypisanie tendra a to trva isty cas. Navyse je absolutny nedostatok financii, takze najskor nebude nic. ?
"Čierni pasažieri v mestskej hromadnej doprave trápi asi každé veľké mesto, nevynímajúc Bratislavu a Košice. Najväčšie problémy s neplatiacimi cestujúcimi majú ale v metropole Francúzska, Paríži, kde sa jazdenie načierno stáva adrenalínovým športom."
Matej NOVÁK, redaktor:
"Preskakovanie turniketu, natlačenie sa za platiaceho cestujúceho, čakanie s označovaním cestovného lístku do poslednej chvíle, či hra na slepého a hluchého, tak to sú triky, ktorými sa snažia obyvatelia Paríža oklamať revízorov pri kontrole. Najväčšie problémy majú dopravné podniky spravujúce metro a autobusové spojenie v centre Paríža. Francúzske úrady sa preto rozhodli prijať tvrdšie postihy pre čiernych pasažierov. Ak revízor chytí cestujúceho bez lístka, hrozí mu okrem pokuty vo výške až 7500 eur aj polročné väzenie. Kvôli jazdeniu načierno stihli dopravné podniky postaviť pred súdy už tisíce ľudí. Jeden mladík dokonca skončil vo väzení. Revízori ho totiž chytili jedenásť krát za deň. Slovenské dopravné podniky s neplatiacimi cestujúcimi na tom nie sú o nič lepšie, napríklad v Bratislave ich je ročne okolo 55 000. Dopravný podnik na čiernych pasažieroch len v minulom roku zarobil 33 miliónov korún. O zvýšení pokút na Slovensku nemôžu štátne podniky vôbec uvažovať. Dôvodom je zákon o cestnej doprave a dráhach, ktorý stanovuje maximálnu výšku pokuty na stonásobok základného cestovného bez zliav a príplatkov, čo je 1400 korún."
Minulý týždeň nadácia Slovák Gold už po 35-krát udeľovala certifikáty kvality. Novinkou posledného ročníka je otvorenie sa zahraničným výrobcom. Tak si ocenenie mohol odniesť ekologický autobus EKOBUS z Českej republiky, ktorý poznajú aj bratislavskí cestujúci z testovacej prevádzky.
Ekobus používa na svoj pohon stlačený prírodný zemný plyn, ktorý nie je zdrojom splodín, narúšajúcich ozónovú vrstvu. V porovnaní s naftou produkuje o 30 percent menej kysličníka uhličitého, o 90 percent menej kysličníka uhoľnatého a až o 25 percent menej oxidov dusíka. Výrazne šetrí životné prostredie, preto je vhodný najmä na mestskú hromadnú dopravumestskú hromadnú dopravu. "V Čechách jazdia naše autobusy predovšetkým v menších mestách ako je napríklad Havířov a Prostějov. Záujem prejavujú aj väčšie mestá. Na Slovensku pripravujeme dodávku štyroch vozidiel do Nitry," hovorí Michal Jergl, generálny riaditeľ. Spoločnosť už zapožičala svoj autobus na testovaciu prevádzku Bratislave, kde sa osvedčil. "Bez problémov zvládol dopravu cestujúcich na Dlhé diely," konštatuje M. Jergl. Dodáva, že s bratislavským dopravným podnikom sú v neustálom kontakte a sú pripravení zúčastniť sa tendra na dodávku autobusov. Ekobus by v bratislavských podmienkach mohol byť ideálnym riešením. Okrem ochrany životného prostredia prináša výraznú úsporu prevádzkových nákladov. Jeho cena je síce vyššia ako u naftových vozidiel, ale má omnoho nižšiu spotrebu a nižšie náklady na servis," tvrdí M. Jergl. Autobusy vyrábajú podľa požiadaviek zákazníka a k dispozícii majú aj minibusy, ktoré sú vhodné na niektoré menej frekventované trate.
To si vymslel nieco vysoko zaujimave, motivacne a zaroven nediskriminujuce. Bravo! Mne sa to pozdava. ? Ale asi ostane iba pri navrhu.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
IKEA