Mimochodom, nadchod bude mať vždy väčšie prevýšenie ako podchod a občianstvo ho neznáša ešte viac ako podchod, pretože okrem nutnosti prekonávať prevýšenie sú tam vystavení ešte aj poveternostným vplyvom.
Čo sa týka protisklzových materiálov - nič nebráni schodište vybaviť schodisko protisklzovou úpravou dodatočne. Len nech preboha nekupujú protisklzovú dlažbu od rovnakého dodávateľa ako ŽSR do žst. Kysak:-P.
Dovolím si nesúhlasiť - práve naopak, schody v podchode pri Straom rozhlase sú extrémne strmé, poukazovalo sa na to od začiatku a odôvodňovalo sa to nedostatkom priestoru. Z tohto dôvodu si myslím, že inštalácia eskalátorov by bola v tomto prípade vysoko opodstatnená. O opodstatnenosti (rentabilitu eskalátora si nedokážem vôbec predstaviť) inštalácie eskalátora nerozhoduje "veľkosť" podchodu ale prevýšenie a sklon. A tie sú viac než dostatočné:-D.
Pardon, ešte máličko k danému: Ten podchod je taký malý, že inštalácia pohyblivých schodov je tam neopodstatnená, resp. nerentabilná. Možno skôr k tým zábranám riešenie v podobe nejakého elegantného nadchodu, s časťou so schodami s nízkym sklonom a s časťou s "briežkom" s protisklzovým povrchom. Celé by to mohlo byť zapracované dajme tomu zčasti do "tela" tej protipreliezacej zábrany-a nespali by na tom bezdomovci. Možno tým, že sa jedná o preklenutie pomerne malého úseku, bol by nadchod rentabilnejším riešením ako inštalácia a prevádzka eskalátorov, aby sa nimi eliminovalo prebiehanie cez komunikáciu. ?
Pri Starom rozhlase to nie je "ani z voza, ani na voz". ? Gró prebiehajúcich tvorí veková skupina NAD 65 - s argumentom, že "chodiť toľko schodov cez podchod je namáhavé". Podchod na tomto mmieste je podľa môjho osobného zhodnotenia jeden z "tých lepších". Je pomerne malý, čím je prehľadný-toto do značnej miery eliminuje zdržovanie sa indivíduí. Aj sklon schodov je pomerne optimálny i pre imobilnejších občanov - dá sa im vytknúť snáď len to, že sú z pomerne klzkého kameňa a keď je na nich nános snehovej kaše, sú do značnej miery nebezpečné. (Treba však podotknúť, že podchod bol stavaný v časoch, keď dostupnosť protisklzových materiálov bola minimálna.) Pri Starom rozhlase je prebiehanie cez vozovku -na porovnanie s úsekom pred Hviezdou-o to nebezpečnejšie, že 98 zo sto percent vodičov po výjazde z podjazdu smerom na Račianske mýto inštinktívne spomalí, čakajúc svetlá. Lenže na Zochovej pri normálnej prevádzke plynulej rýchlej jazde nič nebráni - a prebiehajúci riskujú niekedy takým spôsobom, až rozum zastáva, správajúc sa ako nezraniteľní či spidermani, a absolútne nerátajú s tým, že ak by k niečomu prišlo (banálne sa mu šmykne noha napríklad), nemusí byť mŕtvy (zmrzačený v "lepšom prípade") ale môže spôsobiť reťazovú zrážku takých následkov, že ak ostane nažive, bude mať nočné mory ďalších 20 rokov... ? Tu by pomohla zrejme iba klasická pevná výšková zábrana v úseku od nadjazdu, ktorým smerujú električky na tunel, až ku vjazdu do podjazdu, výškovo rozlíšená podľa potreby-a úprava podchodu pre peších do takej miery, aby bol "použiteľný celoročne" pre všetky vekové kategórie, kočíky a invalidných občanov. ?
Sorry, nechcem byť útočný, ale prečo do kolonky Meno (nick) musíš vždy natliapať nejaký nezmysel?
Taktiež nejaký ten podiel diakritiky a zamyslenie sa nad zorzumiteľnosťou príspevku by neuškodili:-P.
si: To ani nehovor, že tade chodíš aj ty? Alebo si dobrovoľný samovrah? Veď podchod či prechod nie sú až tak ďaleko. Pokiaľ by sa tade jazdilo 30, tak nech sa páči, ale inak je to fakt ohrozovanie nielen seba, ale i ostatných.
prechod resp. podchod od toho miesta co su tam tie kvadre su do oboch smerov relativne daleko, tak sa ediv ze tam ludia preliezaju (aj ja som uz parkrat ) a tie betony su dobre akurat na to, aby na vsetko odhodlanych chodcov zdrzali dlhsie na ceste a bola vacsia sanca ich zrazit
Nikto to tu tusim nespomenul, tak mi neda ...
Vcera zase jeden clovek doplatil na to, ze cez cestu sa nie vzdy oplati prechadzat mimo miesta na to urceneho. Na vjazde do podjazdu na Mierku od Hviezdy skoncil pod kolesami auta chodec. Asi zjavne nepochopil, ze tie betonove zabrany, ktore tam pred par dnami pribudli, su tam prave pre take individua ako on. Dokedy tam ludia chcu riskovat svoje zivoty? Detto pri Starom rozhlase. ☠ ☠
Som rad, ze nepatris do tejto skupiny tvz. vodicov linkovych spojov. Nie ani Ja nemam auto a mozem Ti povedat, ze dnes som siel do roboty z Ovsista bus 83 o 4:56 a, ci zabudol a, ked zabudol tak asi nejedel t.j. aspon trochen vykurit ho. Vonku bolo teplejsie ako v tom spominanom buse a jeho primerna rychlost bola v=30 - 40 km/h.
Co sa tyka elin tak tie idu vzdy, ak sa nieco na nevysomari na trajektorii hoc akeho spoja na kolajach.
Ostavam s pozdravom a viem, ze toto nie su stranky tej skorumpovanej MHD-DPMB. Ale ako vidim tak treba sa cez to vsetko pozerat cez ruzove okuliare.
Inac ja pracujem na Zeleznici!
To je tiež pravda, ale minule som spomínal, že som išiel počas mimoriadnej výluky busom 2814 nahrádzajúcim električky označeným vnútri aj zvonka ako 71 SLUŽOBNÁ JAZDA a na bočných transparentoch mu dokonca preklikávala LANDEREROVA.
Včera som sa zaregistroval do mailing listu iMHD, dobrá službička. Teší ma, že e-mail, ktorý prišiel som dostal do môjho poštového klienta Incredimail s diakritikou (diakritika v tom programe nie vždy odvšadiaľ funguje)
Mailing list na mobil cez SMS však asi nebude, že? Predpokladám, že to by bolo pre vás aj pre užívateľa technicky aj finančne náročné.
Najlepším riešením by podľa mňa bolo, keby DPB predplatiteľom 3-mesačných električeniek poskytoval takúto službu (výluky, zmeny MHD) v prípade záujmu cestujúcich zadarmo. Ale to je asi v blízkej budúcnosti nereálne...
Mám v pláne si stiahnuť program Shaeraza na zdieľanie súborov cez P2P. Napíšte mi prosím (napr. na e-mail) vaše skúsenosti so Shaerazou alebo inými programami, v Diskusnom fóre na www.zive.sk mi zatiaľ nikto neodpovedal ? - Napr. keď teraz nemám žiadne vhodné mp3-ky na zdieľanie, môžem aj napriek tomu si nejaké cez Shaerazu stiahnuť?
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
si