CeCo:Nové Karosy mají ty nejlepší měchy, jaké se dnes vyrábí. Jedná se o německé měchy Hubner. Firma
Hubner dodává své měchy snad do všech západoevropských automobilek. Vyznačují se perfektní nepropustností vody, izolují hluk a jsou
estetické.
Hubner dodává své měchy snad do všech západoevropských automobilek. Vyznačují se perfektní nepropustností vody, izolují hluk a jsou
estetické.
Jan Háber
Už tri mesiace cestujem pravidelne(do školy a zo školy)električkami.Som rád,že tam tieto električky premávajú,inak by som musel chodiť kus cesty pešo(na to som lenivý)Každý deň ráno chodím(v Rači)zo zastávky Pekná cesta
jednu zastávku smerom na Komisárky a poobede z tade na zastávku Železničná zastávka Vinohrady.Premávajú tu tri linky a to 3,5 a 11.Chodia pravidelne,ale a teraz k tomu čomu nechápem.Prečo tieto električky chodia v pásoch za sebou?Idú tri naraz,v jednej minúte sú na zastávke a potom
desať minút nič.Aj cestovné poriadky na zastávke sú takto
nelogicky rozpísané.Mimo toho by mali v špičkách(najmä rannej tak od 7 do 8hod)jazdiť zhustene,vždy sú tak plné,že stojím na prvom schode pri dverách na jednej nohe a to ani nie na svojej.Toto je problém všetkých ranných spojov v Bratislave,nie len električiek.Tiež nechápem ako je možné že autobus číslo 75 z Dolných Honov do Rače premáva každých deväť minút.Mal by byť tiež v rannej špičke zhustený.(Tu je to o ešte horšie ako v električke!)Dokonca som bol svedkom toho,ako 75 na zastávke Bajkálska zavrel luďom dvere pred nosom a daktorých tam pre nedostatok miesta nechal.A to ešte
nehovorím o starom hnedom Ikaruse,ktorý v zadu pri posledných dverách nemá tyč na držanie(ten chodí skoro pravidelne ráno z Komárovskej 7:08)a držať sa dá akurát tak lampičky čo je hore(ochvílu tam už tá lampička nebude,lebo ju najskôr dakto ako tú tyč odtrhne).Ďalšia vec ktorá znepríjemňuje všetkým ľuďom v meste cestovanie sú zápchy.Najmä ráno sú ulice Tomášikova,Bajkálska(v oboch smeroch) a Račianska v smere do mesta(to je zážitok takú zápchu vidieť,má šancu sa dostať do Guinessovej knihy rekordov)úplne neprejazdné.Ďalśím nrpríjemným úsekom v Bratislave je železničné priecestie medzi obchodným domom Slimákom a Račianskou.Raz som tu pätnásť ninút čakal,kým trikrát prejde vlak.Ďalším bratislavským problémom sú grafity.Len choďte do Viedne a skúste tam dáky grafit nájsť(jasné že sú grafity aj tam,ale je ich tam mizivé percento).Raz v piatok som si chcel prezrieť mesto zpoza okna elekrtričky ćíslo päť,no videl som len samé tegy(aj to
tam bolo asi iba šesť typov,a okolo okien kopu prázdneho miesta).A ešte cesta mala trvať 52 minút a trvala o pätnásť minút viac.(Na spiatočnej ceste som si domyslel že išla obklukou kôli prácam pred tunelom,ale aj tak je to dajaké divné)Stále čítam v novinách aké cestné obchvaty chcú postaviť(napríklad severná tangenda),ako už idú stavať a plánovať metro pre bratislavu a stále dookola reči,ktoré pozná naspamäť niekolko generácií.Čo som si pozeral plány metra na internete(ha-ha,to je snáď ďalší vtip),nemajú vôbec podla mňa logiku.Prevažná časť metra totižto vedie pod električkami
v Dúbravke a Rači(aj v mojom pláne metra sú takéto linky,ale ja som napísal,že keby sa postavilo metro podla môjho plánu,prakticky by to zrušilo celú ostatnú sieť mestskej hromadnej dopravy v Bratislave).Ťiež ďalším dlhodobým plánom
pre dopavu v Bratislave nerozumiem(do roku 2030).Zdá sa mi divné,predĺženie električiek z Rače a Zlatých pieskov do Vajnor.Síce medzi týmito oblasťami je perfektná ploca pre nové sídlosko,ale pochybujem že sa Bratislava bude takto rozrastať,veď už asi desať rokov sa hranice mesta skoro nemenia.Ďalšia podivnosť je naťiahnutie pomalých trolejbusov do Pertťalky ale dobre.Na záver by som ešte dodal,že som aj rád,že v Bratislave a najmä v Petržalke metro nie je.Stalo by sa totiž strediskom petržalských bánd.(Počul som,že sa nedoporúča prechádzať sa po Petržalke na večer,za tmy a pomali ani za bieleho dňa,aj keď názori sú rôzne).A ěste,velmi sa netešte na nové dialničné obchvaty okolo Bratislavy.Jedenásť rokov som sa z trolejbusu pozeral na kopy štrku a až po týchto jedenástich rokoch(možno aj viac)
tu začali stavať dialnicu Mierová-Senecká.