Je to presne tak. fADRNY zober si to takto, nechcem Brnu nič uprieť ale centralizmus existuje všade, u vás je všetko v Prahe a na Slovensku v Bratislave. Brno je skutočne o kus menšie ako BA. A v CZ je všetko v Prahe ako v SR v Bratislave, takže sa k vám nevalia všetci ludia koli tomu že by tam boli všetky hlavné zastupenia,ministerstva, prezident, špecializovane pracoviská...Nechcem to písať ale je to tak, Brno nieje hl. mesto a vždy pojdu vačšie investicie do Prahy, Brno bude vzdy hrat druhe husle ako provinčne mesto-periferia, narozdiel od Bratislavy, ktorá je hl mesto a aj sa tak buduje.
Pridam sa na tvoju stranu, načo zbytočne pod zem, keď netreba. Ďalšia skúsenosť je moja vlastna z Düsseldorfu. Funguje to podobne ako v Bochume, pod zemou jazdia U linky len v uplnom centre mesta, inak je cela doprava na povrchu s takmer 100% preferenciou. Cesta z centra od hl. stanice na výstavisko trvá 40 minut autom alebo 18 minut električkou alebo ako to nazvať ? Podobné skúsenosti mám aj z iných miest. S metrom ako takým, čo poznáme napríklad z Prahy, som sa tuším stretol zatiaľ iba v Berlíne a Mníchove. Inak všade sú rýchloelektričky zapustené do zeme v centre.
Tak mi to cele vypis, lebo z Ruzinova do KV to tvra 21 az 35 minut, podla toho odkial kam ides. Akosi mi tam nesedia tri hodiny. To si musel zarucene cestovat aj inam.
fADRNY, Brno je o 1/3 mensie ako BA. BA sa buduje ako hlavne mesto, za posledne roky tu nastal boom vsetkeho a aut je tu neurekom. Ludia z celeho SVK sem chodia a migruju sem lebo take je ekonomicka situacia.
A to co chcu spravit v BA je elektricka do petrzalky, nic ine to nie je. Pre mna, co kazdy den musim ist z ruzinova do karlovky to nebude mat ziaden vyznam. Nosny system by aj mal byt nosny a hlavne v celom meste. Vcera som zabil v mhd 3 hodiny! V Ba je tu neunosne, potrebujeme nieco rychle. Bodaj by uz bol koniec debat a zacalo sa aj nieco stavat, lebo to skonci ako vsetky projekty.
Takže toto je najvačšia chyba,niekto kto nepozná dopravné pomery v BA...
Asi si nikdy nezostal trčat v rannej alebo poobednej špičke na mostoch alebo prilahlom okolí.Usek, ktorým by mal človek cestovat cca 10-15 min, cestuje 40-50 min. Toto žiadna povrchová rýchloeleina nevyrieši, iba metro, najma Petržalka -Centrum a naopak.O dovodoch som písal. Ina by bola situacia, ak by sa elina z Petržalky dostala aspon kusok do centra pod zem v prvej etape ale to nebude. To by ale ajtak neriešilo kapacitnost. Ak sa v Brne ráta s budovaním podzemnej časti v prvej etape, to je niečo iné, navyše českým politikom a komunálnym poslancom by som veril viac ako týmto SVK krisám čo len kradnú, a nič nerobia pre občano. Také polo projekt ako sa chystá, to je fraška... ? ? ? ? ?
Systém v Bratislave by mal byť v zásade podobný, ale bohužiaľ sa v Bratislave na nijakom systéme s podzemným vedením nepracuje a v prípade experimentu cez Starý most sa tak nestane minimálne najbližších 10 rokov. A podobnú informačnú stránku ako je tá brnenská o Bratislave nenájdeš.
Keďže na podzemnom NS v centre sa zhodneme, poďme debatovať o peniazoch ?
Dúfam, že sa tu nájde nejaký stavbár, ktorý bude vedieť dať aspoň približnú sumu k nasledovným otázkam:
1. koľko by stál razený tunel popod Dunaj medzi stanicami Petržalka centrum a Pribinova?
2. koľko by stál razený tunel Pribinova - Kamenné nám.?
3. koľko by stál razený tunel Kamenné nám. - Hodžovo nám. - Hlavná stanica?
4. koľko by stál razený tunel Hlavná stanica - Trnavské mýto?
5. koľko by stál hĺbený tunel Šafárikovo nám. - Štúrova - Nám. SNP - Poštová - Hodžovo nám. - Štefánikova - Hlavná stanica (úseky popod Hodžovo nám. a k stanici razené)?
6. koľko by stál hĺbený tunel Hlavná stanica - Palárikova - Šancová - Trnavské mýto - Miletičova?
To rozhodně nejsou argumenty, které by hovořili pro volbu jiného nosného systému, než ten, který se připravuje v Brně! Navíc s těmi lidmi, kteří každodenně směřují za prací do Brna, to bude taky srovnatelné...zkus mě přesvědčit něčím jiným...Dunaj se mi jako důvod pro stavbu metra nezdá ?
Takto to presne chcú všetci politici, v podstate lacná reklama v krátkom čase, bohužial vela ludi sa dalo oblbnut, pritom to nerieši potreby v dostatočnej miere a uz vobec nie celej BA ale iba Petržalky, rieši to najma politicku reklamu radných, že pán Ďurkovský....
Nazdárek Fadrny, nemáš vobec pravdu...Tak za 1.Bratislava má cca 430 000 Brno 380 000 obyvatelov
2. Neviem ako do Brna ale do BA denne prichádza cca 100 000 ludí za prácou
3. V Brne neexistuje problém typu DUNAJ,ktorý kladie enormné nároky pri hustote dopravy cez bratislavské mosty, tým chcem povedat, že ak by Dunaj nebol, dala by sa doprava omnoho krajšie rozložiť - aj jej intenzita...
Presne tak, ja si myslím, že ak by sa to metro začalo stavať podla povodneho projektu a urobila by sa prvá etapa zahrnala by aj problem centra a nemuselo by sa čakat s riesením pod zem v druhej etape ako u eliny.Navyse tu druhu etapu ako dat elinu v centre pod zem vidím ak tak tak na +30 rokov neskor, ale keby sa začalo s metrom, bol by tlak dokocit prvu cast z hladiska financii a bola by zaruka ze bude pod zemou od zaciatku. Navyse provizória typu, ze nieco a potom pod zem neviem kedy ako u eliny nevidim realne a vobec už to co tu vsetci ukazuju, tie www linky. Ak by sa teda metro začalo stavat, podzemie v centre je isté už v prvej fáze, a to nehovorím o kapacite...
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
yale