Inac, som strasne zvedavy co bude DP robit, ked budu musiet aj Dieslove motory absolvovat emisne kontroly (neviem presne odkedy). Potom asi Ik280 skoncia, aleo bude vymena motorov.
cafte, pacienti!
dolezita informacia: Nevolajte ani neposielajte SMSky na moj mobil, nakolko dnes definitivne dodychal. Vlastne volat mozete, ale dvihne to odkazovka. SMSka dojde, ale neprecitam si ju a neodpiseim vam.
Toto obmedzenie plati az do odvolania (teda kym si zozeniem nejaky iny debil)
Toto je dalsia konstrukcna chyba Karosy B 741/941. Ten autobus nemoze mat silny motor, leby ho mal a vodic by dal kotol, tak by sa zadok oskrel o zem. Niekedy staci, aby bol ten Liaz ML 636 (ci aky to tam je) dobre nastaveny a ked vodic da kotol tak sa zadok nebezpecna priblizi k zemi. Toto sa kedysi stavalo bezne, ak si pamatate. Ale casom sa Karosy "zsrotili" (nie, to nieje preklep, zsrotili myslim) a teraz to uz nehrozi. Nech mi tvrdi kto chce co chce, ale osobne si ako strojar a konstrukter myslim, ze keby mala 741tka motor o vykone 250kW, tak by to s dobrou prevodovkou a plnym vozom oskrelo zadok o zem - a v Karose to dobre vedia, preto tam monovali same slabucicke motory.
Doktor #3742), nikto tu tusim nenadava na elektricky, tak asi by sa mali rozsirovat tie :-))
Tulenique #3744) - karosa ma motor umiestneny vzadu, dost daleko od napravy, takze je to vcelku logicke, inac to pri rozbehu v zakrute robi v zime aj take srandy, ze sa ti odlahci 2ha naprava a potom ju len tak mozes tlacit doboku :-)) ale nech sa karosa prehyba ako chce, este som nepocul ani o jednej ktora by sa v klbe aj rozpadla, co o ik435 povedat nemozem :-))
hehe...ja som minuly tyzden videl takmer rozlomeny Ik283 151x na linke 39 pri FEI, ale opacne ako byvaju Karosy...tu sa harmonika takmer dotykala zeme pod tiazou studentov :-))
Tento tyzden som viac ako obycajne cestoval MHD (linka 78) a vsimol som si rozdielne vlastnosti klbovych autobusov. Kym Karosa 741 sa pri robiehani dost "prelomi" v klbe (dakedy mam strach ci sa zadne celo nedotkne cesty), tak taky I435 zostava stale rovny. PRECO je tam taky rozdiel? Ako je na tom TAM (tym som tento tyzden nesiel).
p.s. tymto prispevkom nexem rozputat flame war KAROSA vs. IKARUS, poprosim len rozumne odpovede.
Aj ja drzim DP palce ale po precitani predchadzajuceho prispevku sa mi v mysli vynara otazka ci jestvuje v BA vobec nejaky autobus ktory by vam vyhovoval.Ved sa na to spolocne pozrime:
Ikarusy 28x-moralne i technicky zastarane
Ikarusy 4xx-Podla vas "serbeli"
Karosa 73x-mozno povedat podla niektorich "srot" podla inich "nieco co sa da nazvat autobusom"
Karosa 741-Minimalne moralne zastarana
TAM-o nich sa casto nehovory takze ich oznacme ako "vyhovujuce"
SOR-Mam pocit ze z nich nie ste velmi stastny...
Dnes som si po dlhom období vyskúšal, ako sa cestuje 83 počas špičky. Išiel som mojim obľúbeným autobusom 2881 ( odchod niečo po 15:30 h. z Ovsišťa ). Všetko by bolo ok, až na to, že kríza pre nedostatok miesta v autobuse nastala na Patrónke. Na Lamačskej som už videl na semafore za nami stáť ďalšiu 83 ( 2938 ), ktorá ako sa ukázalo pri predbiehaní našeho autobusu ( na Brestovke ) nebola ani zďaleka prázdna ( na moje prekvapenie ). To naozaj musel DP zdvojnásobiť interval medzi spojmi, aby boli kĺbové autobusy doslova a do miesta vyťažené? Po Hodžovo nám. sme išli podľa harmonogramu, ale potom, sme začali strácať. Ešte pripomeniem, že medzi dvomi 83 - mi chodí aj 34. Ale toto tu už bolo veľa krát omielané. Na jednej strane buďme radi, že nám vôbec niečo chodí, ale na druhej sa nečudujme, že sa nám kazia autobusy. Iba pre zaujimavosť prišli sme neskôr o 9 min., síce 2938 takmer načas ( o 1 minútu čo je prakticky načas ). Ďalšou otázkou ostáva, či sa na také dlhé trate musia vypravovať tie najstaršie vozidlá, ktoré na to už svojim výkonom jednoducho nestačia. My tu s tým síce nič neurobíme, ale som rád, že som si mohol povedať názor. Viem, že situácia v MHD je veľmi zlá, ale snáď sa raz dočkáme. Ak si to náhodou prečítali aj zainteresovaní z DP, ďakujem a držím im palce.
Vcera okolo od pol stvrtej do pol piatej nechodili linky 202, 205, 206, 207, 208, 212, pretoze ma 29. augusta sa strhlo vedenie, odpravovali to dva vozy, v meste bola super zapcha atd...
d3k0 a ostatní: Možno vás poteší, že od januára 2002 sa chystajú ďalšie zmeny v organizácii dopravy na niektorých križovatkách, ale podrobnejšie info zatiaľ neviem
Doktor: Vdaka za tip na anketu, bude nasledovat hned za touto.
Bon-Cu: Dnes bol asi taky den - isiel som iba 2x trolikom a bol to dvojnasobne zly zazitok. Prvy poznal iba plny kotol a brzda az na podlahu, druhy na neho sice nemal, ale tiez sa to nedalo vydrzat.
Som dneska rano nastupil do 204 /6303/ pri sportovej h. Mali sme zelenu,
sme sa rozbehli...isli asi 5 sec a potom prudko, ale fakt PRUDKO zabrzdili!
Uz sme setci mysleli na to najhorsie...ze sme niekoho sejmuli...ale ne.
Otvoril dvere a "vystupovat". Ale neviem prco...nic som zvonku nevidel...???
Tiez - vodica 210 /6244/ okolo 14.30 by som najradsej nakopal...
Ale bol zabedneny v kabinke, tak som ho nehal Jeho system jazdy-prisiel
na zast, otvoril dvere, cakal 3sec, zacal "signalizovat" a to pekne dlho a na zaver
to naj. : este ludia nastupovali aon f pohode zacal zatvarat! Skoro zovrel
aj mna! Pokemon jeden!
TBC - Este lepsie by bolo, ak by zrusili sem. na Kollarovom nam. Tam eliny tiez stoja dost dlho...
Teraz ma napadla otazka na novu anketu:
"Myslite si,ze preferencia elektrickovej dopravy v Bratislave je len dosledok predvolebnej kampane?"
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
andy
d3k0: takze host zostava?