Myslím, že podstatne väčšie riziko zabitia sa máš cestou vo svojom IGK z Bratislavy do Modry...
A až prinesieš svojmu zamestnávcateľovi cenu lístka, tak budeš vykopnutý až na mesiac...
Yale: asi nikto nechce celu Safkoelinu v intervale 1 min vyprazdnovat na Safku. Gro cestujucich by mali tvorit uzivatelia Tr3mpovej dogmy. V stave roku 2004 postaci interval 3-4 minuty a to mame na Safku uz teraz. Autobusy predsa nezrusime, len sa prerozdelia vykony.
Diky. My pojdeme vlastne do mestecka zvaneho Langen a pokial viem, je to niekde na predmesti Frankfurtu. Uvidime. IGK sa mi tam v ziadnom pripade nechce. Nepotrebujem sa zabit.
Keď nevieš čítať, ty tupý nekultúrny *****, tak choď do piči sám, cestou si môžeš aj pri***ať a nakoniec sa môžeš zavesyť na zastávku miesto cestovného poriadku. Cestovné poriadky tam vysia preto, aby seme o***ali takých debilných čurákov ako si ty.
Na trati samozrejme nie je problém. Na Šafku sa však budú zlievať dve najsilnejšie radiály plus ďalšia prípojná doprava. To znamená v špičkovej hodine na Šafko prídu tak dve 400-miestne súpravy za minútu, z ktorých značná časť cestujúcich bude vystupovať resp. prestupovať (teda pobyt v zastávke dlhší), a ktoré budú pokračovať ďaleko pomalšími trasami cez centrum. Pri 30-sekundovom zastavení už máš na námestí naraz štyri 42-metrové súpravy, plus ďalšie prípoje?
Rád by som sa mýlil... možno v okamihu slávnostného spustenia električky cez starý most zároveň oznámia, že práve začali raziť tunel pod Dunajom. Ale to už je naozaj pre optimistov...
Realistický odhad je taký, že "prvá etapa výstavby nosného systému" bude na pár desaťročí aj poslednou etapou, čo v zásade povedie k preferencii IAD a odlivu infraštruktúry z centra (čo sa deje už teraz). To však takisto nebude znamenať prospech pre električkovú dopravu, pretože v prípade zmien dopravných tokov najrýchlejšia reakcia je autobusová doprava.
takze tvoje ciselka (ktore su inac len hrou s tym co chces dostat, keby si tym istym prognostikom povedal ze tam chces hodnoty o polovicu mensie, kludne to zvladnu z toho isteho vstupu ):
18465 osob/hod / 400 (kapacita normalnejsej elektricky) = 46.1625 vozidla/hod, t.j. jedno vozidlo za cca 1.3 minuty ( 1 min a 18 sekund) na dosiahnutie uvadzanej kapacity.
Pri pouziti segregovanej trate to nie je ziaden problem, obdobne intervaly su uz aj dnes na elektrickovych tratiach tam, kde sa stretava viacero radial...
Yale: ty predpokladas ze Safkoelektricka zabije zakopanie kolajovych vozidiel pod zem v centre. My sa zas obavame ze metro zabije rozvoj parku elin a zrychlenie radial.
Zbezne som pozrel petrzalske linky a naratal som rano 121 klbovych (vratane napr. 88) a 26 solo spojov. To je nominalna kapacita 20 750 cestujucich.
To dava 52 suprav po 400 miest.
Bez Pristavneho mostu 16k, teda 40 suprav za hodinu.
To vsetko v extremnom pripade ze cez Novy, Stary a Kosuthov most nic ine nepojde.
To, že električka nezachádza na stanicu je snáď dosť veľké mínus - stanica stráca pozíciu prirodzeného prestupného uzla, je k sieti iba pridrátovaná riešením, ktoré nevyhovuje na nijaký smer.
Na rozdiel od povrchovej dráhy, podzemný systém má svoje čaro aj v tom, že úplne mení vzťahy medzi prepojenými lokalitami. Ak sa hlavná stanica ocitne uprostred vnútorného dopravného kruhu, bude jej význam aj napriek jej excentrickej polohe ďaleko vyšší, ako v prípade "priečneho vyosenia". Preto trasovanie B vidím ako prínos, povrchom sa na stanicu rozumne dostať nedá.
V prípade preferencie v centre, neviem, či to nie sú prehnané nádeje - niečo ako bezpodmienečná preferencia električky v prípade hustej prevádzky dosť dobre nie je možná, v prípade povrchového križovania s dopravnými okruhmi už vôbec nie, navyše v centre chodia chodci, dopravná obsluha... ak by sa IAD vylúčila z úseku Vajanského nábrežia medzi nám. Ľ. Štúra, zo Šafka, zo Štúrovej, Kamenného námestia a SNP, bolo by to o niečo lepšie, ale rýchlosť prevádzky bude stále nízka.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
yale