Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Vševedko #37185:
nesúhlasíš nie s mojimi argumentami, ale s argumentami, ktoré si vymýšľaš a ktoré som nenapísal.

Ja tvrdím, že električka v Bratislave nosným systémom nie je (čo neobsahuje ani slovo o tom, že sa ním nedá urobiť) a električková trať do Petržalky je ďalším provizóriom, ktoré na dekády oddiali reálne riešenie dopravného systému Bratislavy.

Ak si mám vybrať medzi postavením električky do Petržalky zakončenej na Šafku (pri neriešení ostatnej dopravy) do roku 2008-2009 alebo výstavbou prvej trasy dopravného systému (s odhliadnutím od toho, aké vozidlá v ňom budú jazdiť) do roku 2012, radšej si zvolím to druhé, pretože v prvom prípade sa síce v roku 2008 páni slávnostne odfotia na triangli na Šafku pred prvou "rýchloelektričkou", ale nič iné sa nezmení. Zabudnime na to, že by už v tom čase existovalo nejaké pokračovanie výstavby, na niečo také nebudú robené ani projekty, najprv bude treba novú trasu trocha "amortizovať" a možno niekedy v roku 2020 sa začne uvažovať čo ďalej. To "ďalej" sa ale oddiali, pretože nebude nejakú dobu politicky únosné riešiť tunel pod Dunajom, kým budú mať občania v pamäti náklady z nadvihovania mosta a celej petržalskej parády.

Ak sa začne budovať aj podzemná časť trasy B alebo niečo podobné, je príležitosť aby sa naraz uskutočnili pripravované projekty v rôznych lokalitách - rekonštrukcia hlavnej stanice spolu s výstavbou severnej tangenty a trasy B, výstavba na námestí SNP atď. Centrum sa stane dopravne dostupným a výrazne atraktívnejším pre rozvoj ďalších aktivít.

Teda naozaj mám dôvod si myslieť, že "Šafkoelektrička" versus "trasa B" je stagnačný model proti rozvojovému. Samozrejme, ťažko sa to posudzuje, keď náš magistrát doteraz okolo celého projektu zverejňuje iba správy kategórie "public relations" - keď sa to hodí, vtedy sa povie, že ide o prvú fázu výstavby nosného systému, keď sa to nehodí, povie sa, že týmto projektom sa definitívne zavrhla myšlienka metra... atď.
Reakcia na: ufo #37236:
Myslim, ze S-Bahn by bolo velmi dobre riesenie pre niektore smery. Treba hlavne vytvorit nove zastavky na uzemi BA a potom sem "pustit" nejakeho komercneho dopravcu (samozrejme s dotaciami na os*km porovnatelnymi s MHD/ZSSK). Velmi by sa mi napriklad pacil prestupny "terminal" v predlzeni Sartovskej x zeleznicna trat BA-DNV (konecna elektriciek, vlak, autobus, P+R).
Reakcia na: Lucia #37237:
Kazdy by sa chcel dostat (nielen) do centra bez prestupu, pohodlne a rychle. Ale bez kompromisov to nepojde. Ak by ta elektricka jazdila v spicke v intervale 1,5 min (to je takmer pravda uz teraz), mala by taku kapacitu, ze sa do nej kazdy zmesti, pripadne si aj sadne, bola by klimatizovana a v zime by sa kurilo, jej jazda by bola naozaj preferovana, tak by ten prestup asi az tak nebolel. A DP by to aj vyslo lacnejsie, nez doubus pod most.
Reakcia na: Martin Fundárek #37198:
"V časoch, keď bolo plánované, to bolo celkom rozumné riešenie - jednak bolo dosť peňazí" - keby naozaj bolo dost penazi, tak by sa aj postavilo - praveze sa to stale posuvalo, lebo ani vtedy neboli peniaze. Ak by vlada zdvihla dane o nejakych 1000 SKK/mes*os, tak by sa aj na metro naslo (aj na ine tunely), ale podla mna to nie je riesenie. Nech sa radsej plati za dopravu (MHD aj IAD) tolko, co stoji (vratane kalkulovanych vplyvov na zivotne prostredie), ale nech je na urovni. Keby zlacnela MHD v BA o 80%, kolko ludi by presedlalo z aut do MHD?
...maaalo...
Reakcia na: Vševedko #37214:
Kiež by si mal pravdu Vsevedko, najma ked oficialne v cest.por. MHD, elektricke trva od Segnerovej po N.most 11 min. za idealnych podmienok, t.j. bez tych vsetkych cervenych, prekazok cez el.trat /auta mimobratislavski casto koncia kolizne s elektrickou a potom zbohom centrum /,niekktori vodici fakt idu vrazednym tempom . Ale znova opakujem a uz sa ozaj nebudem, ide mi o cely system z DD, kde ten jeden prestup urobi, ze okrem tych idfealnych 11 min v elektricke nam to celkom trva z DD pod N.most az 30-35 min. Kto sii mysli, ze pride autobus z DD a elektricka nas tam caka s otvorenou narucou- je to velky omyl, je to hrozny pocit, ze mate tam svoju elektricku ale nedostanete sa do nej, lebo neda sa prave zvolit zelena cez cestu, je tam urcity interval aby znova naskocila zelena a mila elektricka vam pekne zavrie dvere a odfujazdi hoci ju z chodnika sa snazite zastavit ale nic sa neda robit. A este sa stava, ze nemoze odist lebo ta zelena naskocila, ale cez hrcu ludi co idu na nastupko sa k tym prvym otvorenym dveram nedostanete /jedine ze by ste ich zrazali dobre mierenymi chmatmi, lebo ta co tam stoji nie je ich linka, tak maju cas/ vcas a mila elina zavrie dvere a odfujazdi. Ale vlastne zbytocne pisat odskusajte si to...

Tak este z Vychodneho musia pouzit dva spoje do centra. DPB ma myslim normu ak niekde byva 500 ludi uz tam musia byt dva spoje, tak ich je menej ako 500. Esteze ich tam nebyva 18 000 - 20 000 ako nas na DD.
Reakcia na: Martin Fundárek #37039:
spojenie Petrzalky s hl.st. je vhodne na vyhliadkove jazdy-to je pravda. Ja som pisal, ze by som uvital S-bahn linku z Petrzalky do Race- tam je zeleznicne spojenie uplne najidealnejsie na spojenie Race,Noveho Mesta a Ruzinova s Petrzalkou.
A ako druhu linku som navrhoval z Pod.Biskupic cez hl.st. do DNV. Interval by stacil aj polhodinovy so zakomponovanim aj beznych OS vlakov-to by sa dalo.
Ludia by si na to mozno dlhsie zvykali, ale chytilo by sa to podla mna tak ako vo Viedni.
Reakcia na: Vševedko #37193:
Čo znamená v preklade to "Wuthering Heights?" Nejaké výšiny, nie? Na www.mp3search.ru si môžete vypočuť peknú starinku od Kate Bush s názvom Wuthering Heights.

Dnes som bol na Petržalskom cintoríne, je to tam dosť od ruky. To z akej zastávky ľudia bežne chodia do tej priľahlej záhradkárskej oblasti? Z "Kopčany sídlisko", "Závod Matador" alebo "Kúpalisko Matador"? Odvšadiaľ mi to pripadá ďaleko.
Reakcia na: BMko #37233:

Je. Ale vies, nie cela Europa ho dnes ma a aj ked nam aj tak nikto okrem Svajciarov nevola, sme tu vsetci. ?
Reakcia na: fobust #37231:
nieje nahodou dnes statny sviatok
Reakcia na: fobust #37231:
nieje nahodou dnes statny sviatok, lepsie povedane den pracovneho pokaja
Reakcia na: BMko #37230:

Definuj hore. Ja kvasim tu v praci a budem kvasit este minimalne 3 hodinky. Aj ked sa idem uplne "pretrhnut" od prace... ?
Reakcia na: fobust #37229:
Pod mozme ist ak si tu dole a nie tam hore
Reakcia na: BMko #37228:

To treba odborne obhliadnut. ?
Reakcia na: fobust #37227:
Pri vstupe do tunela mas asi 20cm dlhy kus volne polozenej v trati atomovym zvarom prichyteny kus zliabkovej kolaji.
Reakcia na: BMko #37223:

Operativne urobime vyluku v Tuneli, a aj 5, 9 a 17 ti pojdu pod mnost. Staci tam nabehnut, vybrat asi meter prasknutej kolajnice z tej asimetrickej trate a hodit ho z mosta do Dunaja.
Nakolko je dnes menej na praci ako sa ocakavalo, tak som vyuzil kapacity mojho mozgu a dosiel som k zaveru, ze v braislave mame asymetricky rozchod, spravne asimetricky, resp. asi metrovy. Tolko k toleranciam, vsak Trabusti by vedeli o com vravim... Cize mame rozchod asi meter. Ja viem, nic moc...
Reakcia na: fobust #37221:
Mal som povinnosti na cmiteri
Reakcia na: Vševedko #37219:
Tak sup sup pod most 1, 4, 12
Reakcia na: Vševedko #37217:
Vidis na tom zabudol, ze mame kotas duplak.

Mraziarenska, Zahradnicka, Vozovna Kacerov a vrvim, ze sotva tem vlezie 30 metrov a kde 41

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.