Amos: samozrejme, aj 0.1MW je lepšie ako 0. Taktiež je lepšie smeti páliť ako ušlachtilé palivo. Len ma fascinuje to Tvoje presvedčenie o tom, ako Ti na ten generatorček bude jazdiť celé mesto... :-D:-D Žiaľ Tvoje odhodlanie na kapacitu energetického zdroja nemá pozitívny vplyv. Jedine, že by si si dal patentovať perpetum mobile. Zatiaľ ho však nemáš, tak sa budeš musieť zmieriť s tým, že musíš vyrobiť viac, ako je inštalovaný výkon meniarní DPB, ked chceš, aby to fungova
Keď berieme maximálny výkon krpatého trombelusu okolo 200kW, čiže 0.2MW, znamená to, že 5.8MW utiahne 29 trombelusov na rozjazd V prípade, že sa jedná o klobásu, tak 1/2, čiže cca 14.
A na školách sa učí len fyz, mat a anj? A predstav si, že po 11 rokoch hrania na flautu(2), trumpetu(4) a saxik(5) by som aj tu hudobnú zvládol.
Re #36593 BigMac: Aj 5,8 megawatt je lepších ako nula, že? (Vieš mi povedať odber el. energie DPB?) A smeti, tie budú vždy. Naspäť do 19.storočia, kedy z celého domového odpadu zostal len hnoj a popol sa už nikdy nevrátia.
Mne sa tiež nelúbi, že sa opravujú staré vraky. Ale vďaka bohu aspoň za to, lebo keby sa nie, tak množstvo liniek už nie je, lebo nové busy by určite nedošli a neviem ako by vyzerala dnešná výprava. Teda čím by bola zabezpečená. A bohvie kedy nové busy vôbec dôjdu. Osobne si myslím, že ani budúci rok nie a tak koniec 2006 je pre mňa reálny. Kým bude čo plynofikovať...
Ktoré výpočty myslíš? Rád ti ich objasním.
Re #36592 Vladimír: Vďaka vyraďovaniu Ik280 by celkový počet vozidiel mal byť už pod 500. Ale aj tak máš pravdu. Veď ja som to napísal zo srandy.
Amos: a teraz si zatnem do živého: fyzika a matematika Ti moc nejdú, zdá sa, že angličtina tiež nie. Teda rozhodne horšie ako mne a u mňa to nikdy moc valné nebolo. Čo to Ty vlastne budeš vyučovať? Hudobnú výchovu pre prvý stupeň ZDŠ? Však si povedal, že útočím, alebo som len zle čítal? :-);-):-D
Amos: neútočím. Len by som rád vedel, kam chodíš na tie zaručené polopravdy a ekonomické výpočty. A este jedna otázka: myslíš, že ten jeden generator na pohon smetami utiahne celú dopravu v Bratislave? Mať tak Tvoj optimizmus a švajčiarsku banku... No, to by boli kšefty! Ja nič proti plynu, som za, ale nie opravou neopravitelných vrakov. Celá plynofikácia autobusov v súčasnom podaní je jeden veliky podvod na nás všetkých daňových poplatníkov a na rozpočtoch mesta a DPB a výhodný biznis pre SPP. Už chápeš?
Nie, nemyslel, ale dokazal som pochopit aspon argument "Nemame s cim jazdit, na nove vozy niet, tak zatial aspon takto mame s cim jazdit." Pokial vsak GO + plyn = cenovo novy autobus, potom tento argument straca aj tie najposlednejsie zvysky zdanlivej legitimity.
Hehe... Ty si si vážne niekedy myslel, že obnova vozidlového parku plynofikáciou a generálkami sa vypláca? ?
Re #36587 galiyosha:
-> prvý odstavec: ?
-> druhý odstavec: No... no... Karosa síce Bratislavu nezlomila, ale ono jaksi tú Blavu ešte vlastne nezlomil nikto, lebo ona jaksi nič nekupuje ? ?
Ale to vies, do Bratislavy sa nova Karosa NEMOZE kupit, lebo je to zvratena konstrukcia, po par kilometroch tomu uz praskaju ramy (ktore to vlastne vobec nema), cele to dojde hrdzave uz z tovarne... A vobec, co sa Ti nepaci na tom, ze sa v 21. storoci este stale mozes vozit historickymi Ikarusmi 280, v ktorych v zime nie je ani smrad, kedze vzduch sa priebezne obmiena dierami v dverach (pokial sa neobmiena aj smradom z vyfuku vstupujuvsim do priestoru pasazierskeho cez diery v mechu) a ze v B741 sa podnik ucelnym premastovanim pokozky hlav substratu vezuceho sa v priestore klbu zabranuje tvorbe lupin, a tym aj znecistovaniu priestoru nimi, a teda sa vlastne setri na cisteni interieru vozidiel?
Na druhej strane som rad, ze Bratislava zostava jednym z mala miest, ktore Karosa svojim lobbingom este nezlomila a je teda ista sanca, ze sa nam tu budu prehanat onakvejsie smradobusy a dratolezy nez su Citybus a 24Tr/25Tr (hoci aj to je lepsie nez nic). Vobec, politika Karosy je tiez ukazkova a mestam, ktore od nej kupuju len VP busy, to vraj cenovo vzdy pekne osladi... ?
No bože, tak som zle pochopil keď mi to vysvetlovali. Prečo hneď potrebuješ útočiť hňupe.
Čo sa smernice EU týka o minimálnych spotrebných daniach, tak keby sa mi to chcelo hladať, tak ti dám aj dokument ale jasne si pamätám, že spotrebná daň zo zemného plynu používaného na pohon vozidiel bude nulová číslom 0.
Re #36580 Vševedko: Čiže ak denne najazdí 490 busov DPB priemerne 150km, tak ročne je to na jeden bus úspora 164250,- čiže za 15 rokov prevádzky 2,463750 milióna. To určite pokrýva aj zvýšené finančné nároky rozdielu ceny na jeden voz.
Ja by som tiež najradšej všade videl vozidlá na elektriku, hlavne keď mesto vlastní prostredníctvom OLO jeden, tuším 5,8Megawatový generátor, ale bohužial to nejde.
Galiyosha: No ak 103 miliónov nás výjde prestavba a GO 30 vozov, tak to skutočne vychádza 3,43 milióna na jeden voz. A nejde o to, že ťa jeden NP voz výjde 7-8 miliónov(v súčasnoti sú NP vozy asi skutočne luxus), ale o to koľko ťa výjde jedna krátka či kĺbová Karosa. Prestavba na zemný plyn je skutočne humbuk, keď si takto porovnáš ceny. Problém však je, že tých 103miliónov je účelová dotácia štátu z kapitálových investícií. Avšak štát by ti nedal 103miliónov na nákup nových 20 vozov. Nechápem však, prečo sa s plynofikáciou pokračuje aj v roku 2005(keďže štátnu dotáciu už nemáme) a nekupujú sa nové vozy.
Beriem spat svoju prechadzajucu poznamku. SPP sice na plynofikacie fakticky nema monopol, ale je momentalne jedinym "osvedcenym hromadnym dovozcom" plynovych zariadeni s "osvedcenim o technickej sposobilosti typu sucasti, vystroja a vybavy vozidla pre typy plynovych zariadeni pre pohon cestnych motorovych vozidiel stlacenym zemnym plynom" pre Karosy B731, B732 a B741. Blizsie vid strana 59 dokumentu http://www.telecom.gov.sk/doprava/cesta/lpg.pdf. V zozname "Zmluvnych pracovisk osvedcenho hromadneho dovozcu a vyrobcu plynovych zariadeni Slovensky plynarensky priemysel s.p." (SPP je sice uz nejaky ten piatok akciovka, ale budiz...) je aj DPB, diviza autobusy.
V clanku http://www.hnonline.sk/1-10023650-15014610-k0D000_detail-0d datovanom 6. 10. 2004 sa pise, ze "Medzi najvýznamnejšie investície podniku v tomto roku patrí modernizácia a prestavbu autobusov na pohon stlačeným zemným plynom (CNG), na ktorú spoločnosť vyčlenila 103 mil. Sk. Prestavba, ktorú DPB vykonáva vo vlastných dielňach, predĺži životnosť autobusov a kvalitu prevádzky bez opráv, zároveň zníži náklady na pohonné hmoty." O "kvalite prevadzky bez oprav" pomlcim, ako je to vsak s tym vykonavanim vo vlastnych dielnach? To znamena, ze autobus dojduvsi po generalnej oprave zo Zlineru alebo generalnej "oprave" zo Starka je nasledne splynofikovany priamo v DPB?
http://www.euprojekt.sk/sk/Modul/Tender/ReadTender.aspx?Mid=1375&ItemID=612
Pise sa tam o predpokladanych financnych prostriedkoch 230 milionov Sk bez DPH. Nenasiel som ani pocet vozidiel, ani mi nie je jasne, ci sa jedna len o plynofikaciu, alebo aj o GO. Podla bodu III.2.1.3 vsak asi pojde aj o GO. Kazdopadne predpokladane trvanie je do 12/2009 -- to znamena, ze v Bratislave sa budeme v B741 vozit este v roku 2015(!). Toto je chore...
Celkom sila je aj to, ze podmienky je si mozne prevziat 1. 12. 2004 a lehota na dorucenie ponuk je 7. 12. 2004. Chutna je aj nutnost preukazat "potvrdenie od Slovenského plynárenského priemyslu a. s. Bratislava, že uchádzač je aliančným partnerom Slovenskej plynárenskej spoločnosti v oblasti prestavby autobusu KAROSA B 741 na pohon CNG", ako keby SPP malo na plynofikaciu monopol.
Tak to je sila. Ak to znamena, ze po generalke za 2 miliony este dalsi milion stoji prestavba vozidla na pohon zemnym plynom, tj celkovo sa vyplytvaju tri miliony na VRAK, na ktory nadavaju ako cestujuci, tak vodici, tak ja skutocne nemam slov. Najma ak fungel novy _nizkopodlazny_ autobus stoji okolo 7 alebo 8 milionov.
Je mi jasne, ze jednym nizkopodlazakom neodveziem tolko ludi, co dvomi alebo tromi vrakmi. Ale obnova vozidiel musi aj tak prist. A plynofikacia len zbytocne odcerpava financie na nove vozidla. Vzhladom na zivotnost tych plynofikovanych vrakov silne pochybujem, ze sa tie peniaze budu mat kedy vratit...
Ak sa kompetentym tieto cisla zdaju skreslene, ziadam ich o zapojenie sa do diskusie, kedze nepochybujem, ze minimalne cast z nich toto diskusne forum cita.
Ámos:To písmenko C v názve CNG znamená Compressed čiže stlačený.Čiže v žiadnom prípade nemôžeš porovnávať m3 zemného plynu z rozvodnej siete s m3 CNG.Takisto ako nemôžeš porovnávať m3 nafty s m3 plynu.Nájdi si niekde na webe energetické hodnoty jednotlivých médií. BMko:Na 10 SKK zabudni,to bolo pred zdražením,aktuálny rozdiel je nejaké 3 SKK.
Amos: porovnanie spotreby liter nafty sa asi rovná 1,2 - 1,5 kubíka cng. Čo to trepes o skvapalnovaní? Zas si pleties pojmy s dojmami. Compressed natural gas je kvapalny? Skús anglický slovnívk, tam sa dočítas čosi úplne iné. Na dezinformácie náhodou nie je smernica EÚ? Aká škoda, lebo z daní za Tvoje kecy by bol určite prebytkový rozpočet SR už aj na tento rok... Nepleť si cng a LNG
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
galiyosha
Na druhej strane som rad, ze Bratislava zostava jednym z mala miest, ktore Karosa svojim lobbingom este nezlomila a je teda ista sanca, ze sa nam tu budu prehanat onakvejsie smradobusy a dratolezy nez su Citybus a 24Tr/25Tr (hoci aj to je lepsie nez nic). Vobec, politika Karosy je tiez ukazkova a mestam, ktore od nej kupuju len VP busy, to vraj cenovo vzdy pekne osladi... ?