Btw. viacerí z vás, ktorí tohto roku navštívili Prešov, boli účastníkmi alebo aspoň svedkami pokusu s prikladaním cudzích dopravných čipových kariet k čítačke DPMP od firmy EMtest. Aby aj ostatní vedeli, tieto pokusy dopadli zakaždým tak, že čítačka cudzie karty bez problémov prečítala. A to aj napriek tomu, že ako dôvod, prečo DPMP nemôže uznať cudziu zľavnenú kartu ako doklad o nároku na zľavu u nás, mi popisovali technickú nemožnosť čítať cudzie karty Skutočnosť však bola taká, že čítačka DPMP presne prečítala karty DPB (meno, platnosť karty, platnosť PCL), rovnako sa popasovala aj s BBDS (krásne ukázala zostávajúci nabitý kredit).
Minulý týždeň pri pobyte v BA som vyskúšal opačný pokus. Svoju kartu s nahratým PCL pre cestovanie na linkách DPMP som priložil k čítačke v predajni DPB. A znova úspešne! Čítačka mi presne vypísala, dokedy mi karta platí a aký lístok mám na nej nahratý a dokedy ho môžem využívať.
To je integrácia!
-> Napadá ma kacírska myšlienka, a síce, či by sa, za predpokladu, že by revízor nepozeral na vzhľad karty, dalo takto prekĺznuť aj cez traťovú kontrolu vo vozidle v cudzom meste
Minulý týždeň pri pobyte v BA som vyskúšal opačný pokus. Svoju kartu s nahratým PCL pre cestovanie na linkách DPMP som priložil k čítačke v predajni DPB. A znova úspešne! Čítačka mi presne vypísala, dokedy mi karta platí a aký lístok mám na nej nahratý a dokedy ho môžem využívať.
To je integrácia!
-> Napadá ma kacírska myšlienka, a síce, či by sa, za predpokladu, že by revízor nepozeral na vzhľad karty, dalo takto prekĺznuť aj cez traťovú kontrolu vo vozidle v cudzom meste
COLOR
Minister dopravy, pôšt a telekomunikácií SR Pavol Prokopovič dnes- 19. 10. 2004- rokoval s primátorom hlavného mesta SR Bratislavy Andrejom Ďurkovským. Rokovali spolu o integrovanom systéme hromadnej dopravy v meste i jeho prepojení na medzinárodné dopravné koridory.
Obaja predstavitelia sa dohodli na spoločnom postupe a spolupráci rezortu dopravy a mesta Bratislava pri vybudovaní časti vysokorýchlostného európskeho dopravného koridoru Paríž- Viedeň- Bratislava, ktorý bude využívať koľajovú dopravu a zároveň bude i nosným systémom koľajovej dopravy prevádzkovanej v rámci mestskej hromadnej dopravy v hraniciach mesta. Jeho súčasťou bude vybudovanie novej podzemnej železničnej stanice v širšom centre mesta- tzv. Filiálky, prípojky na hlavnú železničnú stanicu a koľajového spojenia s bratislavským letiskom. Tento projekt bude úzko súvisieť i s pripravovaným nosným koľajovým systémom, ktorý spojí mestskú časť Petržalka s centrom mesta.
Náklady na vybudovanie časti vysokorýchlostného koridoru, ktorý spojí Bratislavu s Viedňou (bol uvedený v tzv. Van Miertovej správe pre Európsku komisiu) budú približne vo výške 300 miliónov Eur a predstavitelia ministerstva i mesta chcú využiť pri financovaní Kohézny, resp. štrukturálne fondy EÚ.
Mgr. Tomáš Šarluška
poradca a hovorca ministra