Už aj ja som patril do porevolučnej študujúcej mládeže, ktorej dopravnú výchovu z učebných osnov vyškrtli. Napriek tomu, že ja predpisy ovládam, som plne ZA to, aby sa dopravná výchova na I. stupeň ZŠ zaviedla. Neexistuje dieťa, ktorého by sa to netýkalo a dokonca si dovolím tvrdiť, že to budú preň oveľa praktickejšie a dôležitejšie poznatky ako prijíma na niektorých iných predmetoch. Dennodenne vidím, že cyklisti ani chodci nemajú šajnu o dopravných predpisoch, hoci sú ich podľa zákona povinní dodržiavať rovnako ako gumokolisti.
Jednoznačne dopravnú východu späť do škôl! A tiež by nezaškodilo, keby naši príslušníci - dopraváci zamerali svoju pozornosť aj na chodcov a cyklistov, poprípade ju spestrili udeľovaním pokút.
Hej. A potom to vyvolava medzi nami dvoma diskusie typu:
- predstav si, minule sme prisli na zastavku XY s +4.32!
- styri minuty meskal na takom kratkom useku?
- nie, styri minuty v predstihu.
- jaaaj, nikdy si nezvyknem, ze u vas je predstih plus...
Len tak na okraj: v Ostrave je možné prepravovať bicykel aj v MHD, ak je dosť miesta. Dokonca som tam videl špeciálnu bicyklovú električku T3, kde sú v zadnej polovici stojany na bicykle a preprava bicykla je v nej zdarma. Dokonca myslím, že cestujúcich bez bicykla neberie ☺
To sa za 20 rokov tak velmi zmenili osnovy na prvom stupni ZS? Ja ked som "studoval", tak nas ucili tusim v tretej triede volaco ako dopravnu vychovu - pre chodcov a cyklistov.
A odkedy cyklisti robia vodicak? Mne nikdy nikto ziadne predpisy ako jazdit na bicykli nehovoril, nikde som ich nevidel a ani v autoskole ked robis B sa neucia.
Ty si skus zase niekedy prejst napriklad po rozkopanych Mlynskych Nivach na bicykli a uvidis, aky je to pocit, ked musis davat pozor na to, ci ta niekto zozadu nejde zrazit... Co sa vodicov MHD tyka, vacsinou predbiehaju s malou rezervou, preto si na nich davam najviac pozor. Ale na to som si nasiel taky sposob, ze proste ked trolejbus stoji na zastavke, tak pockam kym odide a potom sa rozbehnem. Na dalsej zastavke ho tym padom mozem predbehnut a potom sa uz nestretnem(kedze autobus obvykle je pomalsi vdaka zastavkam). A to ze bicykel nepatri do mesta je asi take tvrdenie, ako keby si povedal, ze do mesta nepatri napriklad auto.. Na zaklade coho cyklistov diskriminujes?
n: za seba mozem povedat ze predpisy ovladam. Na testoch, hoci len formalnych (doskolovanie kazde 2 roky), zasadne nepodvadzam. Dokonca skor radim.
Bicykel na cestu patri. Asi mas najvacsie nervy na Gagarinke a pod. Lenze tam alternativa nie je. Zrejme by ta netesilo obiehat cyklistu zprava v buspruhu.
To je predovsetkym chyba mesta, ze nebuduje dostatok cyklotras. Aj ten cyklista sa nejako z toho mesta na tu hradzu dostat musi!!! Nie vzdy sa da jazdit po chodnikoch, navyse sa mi zda, ze po chodniku je oficialne povolene bike iba viest, nie som si isty...
Pokial je to modrogumny standart, tak nemam vyhrad. Avsak ponizene musim konstatovat, ze aj ja som natolko zvyknuty na beusacke +/-, ze to sotva zacnem pouzivat "spravne"
Bicykel do mesta rozhodne patrí, bol tu omnoho skôr ako auto. Cyklisti však musia jednoznačne dodržiavať predpisy. Za jazdu na bicykli pod vplyvom by mal byť trest prepadnutia bicykla, za neosvetlený a podobne nevybavený bicykel rovnaké pokuty ako za nedostatky vo výbave a osvetelní IGK, za priestupky na bicykli rovnaké palety ako za priestupky na IGK.
Je úplne jedno, ako si ktorý cyklista predpisy vykladá. Pravidlá sú záväzné, nemáme anarchiu.
Železnica už nejakých 160 rokov použív - pre náskok a + pre meškanie, pričom je to aj logicky podložené. Dopravné podniky si v posledných rokoch spomenuli, že to treba nejako vyjadriť aj znamienkom, bo sa výpočtová technika zavádza a hneď to asi v 90% preventívne prevrátili, aby bol chaos ? .
Hello! Ja len drobnu poznamku k cyklistom, viem, ze sa teraz vsetci do mna pustite, ale ja si myslim, ze bicykel do mesta nepatri, nech si jazdia po hradzi, alebo po sidlisku, ale vsetkym cyklistom odporucam posadit sa za volant autobusu a skusit si zopar cylistov obehnut pocas spicky a ked nahodou ide rovnakym smerom tak ho predbiehate kazdu zastavku o magoroch, ktory vecer nemaju osvetlenie, idu na bicykli evidente z krcmy, alebo si to davaju cez stary most po vozovke skoda hovorit.. PS: skuste www.vodicak.sk, ze ci by ste este spravili testy na prvy pokus 8))
Žiaľ, zvyk je železná košeľa. Keď som počas svojho dopraváckeho vývoja prvý raz zistil, že odchýlka od CP sa vyjadruje znamienkami plus a mínus, prijal som túto informáciu spolu s tým, že plus je náskok a múnus je meškanie. To, že to má byť naopak som sa dozvedel príliš neskoro na to, aby som svoje názory menil. Ale s nikým sa o správnosti toho-ktorého spôsobu nehádam. Ja sa prispôsobím. Pri rozhovore používam značenie podľa toho, ako je zvyknutý ten druhý. T.j. v Prešove zásadne po našom :o)
To ale závisí od toho, čo od čoho odčítavaš. Myslím, že je jedno, ktoré je lepšie a ktoré horšie, ale ide o to, aby sa dohodol istý štandart ?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Vladimír
Jednoznačne dopravnú východu späť do škôl! A tiež by nezaškodilo, keby naši príslušníci - dopraváci zamerali svoju pozornosť aj na chodcov a cyklistov, poprípade ju spestrili udeľovaním pokút.