Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Andy #33151:
My sme z 1018 boli spolu vtedy u Karola K., ked sa nam chvalil ich kopyrovanim
Reakcia na: 1018 #32998:
Tie fonty nie sú ukradnuté, to poslali vraj z BUSE. Ale inak máš pravdu.
Reakcia na: tr3mp #33107:
Textová časť je na webe asi komplet (pri zbežnom pohľade to tak vyzerá). Grafická časť je podstatne zredukovaná - v tlačenej forme má každá kapitola hrubú mapovú zložku. Oproti tomu je web čajíček. Stojí za to si to pozrieť. Ak máš ale aj iné záujmy než dopravu, je to na dlhý čas (ja som tam stvrdol pol hodiny a to som iba preletel dopravu, nič viac).
Vladimír:Bohužiaľ sme museli uprednostniť jazykovú konzistentnosť.Keďže však väčšinu stránky som zozbieral ja,môžeš ju v ľubovoľnej podobe pretvoriť a aplikovať trebárs aj tu na iMHD.
Reakcia na: S499.1023 #33130:
Pri študovaní toho linku som konzumoval makovo-tvarohový koláč a skoro som sa zadrhol, čo som sa tak rechtal. Isto bars mocno výstižné.

Re #33138 S499.1023: Škoda len, že legendárny argument z prostredia DPMP "Bolo by to bars zložite" sa nedostal na stránke v originálnej podobe 🙂 Ale aj tak je to super, ďalšie výrazy treba zbierať a zapisovať. Len tak ďalej!
Reakcia na: tr3mp #33105:
Vies, mna hlavne skrie, ze podla schem na http://www.bratislava.sk/vismo/dokumenty2.asp?u=700000&id_org=700000&id=72607 Petrzalka moze rata len s jedinou vetvou kolajoveho systemu. Je mi jedno, ci to bude rychlodrazna elektricka, klasicka rychlodraha, mackopes alebo cokolvek. Podstatne je, ze kvalitu dopravy to v Petrzalke v konecnom dosledku podla mojej mienky zhorsi. Domnievam sa, ze Petrzalka je prilis siroke uzemie na to, aby ju stacilo pokryt jednou jedinou radialou. Ti, co budu byvat relativne blizko daneho systemu, budu mat cestu do mesta dlhsiu "len" o cas dochadzky. Ale co ti ostatni?

Zober si napriklad cast Dvorov v sucasnosti obsluhovanu najma a-81 a a-90. Tito ludia sa v sucasnosti za par minut dostanu na druhy breh Dunaja. Ako to bude po vystavbe nosneho systemu? Bud im ponechaju stavajuce autobusy (co nie je prave idealne), alebo budu musiet absolvovat martyrium napajac - nosny system, pricom -- kedze nosny system bude Dunaj krizovat v oblasti Stareho mosta -- sa im cesta podstatne predlzi. Jedna elektrickova linka v mierne upravenej trase napriklad dnesnej a-90 by to riesila. Rovnaky problem bude mat oblast Ovsista.

Druha vec, co ma stve, su tie vsadepritomne napajace. Stale sa omiela, ako vymiznu z Petrzalky neekologicke a financne nevyhodne autobusy. Trolejbusove trate sa vsak objavuju az v planiku na rok 2025. Trolejbusy sice su vyraznym zlepsenim z ekologickeho hladiska, pri stave bratislavskeho trakcneho vedenia vsak rychlost cestovania urcite nezvysia -- skor by som sa bal opaku...

Okrem toho mam pocit, ze tie plany boli robene bud pred mnohymi rokmi alebo sa autori sa zabudali medzicasom pozerat na kalendar. V planiku na rok 2010 je su uz zakreslene komplet nova obytna stvrt medzi Lukami a Jarovcami, siesty most cez Dunaj poza Slovnfat a oba vonkajsie okruhy vratane megatunelov pod Karpatmi. (Aspon tak som to pochopil ja. Opravte ma, prosim, niekto, ak sa mylim.)

Aj tak sa vsak nemozem zbavit pesimistickeho dojmu, ze sa postavi trat do Petrzalky (ak vobec), a tam cely projekt nosneho systemu skonci, kedze dojdu peniaze.

Re #33131 yale: To, co popisujes v poslednom bode, nastane prave vtedy, ak vsetky peniaze na MHD odtecu do bratislavskeho projektu METPO.
http://www.imhd.sk/~color/foto/forhn2.jpg
Ktory odporca Raby nalepil toto na okno 7846?????? ? ? ? ? ? ?
Reakcia na: tr3mp #33144:
Írčitý doslovný preklad je NDP ?
Reakcia na: COLOR #33142:
Na Slovensku po slovensky. Nie OMG ale MTB 😉
Reakcia na: S499.1023 #33141:
Predsa Object Management Group 😉 Nerobil si nikdy s OO analýzou? 😉
Hoci, toto asi nie je to, čo myslel COLOR ?
Reakcia na: S499.1023 #33141:
Die OMG ist eine Oh My God!!!
Reakcia na: COLOR #33140:
Was ist das OMG?
Reakcia na: S499.1023 #33138:
OMG! ?
Reakcia na: S499.1023 #33099:
jasneee ? ja len uvazujem s takymi vozidlami, ktore by sa tu aspon realne mohli objavit. ULF taktiez na uzkom rozchode nejestvuje,preto zamyslat sa nad tym, ako by sa to tam voslo nema vyznam. ?
Reakcia na: COLOR #33132:
No asi preto, lebo sme ju len teraz vytvorili... ?
COLOR:

S-bahn: ano, prave tato kategoria v regione BA uplne chyba...

rozvojovy plan: no to je asi tazka otazka, dnes uz asi nikto nenakresli novu stvrt na zelenej luke. Dnes je tazko nieco predpokladat, nova vystavba sa robi zahustovanim takmer na vsetkych sidliskach a je tu aj odliv do lokalit pri Bratislave. Ak som dobre cital, ani tzv. novy (v skutocnosti nie prilis novy) uzemny plan nema na toto jednoznacne odpovede.

Trasovanie nosneho systemu je tiez otazkou, asi najmenej spochybnovana je trasa B Petrzalka-centrum-Hlavna stanica-Trnavske Myto, myslim ze to by mohlo na dlhsiu dobu stacit, Ruzinov ma tiez svoju radialu a na Trnavskom myte by mohli ludia prestupovat na trasu B.

Trasa A mi uz pripada pre sucasnost menej logicka, pretoze racianska radiala sa da doplnit pozemnou trasou z Filialky, co by mohlo v kombinacii s elektrickou stacit a Karlova Ves/Dubravka maju celkom solidnu radialu, ak by sa rekonstruovala a zrychlila (dali by sa preriedit aj tie prejazdy aut cez trat). Trasa A mimo radialy riesi este problematicku Mlynsku dolinu a Dlhe diely, ale pre ne by sa mohlo najst aj lacnejsie riesenie. V takom pripade zostavaju iba Mlynske Nivy, ale tie su umiestnene cca 800 metrov po Dostojevskeho rade od stanice Pribinova na trase B, nejaky nizkopodlazny shuttle bus z AS na Pribinovu by to mohol riesit.

Este by sa dal zakomponovat nejaky zeleznicny shuttle, ktory by vozil z petrzalskej zeleznicnej stanice ludi na zastavku ZSR-Petrzalka na trase B a mohol by pripadne pokracovat cez Pristavny most na letisko.

No zle by to nemuselo byt, ale zatial je to vzdy len plan konciaci "... a potom som sa zobudil..." 😞
Reakcia na: fobust #33106:
Cely den to uz trci v Linkoch na hlavnej stranke, je to sila...
Reakcia na: S499.1023 #33130:
Tak tá stránka je naozaj super, odporúčam pozrieť ? ? ?
Reakcia na: yale #33131:

Bod 0. Ja som netvrdil ze netreba nosny system ale ze netreba taku hovadinu ako navrhoval Peter...T.
Bod 3. Mas pravdu, ja navrhujem podzemnu trat na Obchodnej ulici s vyuzitim priestorov existujucich pivnic 🙂 To, co ty popisujes mi je velmi sympaticke! Problemom je ziadna REALNA a ZROZUMITELNA vizia buducnosti Bratislavy ako rozvojovych urbanistickych studii tak dopravno-obsluznych a tudiz nemoznost planovania pre-metro systemov (hodime ich do Dubravky a o 40 rokov zistime ze do Dubravky sa za ten cas pristahovalo tisic ludi, pricom Podunajske Biskupice sa rozrastli o dvesto tisic obyvatelov (realne vzhladom na tmu, ktora tam byva 😉 )?
Bod 4. Da sa teda pojem Light Rail pouzit na viedensky S-bahn? Cakal by som ze hej a prave S-Bahn by teoreticky mohol byt pre Bratislavu vzorom...
Bod 5. Obrovskym poctom myslim 20 vozidiel a viac. Zrazu ti odidu a co potom? Smutne je, ze prave takyto nakup obroskeho poctu vozidiel nas caka 'vdaka' trati do Petrzalky. Netvrdil som, ze zivotnost je ina.
Bod 6. Osobne som uz upustil od akehokolvek planovania ?
S499.1023: ak oba systemy stoja na rovnakych staniciach (ako je to pri spominanom subehu elektriciek a L51-Sneltram v Amsterdame), elektricka nezdrzuje Sneltram. Ina vec by bola, ak by elektricka mala robit doplnkovu zbernu dopravu pre NDS - samozrejme dalo by sa uvazovat o nejakych odbockach, kam by elektricka odbocila na svoju vlastnu zastavku. Neviem ci by to veci nekomplikovalo uz prilis.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.