Reakcia na: Spectre #32300:
tak o tom vyvoji by som ti mohol rozpravat 8)) ked neboli eepromky (89c52) tak sa zobralo 20 8751 a postupne sa napalovali odladovavanym programom a pouzite sa hadzali do mazacky a kym si posledny napalil tak si prvy mal vymazany.. Co sa tyka obovodov 74HC(T)573,574,245 tak ta vyvediem z omylu, nie su to TTL, ale H-MOS (tusim, dnes uz aj ine technologie),su vsak s TTL urovnami (HCT) a s CMOS urovnami (HC). Tesla robila obvody tak na urovni od 4xNAND 7400 po nejaky klopak 7474 a nikto ani nesnival o nejakom LATCH ako 74574.. "Taketo vydobytky" sa sice uz vtej dobe pouzivali boli vsak strasne drahe a do konca 80tych rokov unas nevyvijatelne..
Spectre
O čom som s fobustom vyprával bola elektrická (nie výzbroje, všeobecne) stránka vozidla T6A5. Vozy relatívne nové a moderné vyrobené technológiou Tranzistor-Relátko ... skutočne to nechápem. Však v originálnej T6ke predstavuje najvyšší stupeň integrácie súčiastka like MAA741.
Pointa bola v tom, že elektrická výbava je na úrovni roku +/- 1975 a celá napríklad T6ka už mohla byť riadená mikropočítačovo (a pri technickej úrovni T3 ktoré sa vyrábali vo veľkom ešte v 80tych rokoch - grc!). Zjednodušilo by sa zapojenie, zlacnila cena súčiastok (v porovnaní s cenou tramvaje asi zanedbateľná ale aj tak), logicky by sa zvýšila spoľahlivosť a hlavne by sa zjednodušila diagnostika a kazivosť.
Ty asi nemáš prehľad o takomto druhu automatizácie, ale ja som sa tým istú dobu zaoberal, takže si to viem bez problému predstaviť, nakoľko viem, že všetky potrebné veci na to v tej dobe už boli bežne používané a rozšírené. Ono prehľad o computerizovanom riadení asi nemali ani súdruhovia z ČKD, nakoľko vyrábali to čo vyrábali.