kolik stál Ik280 nevím. Poslední T3SUCS stály kolem 350.000Kčs, KT8 z roku 1989 stály 1.250.000Kčs. Staří tatrováci vzpomínají, že pro SSSR byl nějaký speciální vysoce výhodný ceník, například 1xT3 = 2,5xŽigul, prostě super kšeft made by RVHP ?
Trio nebo Astra na 1000mm by klidně byly, kdyby je nějaký 1000mm provoz chtěl. Vyhodit jen tak 8milKč za předváděcí 1000mm podvozky se nechce ani Škodovce, ani Inekonu.
re bm: prides si pre facku sam, alebo mam prist za tebou ja? ale to uz potom nebude facka, ale komplet bitka, aby som ti tie vzkm vybil z hlavy. vzkm moze byt ukazovatel pre udrzbu a mozno statistiku, ale urcite nie ukazovatel pre tvorbu grafikonu. tam je zaujimava kapacita a interval, dopyt a ponuka. som ochotny diskutovat o miesto.km, ale urcite nie o vzkm, pretoze prave planovanie grafikonov a vykonov siete je vrazdenim fungujucej verejnej dopravy, vid: dpb, zssk, mhd sad nr, zv a nespocetne dalsie prevadzky.
Ano, reakcna schopnost dispecerov, ale to uz zachadzas do takych veci ako manazment, postihovanie zamestnancov, dodrzovanie planov a ich vytvorenie, na co asi v dnesnej dobe podmienky nie su... ludi presmerovanim liniek bohuzial nezmenime... a ked si predstavim niektorych, co tam sedia.... a daju na vyber skratit L12 po Karlovu Ves ako nahradu za predlzeniu L4....
Inak mas samozrejme pravdu. K tym navrhom - pisal som tam vsetko co ma aktualne napadlo... ako vravim, vyriesene to mas skvele... V tom mojom povodnom navrhu este nebola trat do Petrzalky, pretoze vtedy sa este planovalo metro a sucasny primator este nebol v kresle...
Tak si zoberme, že sa stane DN pred ŽST Vinohrady presne o 16:00. Vodič to zahlási do vysielačky, čo by už mali zachytiť a spozornieť všetci vodiči, ktorí tým smerom idú. O 16:00 je stav takýto:
L3 - najbližší vlak je pred Račianskym mýtom, predošlý už pri vozovni Krasňany (žiadny uviaznutý vlak)
L5 - najbližší vlak je za zast. Vysoká, predošlý je pri Mladej garde (jeden uviaznutý vlak)
L7 - najbližší vlak je pred Račianskym mýtom, predošlý je už odstavený na konečnej ZŠT Vinohrady (žiadny uviaznutý vlak)
L11 - najbližší vlak je pred zast. Ursínyho, predošlý je pri zast. Černockého (jeden uviaznutý vlak)
Beriem do úvahy len vlaky prichádzajúce od centra. Tak či tak uviaznu len 2 vlaky z L5 a L11. Vlaky z L3 a L7, ktoré v tom čase prichádzjú na Rač. mýto sa už opreratívne odkloniť dajú, ale dajme tomu, že to dispečeri ešte do pár minút nestihnú a tiež pôjdu na Račiansku, ale to sú len 4 vlaky. Ale ak sa tam nahrnie ďalších 6 vlakov, tak od času medzi vznikom DN a odklonom liniek prejde až od 20 min. do pol hodiny...!
Nie som si istý, či reaguješ na môj alebo Mikov návrh, pretože reaguješ na dve veci, ktoré sa v nich súčasne nevyskytujú (odsek "ak pojde niekto z Race napr. k ministerstvu financii" sa nevyskytuje u mňa, "Vedies trasy liniek vzdy cez dve radialy." zase nie u Mika (linka 2). Preto odpovedám.
Keď pôjde niekto z rače k MF SR, má dve možnosti:
- 2 na Vazovovu, prestup na 5 k MF.
- 2 na Račianske mýto, prestup na trolejbus
Vedenie liniek vždy cez dve radiály. Treba mať vypracovaný presný plán, čo pri nehodách na jednotlivých úsekov a linku odkloniť. Napr.: Nehoda v Karlovke - náhradná busová doprava 3 Tunel - Dúbravka a 4 Tunel - Karlova Ves, eliny 3 a 4 po tunel, tam zmena linky na 4 a 3. Nehoda na Račianskej - elina 2 Petržalka - Vazovova (točenie cez Americké nám.), bus Vazovova - Krasňany, elina 2 Krasňany - Rača
Ďalšie podobne. Len to chce poriadnu organizáciu a hlavne v prípade nehôd neimpovizovať ale postupovať podľa vopred pripravených postupov. Takisto treba naplánovať, čo v prípade súčasného výpadku na dvoch a viacerých radiálach.
pri 7115 som nebol, ale pri 7075 bolo za nou mozno 10 vlakov... To je myslim vcelku v pohode na dany spickovy interval a vzdialenost od najblizsej vyhybky...
ked mas dobrych dispecerov a organizaciu, tak ta vypadok jednej radialy nemoze rozhadzat, okamzite mozes presmerovat dotknute linky tak ze sa budu otacat niekde cez mesto, vo funkcnej casti siete ti mozno budu chybat 2 - 3 vozy ktore ti stihnu ujst do odrezanej casti ale to sa da doplnit zo zalohy. Proste len musis zablokovat radialu hned po vyskyte mimoriadnej udalosti aby ti tam nevliezali vozy a neostali tam visiet... (a podla toho co som videl pred tyzdnom pri tej havarke, tak aj to sa uz pomaly nasi dispeceri ucia , vozov tam neuviazlo az tak vela )
To trasovanie je perfektne, ale mam niekolko otazok resp. pripomienok:
Je potrebne upravit zastavky pri Technickej univerzite - Florianske namestie. Pri tvojom systeme ak pojde niekto z Race napr. k ministerstvu financii, bude musiet prestupovat bud na Vysokej, alebo pri technickej univerzite, prejst cez krizovatku a nastupit na zastavke v smere na Hlavnu stanicu. (problem je to za predpokladu, ze dotycny je starsi clovek, invalid, dieta alebo mamicka s kociarikom).
Vedies trasy liniek vzdy cez dve radialy. To znamena, ze ak ti vypadne jedna z nich v dosledku nehody, pripadne v dosledku poruchy, vypadne ti ta linka aj na druhej radiale. Moj povodny system skor baziroval na tom, ze linky jazdili iba s jednou konecnou a cez mesto prechadzali priebezne. Hlavnym uzlom bolo Safarikovo namestie a Namestie SNP. Tym sice docielis trochu vacsi pocet liniek, ale obmedzis riziko vypadku na jednu radialu (Samozrejme okrem nehody co by sa stala v meste, co sa ale da riesit docasnou operativnou obchadzkou a zmenou trasy, pretoze v meste mas trate vetvene. To znamena, ze ja by som robil linky na kazdu radialu jednu a k tomu mozno nejake posilove linky (aby boli vyuzite aj konecne Karlova Ves, Vinohrady a ZST Nove Mesto... skusim vyhrabat ten variant.
A vosiel si s tym aj do VZKm??? Lebo ak nie tak skadial na to vezmes VZKm??? Vymysliet je lahke ale prepocitat a vojst do VZKm je dost tazke :)) Pri takej 5 ke by si stratil len v dnesnom stave minimalne linku c 12.
3. Na linku 5 sa môžeš pozerať ako na skrátenú trasu linky č. 4 s tým, že konečné sú trocha "vysunuté" z trasy. Spoje by boli prekladané. Prehodenie 3 a 4 by bolo v princípe možné, musím nad tým ešte pouvažovať.
6. Relácia Dúbravka - Ružinov nie je žiadna nostalgia alebo tradícia, len logické vyústenie na základe stanovených požiadaviek. Keby som viezol ľudí z Dúbravky do Rača namiesto Ružinova, do Ružinova by smerovala linka z Petržalky, čo by som nechcel, pretože sú to dve susediace radiály. Väzba medzi nimi sa dá realizovať rýchlejšie po trase Miletičova - Košická - most Košická - Einsteinova / Háje, či už trolejbusom, alebo autobusom. Priečne spojnice radiál budú potrebné v každom prípade, tak sa mi zdá zbytočné duplikovať spojenie medzi susednými radiálami a do protiľahlých radiál chodiť s prestupom. (Dúbravka - Rača je výnimka, tu ale neexistencia priameho spojenia vyplýva z vyššie napísaného).
tr3mp: Podrobne som si preštudoval tvoj návrh. v globále súhlasím, ale:
1. Ja som si už dávnejšie spravil návrh sám pre seba - akčný plán realizovateľný už dnes:
1: Hlavná Stnica - Obchodná - Ľ. Štúra. Obsluhovaná sólami z Juráku (10ks + striedači) Po tom, ako mi Juráci sóla zrušili, by som tam dal kachny (asi 6KS+ 2xT z Juráku 4KS)
2: Ružinov - Trnavské mýto - Nejaký okruh v meste, asi Vazovova, Obchodná, tunel, Šafko, Špitálska, Trnko, Ružinov
asi 20KS kachny
4: dnešná L4 dupláky asi 28 - 30ks 2xT3 z Juráku
5: dnešná L5 dupláky 2xT z Krasňan 31 ks (maximálny možný počet )+ 7KS 2xT z Juráku
Interval 4min. špička, 5 min. sedlo, 6 min. víkend
Jazdné a obežné doby sú na linkách ako dnes, vozov som počítal +/- dnešný stav.
Pýta sa ešte nejaká posilová linka 3 (prípadne 3 by išla do Ružinova a posilová linka by bola číslo 2)
Po vybudovaní trasy do Petržalky, by sa tam predĺžila linka 1, a tá z Ružinova.
Za základ som si bral úplne najprv dnešný stav: interval na radiále 4 minúty. Ten sa dá dosiahnuť tromi linkami s int. 12 min. (dnes), dvomi linkami s int. 8 min., alebo 1 linkou s int. 4 minúty (môj a tr3mpov stav.)
samozrejme vozidlá 2xT3, príp. 2xT6 som robil pre dnešok, takisto ako kachny (superkachny=K2S). V budúcnosti to budú n-článkové húsenice.
Teraz k tr3mpovej štúdii, ktorú som, ako ináč porovnával s mojou.
1. Dal by som na všetky linky jednotný interval.
2. Ale potom by nebola potrebná č. 5 : Ak by bola zrušená:
a) problém, nebolo by obslúžené ŽST Nové mesto
b)pre spojenie na hl. st. z východných m. č. ľudia aj tak radšej, a to je aj výhodnejšie, používajú prestup na Trnku /Račku na 61, 74, 201, 210.
3. Ak by ostala l. 5: z Vajnorskej radiály Ti idú 2 linky, a obidve idú hore Vazovovou. Jedna by mala ísť dole po Špitálskej (linka č. 4), druhá hore na Vazku (by to bola tá linka 5.)
4. Ak by išla 4 ako dnešná 4 (a teda aj moja 4), Tvoja 3 by musela ísť na Obchodnú a do Tunela (v čom nevidím žiaden problém)
5. Tvoja 1 súhlasí s mojou 1
6. Takže otázne zostáva, či z Dúbravky viesť ľudí do Ružinova (ja viem, 12ka bola veľmi populárna), alebo do Rače (divácky obľúbená, a zároveň "páteřní") linka 5.
Alebo ináč: Z Petržalky viesť linku do Rače (namiesto 59), alebo do Ružinova (namiesto 78, 85, 86) ?
>Argument, že ľudia používajú z Hodžovho do Dúbravky 34, 83. Keď tu bude nosný systém, tak budú používať električku z Obchodnej. Okrem toho, že smradobus bude vystávať v šórach, a električkou to bude také isté rýchle, by som vlčákov donútil použiť električku aj tak, že busy jednoduch zruším ? : 34 dať na Šancovú a Trnko (príp. iba po Hlavnú Stanicu) 83 zrušiť a nahradiť ju 92 s hustejšími intervami a trasou cez Dúbravku (možno Alexyho)
>Tie zastávky na znamenie: nejako podobne to funguje už dnes, mohlo by sa to zaviesť, aj keď možné problémy, o ktorých hovoril J, nie sú až také nereálne.
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
BM