Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Martin #29706:
Rad by smo ta potesil ale ani ja to nevidim ruzovo. Skoda, ze na SK hrabe kazdy pre seba ?
Aj tak si myslím, že električky čakajú všeobecne do budúcna len horšie časy. 7 minútový preklad na radiálach cez víkend sa už dlho neudrží. Tých cestujúcich totiž bude stále a stále ubúdať. To je zákonitý výsledok správania sa magoriátu k hromadnej dorpave. A keď sa odvážia v januári zdražiť cestovné ešte raz ... Ľudia, proste je to fakt, cestovný lístok bol od novembra 1989 zdražený na 18-násobok!!! Je vôbec niečo v slovenskej ekonomike, čo tak drasticky zdražilo??? Do budúcna to vidím veľmi pesimisticky, skúste ma presvedčiť, že to tak nebude. ? ? ?
Reakcia na: Andy #29692:
takze ideme robit preferenciu elektrickovej dopravy, ludom na stanicu odporucime pouzit trolejbus 201 alebo este lepsie autobusy linkiek 61 a 74, to je normalne koncepcne planovanie... za chvilu mozme tu elektrickovu trat zrusit uplne, sak nech sa od nas mozu aj v kosickom DP ucit...
Reakcia na: lubos (!) #29703:
Snad do Dubravky nie? ?
Kami : To je kapitalna blbost. V Karlovke bz mala koncit linka c. 1... Ved y Dubravky sa na Hlavnu stanicu dostanes, Kdezto takto skratena linka c. 12 uz uplne postrada zmysel... to ju rovno mozu zrusit a zahustit napr. 1...

galiyosha: Take nieco som uz raz vypracoval, bolo to idealne, malo to maximalne 8 liniek a kazdy mi to iba ofrflal ?

Spojit 12 a 14 a zrusit 9 ??? Ste padli na hlavu ci co ? To akoze Obchodnu - HLAVNY uzol do Petrzalky ma obsluhovat len 1 linka ??? c5 ?????
Reakcia na: Andy #29700:
Vidis, vyhodme vsetkych vodicov E, nahradme ich robotmi a na platoch usetrime hodne 🙂 Nechame len nejakych pat vozov bez robota, pre nas (Beus, PePa, ja... ?)
Neviem naco tu o takych zalezitostiach diskutujeme. To mozme az ked niekto z nas bude mat pod palcom prislusnu sekciu riadenia a planovania dopravy, pripade bude GR(rrrrrrrr) ?
Reakcia na: COLOR #29699:
To ano, ale ved vies, ze tri so 7-minutovym nikdy nebudu... 🙂 To by musel Rybnicek vytvorit svojich klonov... Tych by nasadil do Magistratu a aj do DPB... 🙂
Reakcia na: Andy #29693:
Proste su lepsie tri linky so 7-minutovym intervalom ako jedna s 20-minutovym.
na kieho certa zas od 10.5. menili cestak linky 20, ked v smere do DNV na zastavke Pri krizi menej ako 5 minutove meskanie nebyva, cize nic k lepsiemu v nom nezmenili......
Reakcia na: Andy #29696:
Na tvoju basnicku otazku basnicka odpoved - lebo 🙂 A...co dodat k tomu "vsak nech to zmenia"... no vsak nech to zmenia 🙂 Heej, ludia tam hore, zmente to! 😉 ?
Reakcia na: Beus #29694:
A preco sa to rata ako vozokilometre a nie vlakokilometre? Vsak nech to zmenia.
Reakcia na: si #29687:
Obchodna je problem, ale ked sa to tak vezme, tak zo zastavky Marianska si na Obchodnej za par minut. A cestujucemu viac vyhovuje (najma v meste), ked ma mensi interval a musi prejst o par stoviek metrov viac ako keby nemusel a interval by bol vacsi.
Reakcia na: galiyosha #29686:
Plny suhlas. Este by som doplnil ze odvsadial-vsade-raz-za-12-minut-a-neskor-uz-len-odniekial-niekam-raz-za-20-minut (Kapucinska - vyznamny prestupny bod E-A po 21:00 absolutne neobsluhovana, Obchodna po 21:00 (kedy byva este dost plna) obsluhovana AZ jednou linkou s uzasnym 20-minutovym intervalom) ...skoda reci.
Kedysi som bol zastancom terajsieho systemu linkovania, ale odkedy skratili L6 a L7 od tunela len po Nam. SNP, zacal som vahat, a posledny (ale najvacsi) klinec na rakvi sucasneho systemu bolo drasticke skratenie premavkoveho casu liniek 4, 5, 7 a 9, cim elektricky stratili aj poslednu stipku atraktivnosti pre cestujuceho. A to vraj ma byt elektricka trakcia uprednostnovana, a ma z nej byt nosny system...ale pre koho, ked tym systemom nebude dovtedy uz nikto cestovat? Nech sa na mna nikto nehneva, ale obsluhovat radialy po 20:00 prekladanym intervalom 10 minut (a Vajnorsku 20 min) znamena systematicke zneatraktivnovanie pouzivania MHD vo vecernych hodinach... po 22:00 by som takyto radialovy interval pochopil, ale nie uz po 19:00-20:00, je to proste ... HANBA.

Ale aby to nevyzeralo ze utocim na DP, tak dodam, ze kolko vozokilometrov si magistrat zaplatil, tolko si mozeme dovolit robit. A ked sa pri elektrickej trakcii rataju vozokilometre a nie vlakokilometre, cize duplak najazdi 2x tolko km nez najazdi, tak...no comment. Ono by sa na toto ratanie dal vymysliet podly ofajc - aspon vo vecernych hodinach by sa duplaky rozpriahali a jazdili by solovozy s polovicnym intervalom 🙂 Rozhodne by to bolo atraktivnejsie, lebo interval 🙂 Ale viem ze je to blbost, lebo B-vozy nie su celkom plnohodnotne, nebolo by kym take debilne sluzby (19:00-23:00) obsadit, permanentne rozpriahat a spriahat vozy tiez nie je take jednoduche, a tych papierovaciek k tomu...:)

Ako tu bolo spominane... cely tento linkovy bordel treba poslat kade lahsie a cim rychlejsie, a vyrobit komplet novu koncepciu, aj so zapojenim buducej petrzalskej radialy, a sprevadzkovat ju (koncepciu) trebars este pred spustenim Petrzky, len by sa proste petrzalske linky dovtedy vrteli okolo bloku Jesenskeho-U Stura-Safko 🙂 (akurat na Safku by sa tym padom (pred jeho prebudovanim) zislo predlzit tramvajovy signal na 2-vozovy) 🙂

Re #29688 Martin: Vikendovy interval 30 minut? Snad len zartujes...to uz je (z hladiska atraktivity) takmer to iste ako keby si povedal "Cez vikend zrusit MHD"...dufam ze take nieco nikdy nikoho nenapadne zrealizovat, to bude zanik MHD.

K vikendu - z mojho pohladu aj sucasny 20-min. interval je malo atraktivny, minimalny rozumne atraktivny linkovy interval je 15 minut, a optimalny radialovy interval cez vikend je 5 minut, cize pri sucasnych linkach to zvycajne znamena preklad 3 liniek s prave 15-minutovym intervalom.
Proste ide o to, ze lepsia jedna linka s napr. 7-minutovym intervalom ako tri linky s 20-minutovym.
Co sa tyka Ruzinova, tak tam sa mi zda dost zbytocna linka 8, pretoze v podstate od Trnavskeho na stanicu ide po rovnakej trase aj linka 2.
V pripade jej zrusenia by mala byt zabezpecena navaznost buducej ruzinovskej 12ky na 2ku, aby sa dalo na Trnavskom prestupit. A kedze vela obyvatelov okolia Ruzinovskej radialy nema daleko na linku 201 (z juznej strany) a 74 + 61 (zo severnej strany), tak by to v podstate nemuselo tak vadit, lebo tym padom vela ludi nejde na stanicu. Samozrejme berte to cele iba ako navrh. Museli by sa samozrejme tiez uplne zmenit intervaly, kedze by zostala v Ruzinove iba jedna linka...
Reakcia na: galiyosha #29690:
Oukej, ved dalo by sa spravit linkovanie uz aj pred spustenim fakticky... Do Petrzky by som dal 2 linky ale s kratkymi intervalmi, podobne by som to rad implementoval na cele mesto...
Reakcia na: COLOR #29689:
To uz bude neskoro. Dovtedy sa uz okrem obyvatelov Petrzalky na elektricky nikto tesit nebude. Ja si osobne myslim, ze pokial sa nove trasovanie nespravi uz _pred_ dokoncenim trate do Petrzalky, zase to skonci tak, ze sa na stavajuci system nalepi par dalsich liniek obsluhujucich Petrzalku, pripadne sa len predlzia niektore stavajuce (napriklad 12 a 11)...
Reakcia na: si #29687:
Zrusis kachny na 14 a das duplaky...

galiyosha: Netreba to rozkopavat, ale hlavne si treba VCAS pripravit koncepciu trasovania po dokonceni opravy Stareho mosta, ked bude rychlodraha...
Ja tiež súhlasím s úplným prerobením tratí električkových liniek. Interval 20 minút je proste hnus. Ale fakt je, že po zdražení cestovného opäť ubudne cestujúcich a DPB bude uvažovať o predĺžení víkendových intervalov z 20 na 30 minút, snáď tam aj niekoho napadne, že 5 liniek v karlovke s podbnými trasami a každá z nich dva krát za hodinu je blbosť a všetko pôjde preč a budú linky A, B, C príp. ešte D 😉 .

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.