A ty si myslis, ze zaujimavy/zaujimava si, ked si ani nevies precitat, ze toto nie su stranky DPB?
d3k0: Myslim, ze ovela ucinnejsie by bolo, keby si to tlacidlo z okna Pridaj prispevok odstranil, a len na koniec toho textu napisal, ze pre pridanie prispevku nech si uzivatel zaskrolluje na koniec stranky. Ti, co by vedeli, ze to musia spravit, by rovno stlacili End, a ten zvysok nech si pekne cita.
Máte drahé cestovné.Kvalita nízka.Kúpte aspon nové autobusy.Zmente lístky.
Električenky sú tiež nepremslené.Mám na mysli pásma.Keď niekto býva pri napr. pri Riviere /za botanickou záhradou/a chodí do roboty o 500 metrov ďalej, musí si kúpiť drahú električenku len kôli tým pár metrom.
-Spravte jedno pásmo, lacnejšie celosieťové električenky/o par desiatok Sk drahšie ako jednopásmové/.
-Prédľžte platnosť cestovných lístkov
-Kúpte konečne nové autobusy !
Ďakujem
Porušovanie zákazu vjazdu a dopravných predpisov vôbec. Áno je to problém, vždy to bude problém ale dovolím si tvrdiť, že sa predsa len trochu v budúcnosti priblížime Západu a palčivosť situácie sa zmierni. V tomto som optimista. Ojedinelé výnimky sa samozrejme vyskytnú vždy. Ale nemôže uvažovať, že teraz je to tak a inak to nikdy nebude. To by sme sa nikam nedostali.
Voda - áno uvedomujem si blízkosť Dunaja. Preto by bolo vhodné nasledovné:
- spraviť poriadnu hrádzu v oblasti Starého mosta (nech nám na Šafko stále nepreteká voda pri povodniach, čo sa rieši vrecami priesku ...
- s traťou z mosta neísť hneď dole, ani neznižovať vyústenie mosta ale zísť až pri parčíku a tým dosiahnuť menšiu hĺbku podjazdu a nižšie náklady na jeho izoláciu voči vplyvom podzemných vôd (ale to by možno vyzeralo divne - berte to len ako ideu na zamyslenie)
- kúsok vedľa (na pseudoparkovisku pri Umelke) je územná rezerva pre stanicu metra. Keď sa dá postaviť tá, musí byť technicky realizovateľný aj podjazd, voda-nevoda. Jediný problém, či to bude stáť únosné peniaze.
Vjazd a výjaz z centra pri odstavení Štúrovej
Zotrval by som pri pôvodnom návrhu (úplne vylúčenie aút zo Štúrovej). Na samotnej Štúrovej až tak veľa firiem nesídli, parkovacích miest je tak asi tak 30-40. Navyše, atraktívnosť Štúrovej na výjazd z centra sa zníži aj tým, že Starý most nebude prejazdný a na jeho náhradu bude slúžiť najmä most Košická, v menšej miere Nový most. To presunie vozidlá najmä na Dunajskú.
Ulice v oblasti Jesenského - Štúrova - Vajanského nábr. (VN) je možné vyústiť na VN Muzejnou, Kúpeľnou a Mostovou. Predpokladom je umožnený prejazd Palackého - Jesenského - Štúrova - Medená. Vytvoril by sa tým akýsi blok ulíc, ktorý by bol pripojený na VN, podobne ďalší blok východne od Štúrovej. Výhodou by bolo vylúčenie mestského tranzitu z centra (najmä trasa Špitálska - Štúrova je dosť silná).
Magistrát - zo strany M. je deklarovaná vôľa vylúčiť IAD zo Starého mosta, čím je fakticky (a aj slovne podľa vysokopostaveného voleného zástupcu mesta) potvrdené jeho chápanie ako promenádneho (jediná motorická doprava električky). Zo strany M. sa uvažuje najmä o väzbe na (ešte nestojace) pravobrežné centrum. Potom by bolo hlúpe, keby takýto most ústil do Šafárikovej križovatky (lebo tu pojem námestie podľa môjho názoru nie je na mieste). Logickejšie je vytvoriť väzbu na historické centrum zónou s vylúčením IAD (nie pešou zónou ).
Myslím, že na jeden príspevok som napísal dosť, pokračovanie neskôr ☺
Rýchlosť jazdy v pešej zóne je stanovená na oných 20 km/h už priamo spomínaným zákonom, takže označenie by prichádzalo do úvahy ak by si povolil vyššiu alebo dovolil len nižšiu rýchlosť, nie?
Obavam sa ze mimourovnovku (podjazd) na Safku neurobis z jedneho prozaickeho dovodu - Dunaj. Ked je voda vysoko, to parkovisko na rohu je pod nou, a keby sa voda naliala do toho podjazdu, asi by to nebolo celkom prijemne...a mam pocit ze asi nijako nie je mozne urobit to tam zaplavovzdorne... preto aj vyustenie trate z mosta do Sturovej by podla mna nemalo byt v urovni sucasnej krizovatky, ale tak aspon meter nad nou...inak by v casoch velkej vody (a v poslednom case to nie je az take zriedkave) skolabovala Petrzalka.
tr3mp: ja sa tomu v zasade nebranim. len som ti chcel naznacit, aka by bola odozva zo strany magorstratu. isteze sa da vsetko, ale to sa najprv musi chciet. len mam velmi vazne obavy, ze zo sturovej auta nevyzenies. je tam velmi vela firiem a nie vsetky ulice maju prepojenie na vajanskeho nabrezie, resp. dostojevskeho rad. pozri sa na taku michalsku, obchodnu, pansku...atd. a vsetky menovane su v pesej zone, posledne dve dokonca so strazenym vjazdom a ako to tam vysiera? kazdy mafian a ini k...ti co maju v riti dieru tam spokojne parkuju alebo ohrozuju chodcov. ako myslienka to vsak vobec nie je zle, ak sa chces stat jej realizatorom mozem ti posluzit ako propagator. len pamätaj, ze psi hlas do neba nepride a moj tiez nie.
"ale akonahle to raz oznacis ako pesiu zonu, tak tam zo zakona 315/96 zavedies 20km/h" - tak to neoznačím ako pešiu zónu, ale dám tam zákaz vjazdu + cesta pre cyklistov a zvyšok rozšírený chodník ... ostatné veci ako som písal v predchádzajúcom a je po rýchlostnom obmedzení 20 km/h ...
Áno, 20 Kč mince sú v obehu dokonca vyššom ako bankovky (v obehu je 120,3 mil. mincí a iba 5,6 mil. bankoviek). 50 Kč mince však tvoria len 0,2% celého obeživa a ich počet sa dnes ráta "iba" na 4,1 mil., čo je výrazne najmenej a predposledné miesto majú práve 20 Kč mince, ale až so 120,3 mil. kusov. 50 Kč bankoviek je v obehu 35,9 mil. ks, čo predstavuje 13,3%-ný podiel obeživa (zdroj: ČNB).
J,luboš:Tá časť výhybky,ktorá obsahuje jazyky sa volá výmena.Cez výmenu je predpisom povolená rýchlosť 15 km/h bez ohľadu na to koľko umožňuje konštrukčne a či to tam natriasa alebo nie.Cena by bola vyššia akurát tak o tých 30 m koľajníc. J,Martin Fundárek,Sarko:20 CZK mince nie sú vyraďované z obehu,naopak sú sťahované z obehu 20 CZK bankovky.50 CZK mince nie sú sťahované z obehu len ich je málo a z obehu ich sťahujú zberatelia:).O vypadávaní stredu je klasická fáma bez reálneho základu.Taliani mali dvojdielne mince desiatky rokov bez akýchkoľvek problémov.50 CZK mince sa naďalej nerazia z dvoch dôvodov-ich výrobná cena proti nominálnej hodnote je príliš vysoká a majú s nimi problémy automaty.
re tr3mp, pesia zona sturova: jasne, ze miesta je tam nadostac aj pre tramdrahu, aj cyklodrahu, aj pre pesidrahu, ale akonahle to raz oznacis ako pesiu zonu, tak tam zo zakona 315/96 zavedies 20km/h. to by som az za taky problem nepovazoval, pretoze cestovna rychlost by mohla byt aj vyssia ako je sucasna a to aj pri znizeni tratovej z 30 na 20km/h. predpokladom je vsak fungujuca preferencia. a na viziu o podzemi by som radsej rychlo zabudol, pretoze: nevhodne geologicke podmienky; tekute piesky, peniaze...
re lave odbocenie sturova->jesenskeho: pricina pokracujucej vyluky je rozdielna vyska temena kolajnice. vidno to na vrchole obluka velmi detailne, kto by to mal problem najst, tak poznavacim znamenim je dopravna znacka pre gumokoly prikazany smer obchadzania. pokracovat sa bude po skonceni nato summitu vytrhanim zvysku povodnej konstrukcie, teda az do priestoru zastavky.
D3k0 > ked budu robit trat do Petrzalky, i tak to budu asi musiet znova rozkopat.
S499.1023 > to ci mali alebo nemali povolenie neviem, a pisal som mozno. Co sa tyka rekonstrukcie Mostovej a Jesenskeho, primarne sa robili useky okolo divadla a Mostova. Na ten zbytok na Jesenskeho asi nezostal cas. Cast uprav tento rok sa robila uz za premavky. Ak by robili aj ten kratky usek na Jesenskeho, vyluka by sa predlzila.
Pokial je mi zname, tak z Kamenneho namestia na Safarikovo namestie je LEN JEDEN pruh pre auta... Okrem toho ich v podstate nemas kadial odklonit... Pokial viem, tak predosla rekonstrukcia na Safarikovom namesti a casti Sturovej sa nerobila so zmenenym projektom... Ak by projekt menili, bolo by to drahsie. Osobne si nemyslim, ze by sa osadenim tej vyhybky situacia na krizovatke nejakym sposobom zhorsila. Mas pravdu, ze to mozno mohlo byt ciastocne lepsie, ale nemyslim si, ze by to korespondovalo s tym, o kolko by za sucasnej situacie vzrastli naklady.
Priznávam, príspevok som napísal tak, že sa dal pochopiť inak, ako som ho myslel. Rýchlodráhou som nenazval trať po Štúrovej ulici ale len petržalskú trať a jej prechod cez Šafárikovo nám. Ospravedlňujem sa za nepresné formulovanie. Vidí sa mi lepšie zaústenie trate priamo do pešej zóny (akože mestotvorný prvok ) aj za cenu nižšej prejazdnej rýchlosti ako úrovňové križovanie s križovatkou s autami prichádzajúcimi z troch smerov (Vajanského nábr., Dostojevského rad, Štúrova). Až o toľko nižšia rýchlosť (teda iba 20 km/h) by byť nemusela, navyše je to pomerne krátky úsek. Štúrova je naviac širšia ako Obchodná, takže pre peších by zostalo viac priestoru (v každom smere chodník + jeden súčasný jazdný pruh pri dvojkoľajnej električkovej trati), preto by sa dala trať aspoň čiastočne oddeliť, aby chodci nebehali halabala, napr. zábradlím s medzerami len v určitých intervaloch. Ešte by zvýšilo aj miesto pre cyklistický chodník Petržalka - centrum. Samozrejme, úplne najlepší z hľadiska plynulosti by bol podzemný prechod centra, ten však tak skoro nebude ...
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Sarko
Rýchlosť jazdy v pešej zóne je stanovená na oných 20 km/h už priamo spomínaným zákonom, takže označenie by prichádzalo do úvahy ak by si povolil vyššiu alebo dovolil len nižšiu rýchlosť, nie?