Priznávam, príspevok som napísal tak, že sa dal pochopiť inak, ako som ho myslel. Rýchlodráhou som nenazval trať po Štúrovej ulici ale len petržalskú trať a jej prechod cez Šafárikovo nám. Ospravedlňujem sa za nepresné formulovanie. Vidí sa mi lepšie zaústenie trate priamo do pešej zóny (akože mestotvorný prvok ) aj za cenu nižšej prejazdnej rýchlosti ako úrovňové križovanie s križovatkou s autami prichádzajúcimi z troch smerov (Vajanského nábr., Dostojevského rad, Štúrova). Až o toľko nižšia rýchlosť (teda iba 20 km/h) by byť nemusela, navyše je to pomerne krátky úsek. Štúrova je naviac širšia ako Obchodná, takže pre peších by zostalo viac priestoru (v každom smere chodník + jeden súčasný jazdný pruh pri dvojkoľajnej električkovej trati), preto by sa dala trať aspoň čiastočne oddeliť, aby chodci nebehali halabala, napr. zábradlím s medzerami len v určitých intervaloch. Ešte by zvýšilo aj miesto pre cyklistický chodník Petržalka - centrum. Samozrejme, úplne najlepší z hľadiska plynulosti by bol podzemný prechod centra, ten však tak skoro nebude ...
Prečo si zrušil ideálne spojeni DNV - Lamač? Prečo máš Ty monopol na MHD? Atď. Ja viem, že si to (s vysokou pravdepodobnosťou - môžeš to dokázať? ) nebol Ty, ale iMHD to takisto určite nebolo, keďže je to nezávislá webová stránka tvorená voľné združením nadšencov.
K tej 24 a 92: Keď si Ty priplatíš na prevádzku liniek (napr. 101, 105, 106, 112) podobne ako VW, tiež budú premávať tak, ako budeš chcieť. Takže hor sa do doho a potom nám oznám výsledok
Ideálne spojenie Patrónky a Einsteinovej 92? To je možno pravda, závisí od toho, čo považuješ za ideálne. Asi rýchlosť. V tom prípade je to najrýchlejšie. Ale domnievam sa, že počet ľudí prepravujúcich sa len na trase Patrónka a Einsteinova je minimálny oproti ostatným (sám 92ku niekedy využívam, pretože sa vozím na trase Petržalka - Lamač, z toho dôvodu sa mi nezdá až taká ideálna). Keď však porovnáme úsek Patrónka - Dvory, linke 92 to trvá 13 minút, 83ke 15. Čo je podľa môjho názoru zanedbateľný rozdiel. Treba porovnať aj vyťaženosť, 92ka mimo konca smien býva naplnená tak, že veľa ľudí nestojí, dá sa sadnúť a v sedle by bola pravdepodobne prázdna (mám možnosť voziť sa víkendovými večernými spojmi, niekedy sa mi stáva, že cez Most Lafranconi idem sám len s vodičom). A čo sa týka tej obkľuky, odporúčam pozrieť sa na mapu a premerať vzdialenosti. Ak nemáš mapu a pravítko, pomôžem. 83: 6 km, 92: 7 km (podľa www.cp.sk). Tá istá kilometráž je udávaná aj na trasu Patrónka - Einsteinova (samozrejme namiesto 83 uvažujem 83+81). To, že kilometráže sú totožné, je spôsobené zaokrúhlením.
Tieto stránky NIE SÚ stránkami Dopravného podniku Bratislava, a.s., preto pripomienky ku kvalite MHD v Bratislave adresuj na adresu DPB, a.s., prípadne na bratislavský magistrát.
Neuvažovali ste na tom, že z Petržalky z Eiensteinovej ide iba 92 smerom na Patrónku? Prečo nechodí aspoň jeden normálny autobus, povedzme cez Lamač do DNV k VW pri železničnej stanici cez starú starú vrátnicu na novú a opačne? K čomu je zbytočný autobus č. 24? Prečo č.92 nechodí po starej trase okolo železničnej stanice a starej vrátnice, kde je zdravotná ambulabcia? Prečo ignorujete obyvateľov sídliska Jána Jonáša? Prečo ste zrušili ideálne spojenie DNV Lmač č. 92 a nahradili ho nepochopiteľnou okľukou? Jedným z riešení je i autobus, čo chodí do lesoparku z Patrónky - predĺžiť ho cez most do Petržalky a hneď by bolo vyriešené ideálne spojenie Einsteinova Patrónka a nechodiť okľukou cez mesto. Uvažujte pre cestujúcich, nie kúskovaním tratí. Zrušili ste všetky ideálne trasy, spojujúce sídliská.(101,105, 106, 112 a alibisticky ste vytvorili nezmyselné trate vyhovujúce Vám a nie cestujúcej verejnosti. Iba Vy máte monopol na MHD, ak by ste mali konkurenciu iste by ste sa snažili inak. Zamyslite sa nad tým, pre koho plníte poslanie MHD, zbavte sa skostnatelo mysliacich ľudí.
re martin fundarek: aj k sucasnym automatom mikroelektronika vysoke myto existuje pokladnicka na bankovky, citacka na predplatne cipove karty a taktiez aj point of sale terminal na platobne karty spolu v jednej skrini. to bolo o cene a kvalite a nie o sposobe platby a stale to nic nemeni na fakte, ze cena predplatneho cl je priaznivejsia ako cena jednorazovych. a taktiez nemusis hladat stale automat.
Malá poznámka k 20 a 50 Kč minciam. Tie boli vyrazené myslím v Nemecku a mali slúžiť ako dočasná náhrada, kým Státní tiskárna cenin nevytlačí dostatok bankoviek vyššej nominálnej hodnoty a až ako posledné tlačila aj bankovky v hodnote 20 a 50 Kč. Kým mince 20 Kč sú ešte v obehu s bankovkami, 50 Kč boli cielene sťahované a dnes ich nájdeš skôr ako unikát.
re j: neplet si pojmy s dojmami. vyhybka a vyhybna nie je to iste. ziadnych 80km/h neocakavam, ale taktiez odmietam nazyvat pesiu zonu s povolenou vmax.=20km/h rychlodrahou. jedine tak drahou, ale ekonomicky drahou tratou...
V Čechách mali aj 50 v minciach. A možno ešte aj majú, len mali niejajký problém, keďže boli z dvoch kusov, tak im stred vypadal. Aspoň tak som počul. To možno čaká aj Euro mince.
Co je ale lepsie, tie Wien automaten su s dotykovym displejom na kazdej stanicu U-bahnu! Pravda, na Tram zastavkach si nepamatam ze by som daky videl ale vo vozoch su skoro vzdy ak nie uplne vzdy a za rovnaku cenu (myslim).
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Martin Fundárek