Fobust: a naozaj sa neda s dpb niak dohodnúť? Kvôli jednému blbému príspevku nemôžu odsudzovať celé imhd, veď imhd netvori jeden človek ale skupina ľudí....
už som tu dlho nebol, takže mi unikla informácia...
prečo už nespolupracuje d3ko s DPB a nerobí im zastávkové CP, tým pádom musí čakať po každej aktualizácii CP, aby ich niekto opísal??? na zastávkach a potom ich pohol hodiť na web....
nechápem, čo sa stalo, že už nespolupracjete s DPB???
Co sa MG tyka, tak som sa dopocul ze zivotnost MG je mizerna, jeden voz jazdi aj 15timi MG. Mne skor ide o znizenie hlucnosti takehoto vozidla. Mame uz par zrychlovacovych T3, ktore maju staticky menic a ventilatory. Ja by som to este viac upravil, lebo ten ventilator sam o sebe dost fuci a aj ked sa vypina, stale rusi. Mal by tam niekde byt (pri zrychlovaci) teplomer a v zavislosti od teploty by sa mali ventilatory tocit rychlejsie a pomalsi. Trakcaky by to prezili, znizila by sa hlukova zataz. Ale nikdy sa to tak nerobilo, bolo by to bars zlozite, etc. A je to asi aj zbytocne. ?
Je jasne ze primarne ide o charakter drahy a techniku jazdy, ked mam useky dva kilometre dlhe tak moc neusetrim, kedze usetrit sa da akurat na rozjade prudom, ale u nas su zastavky v pomerne hustom slede. Co sa tyka rekuperacie, nase meniarne nemoznuju rekuperaciu do siete, takze rekuperovanu energiu mozno vyuzit len ostatnymi vozmi v danom tratovom useku alebo cez druhy menic zohrievat brzdovy odpor 8)). Co sa tyka uspory na udrzbe tak skusenosti z krasnan su, ze ked sa vymenili vsetky mechanicke omedzovacie rele za elektronicke tak ani nevedia ze vozy s Tr37 maju, aspon tak to referuju zodpovedni pracovnici.
Co sa tyka MG, tak energeticka navratnost je temer nulova, ventilatory musia bezat viac menej stale tak ci tak a to ze je polovodicovy menic ucinnejsi je prd platne ked tam su 2-3 kW. Jedina uspora na MG je udrzba respektive uhliky 8)))
Kedze cestujes z Karlovky, cca kazde 4min Ti ide elektricka pod Novy most a v sucasnosti su odchody 70 od Noveho mostu vdaka intervalu (12min) cely den naviazane 3 min po planovanom prichode linky 12, takze skus tuto elektricku,..a medzi dvomi odchodmi 70 ide v spicke 71:)
Zabudol som dodat, ze samozrejme meranie medzi starymi T3 a T6 nie je celkom objektivne, lebo T6 su väcsie a tazsie vozy. Chcelo by to merat T3 a T3P, aby bol nejaky spolahlivy vysledok.
No ono je to aj o technike jazdy a v Prahe sa robili dlhodobe merania medzi zrychlovacovymi, teda odporovymi T3 a tyrystorovymi, teda polovodicovymi T6A5. Dlhodobe merania ukazali, ze rozdiel je minimalny, zanedbatelny. V praxi je zaujimava najma faza rozjazdu - vybeh a brzda su nezaujimave, lebo aj pri brzde sa vsetko nerekuperuje, ale cast sa vzdy prepali v odporniku. Navyse sa zrychlovac v zime da vyuzit k vykureniu vozidla, takze odpadove teplo odpadovym nie je, vyhrieva vozidlo.
Neviem aka je navratnost investicie do vyzbroji, ak by sme to ratali cisto ako usprou el. energie vs. cena vyzbroje aj prestavby. Nemylsim si ze je nutne cpat vsade polovodice, staci vymenit hlucne MG statakom, a hlavne prerobit interier, aby bol atraktivnejsi pre cestujuceho. Vsak take bratislavske TV8 - cestujuci si ani neuvedomi ze je to modernizovane, lebo z jeho hladiska je to presne taky isty voz, ktory iba v zime nekuri (sice ani v lete). Laminatove sedacky (k tomu v zime ladove, brr), ten samy interier.
Tak ako si vlkä neprecitaju, ze vozidlo ma na transparente "Porucha vozidla" a cpu sa do neho za kazdu cenu. Alebo ak je tam "14 Ruzinov" pytaju sa kam ide.
Aj ja si pamatam ze cca. 30% to bolo, ale bez rekuperacie.
Kedze sa vsak jedna o spickove vykony radovo stoviek kW je aj 30% signifikanta hodnota. Z energetickeho hladiska je odporovy rozbeh v roku 2004 fakt bohapuste plytvanie.. 8)*suri*
Webmasterovi: Nebolo by dobré dať, umiestniťsem poriadny oznam, že toto niesu oficialne stranky MHD? V poslednom čase sa tu rozthrhlo vrece zo sťažnosťami na nesprávnu adresu ?
Inak vaše stránku su výborné ? , o 1000 percent lepsšie ako tie MHD ?
MHD, teda mestska hromadna doprava, je iba produkt, lepsie povedane sluzba, ktora za nemoze za to, ze je taka mizerna aka je. Lepsie ako prosit samotnu sluzbu by bolo kontaktovaj jej poskytovatela - Dopravny podnika Bratislava, akciova spolocnost.
mam taky problem. Rano, kým pridem elektrickou z Karlovky pod Novy most o minutu skôr odide 70 autobus a ja cakam dalsich 12 minut na dalsi, ak vôbec pride (dnes vynechal) a ak sa vsetci cestujuci do doho kratkeho autobusu zmestime. Da sa s tym nieco robit? Alebo mam aj s ostatnymi proste smolu?
Bola by som velmi rada, ak by som sa dockala akejkolvek odpovede.
COLOR,d3ko: Na tom Racku nepomoze nic,pokial to tam nerozryju a nedaju tam VUIS panely.Rozflakany klasicky zvrsok na vymletom strku mozu asfaltovat aj kazdy den...
Vsak to moze byt ako atraktivna sucast toho komplexu
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
fobust
No ono je to aj o technike jazdy a v Prahe sa robili dlhodobe merania medzi zrychlovacovymi, teda odporovymi T3 a tyrystorovymi, teda polovodicovymi T6A5. Dlhodobe merania ukazali, ze rozdiel je minimalny, zanedbatelny. V praxi je zaujimava najma faza rozjazdu - vybeh a brzda su nezaujimave, lebo aj pri brzde sa vsetko nerekuperuje, ale cast sa vzdy prepali v odporniku. Navyse sa zrychlovac v zime da vyuzit k vykureniu vozidla, takze odpadove teplo odpadovym nie je, vyhrieva vozidlo.
Neviem aka je navratnost investicie do vyzbroji, ak by sme to ratali cisto ako usprou el. energie vs. cena vyzbroje aj prestavby. Nemylsim si ze je nutne cpat vsade polovodice, staci vymenit hlucne MG statakom, a hlavne prerobit interier, aby bol atraktivnejsi pre cestujuceho. Vsak take bratislavske TV8 - cestujuci si ani neuvedomi ze je to modernizovane, lebo z jeho hladiska je to presne taky isty voz, ktory iba v zime nekuri (sice ani v lete). Laminatove sedacky (k tomu v zime ladove, brr), ten samy interier.