Ad uzemne clenenie SR: V prvom rade by som srusil okresy Malacky, Pezinok a hlavne Senec .. zaviedol by sa staronovy okres BA-Vidiek.
Inu, osobny nazor, najviac sa mi pacilo uzemne clenenie SR na tri kraje (Zapad, Stred a Vychod) plus hlavne mesto - samostatny kraj.
Aj som tomu sprvoti uveril. Ale som asi jediny, komu nezdvihlo adrenalin presuvanie dajakej dediny, ale skor to, ze z bratislavskeho letiska planovali spravit nakladny uzol...
S tym presuvanim trepes blbosti. To, ze sa musia namiesto 15 minut do Bratislavy kaslat 60 minut do Malaciek v Stupave vadi asi uplne kazdemu. Sucasne uzemnospravne clenenie Slovenska je ucebnicovym prikladom toho, ako sa to robit nema -- v tom sme boli vzdy vynikajuci...
Re #28193 tr3mp: Ak sa nemylim, tak to boli second handy, takze ta cena bola asi skutocne dobra.
Ja si každopádne myslím, že VÚC je úrad, ktorí obyvatelia, ktorí pod neho spadajú občas navštívia. A to, že dnes Stupavčania v rámci okresného členenia dochádzajú úplne stupídne do Malaciek a nie do Bratislavy nemusí hneď znamenať, že im treba presunúť VÚC do Trnavy.
A nesúhlasím ani s tým, že pripojenie obce k mestu je obojstranne výhodné. Pozorovaním som zistil, že obce skôr spejú k deleniu a osamostatneniu. A je vidieť, že často to vedie k lepšiemu.
Pripojenie malej obce k mestu je skôr výhodné pre mesto.
A čo sa týka príslušnosti k VÚC. Predstav si, že by sa v roku 1946 Petržalka k Bratislave nepripojila. Viedla by dnes Tvoja cesta do sídla Tvojho VÚC skrz sídlo iného VÚC, ktoré je k Tvojmu bydlisku oveľa bližšie ako sídlo Tvojho VÚC? Bolo by to normálne?
Zhodou okolností som práve dnes pofotil aj nejaké CP v Budapešti. V prípade záujmu ich môžem poslať
Inak budú aj nejaké fotečky Ikarus 412T (interiér je dosť veľký rozdiel oproti busom 412) či TW6000 (to by ma zaujímalo prečo vlastne Budapešť kupovala tieto eliny, veď vysoké nástupištia nemajú. Žeby dobrá cena?)
Well, it is quite mixed up, so you can see at one line various buses, but I wozule expect Ikaruses 280 and 283 on lines 21, 31, 34, 39, 61, 63, 68, 74, 75, 78, 81, 83, 84, 85, 86, 88, 90, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 131, 198. That's much, isn't it? ? As I sayd before, there all all types on all lines, but I would expect old Ikaruses mostly on the 21, 31, 34, 39, 68, 78, the lines operating in Petrzalka (number 8x & 9x) are mostly Ikaruses 435.
Kedze su nove CP platne od 13.4.2004 uz vyvesene na zastavkach, prosim dobre duse, aby ich opisali resp. odfotili a poslali na moj e-mail. Cim viac CP budem mat k dispozicii, tym skor budem moct spravit nove CP aj na webe. Za pochopenie dakujem :-)
hmm ja o tom viem svoje, bol som v jednej takej obci na vychode, co volakedy patrila niekam a potom ju priradili niekam inam... a obyvatelia sa mohli aj na hlavu postavit, ale znamenalo to pre nich aj zmenu Abusoveho spojenia a nikoho nezaujimalo kam oni vlastne chcu cestovat...
si: Neverím, že by to znamenalo zhoršenie spojenia. Tú dopravu robí SAD Bratislava a to si rozhoduje o svojich výkonoch. Okrem iného na výkonoch vo verejnom záujme by sa nič nemuselo meniť, len by boli financované od inakadiaľ.
Je to jedno, aj tak k takej zmene zrejme nikdy nedôjde. To sa skôr Marianka a Stupava pripoja k Bratislave ako Malacky k Trnavskej župe.
nie, ale... znamenalo by to (s istotou) zhorsenie spojenia do BA co by pre dotknutych obyvatelov bolo asi nie velmi prijemne... Ono totiz pre BA by bolo nezaujimave vozit tychto ludi (pretoze to uz nie je sucastou samospravneho regionu a volici by to asi samosprave spocitali, keby peniaze investovala mimo ) A Trnavska zupa by sa zas (logicky) mala snazit v prvom rade zabezpecit premavku v ramci kraja a az potom vozit obyvatelov mimo... [ono to ma este viacero dalsich aspektov, ale v hrubych rysoch to funguje takto]
si: A čo by sa zmenilo keb patrili pod Trnavskú župu. To si myslíte, že všetky autobusy by začali chodiť zo Stupavy do Trnavy? Veď to v ktorej sú župe nemá nič spoločné s tým kam choia na nákupy, prácou,...
Z dediniek v okolí Slovensko - Maďarskej hranice chodia za prácou, nákupmi, zábavou do Maďarska. Znamená to, že by mali patriť pod Gyorsku,... župu?
Tak pozor. Je niečo kam ľudia denne dochádzajú a kam chodia vybavovať veci.
A človek so Stupavy chodí svoje veci vybavovať do Malaciek. Bratislavská župa je rozdelená na 8 okresov. Bratislava I. až V. a tie tvoria hlavné mesto Bratislavu a okresy Senec, Malacky a Pezinok.
Ľudia zo Stupavy (samozrejme aj iných dedín či mestečiek, vybavujú svoje veci v najčastejšie v tomto poradí. Na obecnom úrade vo svojej obci, potom na vysunutých pracoviskách štátnej správy, v Okresných mestách a zriedkavo sa chodí do miest župných. Myslíte si, že obyvateľ Stupavy si chodí vybavovať podporu do Bratislavy. Nie chodí do Malaciek. A dostane ju na najbližšej pošte alebo ju dostane od poštárky doma. Stavebné povolenie na obecnom úrade, daňový úrad v okresnom meste.
V podstate župné mesto je určené len kvôli tomu kde má byť úrad, ktorý bude rozhodovať o prioritách, prerozdelovaní peňazí originálnych kompetenciách župy a prenesených štátnych kompetenciách. Najčastejšie a logicky je to mesto najväčšie.
Keby okres Malacky pripadol Trnavskej župe nič by sa nezmenilo, akurát by Trnavská župa mala viac peňazí.
Je to presne ako v tej MHDčke, nikdy nevyhovieš všetkým.
A poslednou vecou je, že každé pripojenie obce k väčšiemu mestu (hlavne veľkosti Krajských miest) prináša veľa výhod pre obe mestá, dediny. MHD, väčší balík financií od štátu. Neviem však či by pripojenie Stupavy ako ďalšej miestnej časti so svojím starostom bolo pre Bratislavu výhodné.
Vozokilometer nie je jedinym parametrom, od ktoreho sa odvijaju naklady na MHD. Zhruba 30-40% nakladov tvori mzda vodica, dalsie naklady su fixne bez ohladu na vozokilometre... Az si to uvedomia i vasi zodpovedni, tak mozno v BA nastane aspon ciastocne zlepsenie.
Michalovce vo svojej blizkosti nemaju ziadne ine krajske mesto, iba KE (65 km) a PO (85 km). Poprad zase ma 85 km do PO, ale do dalsich krajskych miest ma dalej (ZA, BB, KE). Tak preco ludi nutit miesto centralizovanej BA chodit do regionalnej bezvyznamnej riti, ako TT?
J: K reakcii na Tvoj príspevok #28174 som zabudol napísať, že v tomto s Tebou súhlasím. Tá moja veta v príspevku #28176 bola potvdením Tvojho názoru a určená bola skôr pre Martina.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
J
A človek so Stupavy chodí svoje veci vybavovať do Malaciek. Bratislavská župa je rozdelená na 8 okresov. Bratislava I. až V. a tie tvoria hlavné mesto Bratislavu a okresy Senec, Malacky a Pezinok.
Ľudia zo Stupavy (samozrejme aj iných dedín či mestečiek, vybavujú svoje veci v najčastejšie v tomto poradí. Na obecnom úrade vo svojej obci, potom na vysunutých pracoviskách štátnej správy, v Okresných mestách a zriedkavo sa chodí do miest župných. Myslíte si, že obyvateľ Stupavy si chodí vybavovať podporu do Bratislavy. Nie chodí do Malaciek. A dostane ju na najbližšej pošte alebo ju dostane od poštárky doma. Stavebné povolenie na obecnom úrade, daňový úrad v okresnom meste.
V podstate župné mesto je určené len kvôli tomu kde má byť úrad, ktorý bude rozhodovať o prioritách, prerozdelovaní peňazí originálnych kompetenciách župy a prenesených štátnych kompetenciách. Najčastejšie a logicky je to mesto najväčšie.
Keby okres Malacky pripadol Trnavskej župe nič by sa nezmenilo, akurát by Trnavská župa mala viac peňazí.
Je to presne ako v tej MHDčke, nikdy nevyhovieš všetkým.
A poslednou vecou je, že každé pripojenie obce k väčšiemu mestu (hlavne veľkosti Krajských miest) prináša veľa výhod pre obe mestá, dediny. MHD, väčší balík financií od štátu. Neviem však či by pripojenie Stupavy ako ďalšej miestnej časti so svojím starostom bolo pre Bratislavu výhodné.