Reakcia na: Shura #28189:
Well, it is quite mixed up, so you can see at one line various buses, but I wozule expect Ikaruses 280 and 283 on lines 21, 31, 34, 39, 61, 63, 68, 74, 75, 78, 81, 83, 84, 85, 86, 88, 90, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 131, 198. That's much, isn't it? ? As I sayd before, there all all types on all lines, but I would expect old Ikaruses mostly on the 21, 31, 34, 39, 68, 78, the lines operating in Petrzalka (number 8x & 9x) are mostly Ikaruses 435.
opravte ma ak sa mylim ?
J
A človek so Stupavy chodí svoje veci vybavovať do Malaciek. Bratislavská župa je rozdelená na 8 okresov. Bratislava I. až V. a tie tvoria hlavné mesto Bratislavu a okresy Senec, Malacky a Pezinok.
Ľudia zo Stupavy (samozrejme aj iných dedín či mestečiek, vybavujú svoje veci v najčastejšie v tomto poradí. Na obecnom úrade vo svojej obci, potom na vysunutých pracoviskách štátnej správy, v Okresných mestách a zriedkavo sa chodí do miest župných. Myslíte si, že obyvateľ Stupavy si chodí vybavovať podporu do Bratislavy. Nie chodí do Malaciek. A dostane ju na najbližšej pošte alebo ju dostane od poštárky doma. Stavebné povolenie na obecnom úrade, daňový úrad v okresnom meste.
V podstate župné mesto je určené len kvôli tomu kde má byť úrad, ktorý bude rozhodovať o prioritách, prerozdelovaní peňazí originálnych kompetenciách župy a prenesených štátnych kompetenciách. Najčastejšie a logicky je to mesto najväčšie.
Keby okres Malacky pripadol Trnavskej župe nič by sa nezmenilo, akurát by Trnavská župa mala viac peňazí.
Je to presne ako v tej MHDčke, nikdy nevyhovieš všetkým.
A poslednou vecou je, že každé pripojenie obce k väčšiemu mestu (hlavne veľkosti Krajských miest) prináša veľa výhod pre obe mestá, dediny. MHD, väčší balík financií od štátu. Neviem však či by pripojenie Stupavy ako ďalšej miestnej časti so svojím starostom bolo pre Bratislavu výhodné.