suhlasim s Tebou. Vlastne skoro so vsetkymi rozumnymi prispevkami v tejto diskusii. Keby DPB pocuval ludi, a linky robil podla potrieb cestujuceho ludu, tak by bola MHD ovela lepsia ...
Sag stacilo by keby si raz do tyzdna citali tuto diskusiu
ta 97cka by fakt mala jazdit do petrzalky len niekde z vrakune/medzijarkov (ja osobne by som ju ustrihol za zastavkou Siravska a svihol na cilizsku ako chodi dnes linka 79; vo zvysku trasy totizto vozi (s vynimkou spiciek ked robi "posilovku" linky 78) vzduch, nahrada celotyzdnovou 78ckou v tomto useku by bola pre vacsinu obyvatelov vyraznou vyhodou (priame spojenie s mestom miesto spojenia s petrzalkou) a tento nevytazeny usek ma cca 2km, takze za (pracovny) den sa tu (takmer) zbytocne najazdi (70+72 odchodov) cca 300 km...
Vrátim sa ešte k L78. Predpokladám, že pri pôvodnom návrhu linkového vedenia táto linka mala jazdiť aj cez víkend. Spojenie Pošne s Vrakuňou by totiž L97 už nezabezpečila, pretože tá mala jazdiť do Petržalky len z Dolných Honov z Dudvážskej. Naproti tomu L78 mala jazdiť nie po Ružinovskej ale cez Trnavskú po trase L39, pretože L39 pôvodne mala zaniknúť.
No inac vlastne 85ka k zrusenie speje. Nedavno bol zhorseny interval, a vraj teraz sa ma zase zhorsit.
Zrejme posledne co zruseniu bude predchadzat, bude predlzenie 96 po JD a skratenie 85 po ZST NM. Ale to je len moja teoria.
Jasné, ja som mal na mysli územie Slovenskej republiky.
Re #28126 Andy: To hej, DPB vie maskovať perfektne. Už pred peknými pár rokmi dozadu, keď som si u príbuzných z teletextu (vtedy úžasný výdobytok techniky) opisoval zmeny v bratislavskej MHD som si všimol zaujímavé postupy. V zásade sa to dá vyjadriť schematicky takto:
krok 1: Vážení cestujúci, z dôvodu znížených nárokov na prepravu... bla-bla-bla... od 1.7. nebudú premávať linky c, e, k, m, n, p, t.
krok: 2: Od 1.9. obnovujeme premávku platnú pre školský rok - linky c, e, k, n, p, t budú premávať v pôvodnom rozsahu.
Ale čo sa stalo s linkou "m", to som sa už nikde nedočítal. Asi sa to bralo tak, že na oznam z 1.7. si už nikto nepamätá
Re #28132 Martin: Uvidíme... Po ukončení výstavby Mostu Košická L82 zrejme k Prístavu nepôjde, lebo sa tam vráti L70. A obnoviť ju v pôvodnej trase? Veď od Malej scény na nej aj tak veľa ľudí nechodí a na úseku Hlavná stanica - Račianske mýto - Záhradnícka je predsa plnohodnotne nahradená linkou 201. Tak ju skrátime len po Šafárikovo nám. A potom niekoho napadne, že k Divadlu Aréna je vlastne obslužná aj L50 zo zastávky Sad Janka Kráľa a trasu poza Inchebu môžeme zrušiť, veď aj tak sa stále musí kvôli výstavám odkláňať. A na Dvory predsa môže substrát cestovať prestupom, na to máme prestupnú tarifu. Hľa, logickým postupom sme vyjadrili nezmyselnosť existencie L82 ? ☺ ?
To s tou 185 je veľmi dobrý postreh! Aj ja si na to veľmi dobre pamätám, ako bola "dočasne" zrušená. A o 82ke si myslím to isté, vôbec by ma neprekvapilo, keby ju časom zrušili úplne. Btw plánuje sa tento rok aspoň spustiť ten podchod do ŽST Petržalka? Lebo zrušená 180ka ma vie vždy "potešiť", keď idem do Viedne z Petržky, rovnako ako ten stále nefunkčný podchod.
DPB sa zase raz vyznamenal
Na račianskej radiále je výluka, eliny jazdia len po Vinohrady, no akosi sa vykašlali na autobusy do Rače .. konkrétne od poslednej 11 čo išla včera 23:32 z Amerického námestia. Kopa ľudí musela na Vinohradoch čakať na prvý nočák ?
Inak Rakušáci sa idú pozabíjať po našej treske. Otcov kolega chodí robiť do Rakúska fušky a vždy im musí doniesť tresky na kilá Oni to vôbec nevyrábajú Tým by mohla naša Ryba preraziť ? ?
No veď ja viem, že by tam aj kĺbak v kľude uživil. Veď ja som chodil ku babke buď 54 alebo 21 na Pošeň a tak si pamätám ako to vyzeralo.
To o neuživení sa tej linky je argument DPB. Možno keby niekto postavil nejaký hypermarket na Dolných Honoch, tak by bol aj kĺbová L78 cez víkend ☺
Inak v štvrtok sa jedna babka pýtala na Račku vodiča L61 na L23 alebo L32 proste bývalú L82. Chcela ísť na Košickú zrejme do Ryby, ktorá je však presťahovaná. Vďaka výstavbe v okolí Košickej jej vodič nevedel pomôcť a kým som jej stihol povedať, že nech ide L201 a potom na Miletičke na L50 už zatváral dvere a babka tam bezradno stála. ? Ešte teraz mi jej je ľúto.
Andy: Paráda tak s natrieksanej L82 spravili kaliku, kde sa vozí pár ľudí. Avšak môžu povedať, že ďalšia linka nie je plná. Teraz ľudia z okolia Einsteinky sa vozia ako prasce v L81, ktorá je natrieskaná ako bývala L193. Avšak to že sa im skrz preťaženie ničia vozidlá, motory, zvýšená spotreba to nikoho netrápi. Aj tak nechápem prečo L82 nemohla zostať, len by išla okolo "mrakodrapu" VÚBčky. Tak ako L50, aspoň by ju tam odlahčilo.
S tym rusenim liniek to maju vcelku dobre premyslene. Po roku 2000 sa linky rusia a skracuju tak dost potichu. Obvykle sa to zamaskuje vylukou. Napriklad linka 185 bola docasne zrusena kvoli vyluke so zamienkou, ze maju malo vozidiel na nahradnu dopravu, lenze ked vyluka skoncila, 185 uz obnovena nebola.
Dalsi adept na toto je napriklad linka 82, ktorej skratenie po Zahradnicku bol ich sen, do toho prisla vyluka Kosicka, 82 sa skratila po Pristav, dokonca sa teda mohol zriedit interval. Co si myslite, ze ta linka niekedy bude obnovena na povodnu trasu? Stavim sa, ze bude chodit po Pristav, maximalne po Zahradnicku.
78 tusim nemaju v plane rusit, ale co sa pamatam, tak zvykla sa spominat linka 85 a 74. Lenze 85 zrusit nemozu, ked skratili 96 po ZST NM. Takze musela by sa 96 predlzit az po JD a potom 85 zrusit.
Ked uz tak rusia linky, nechapem preco nezrusia 38, ktorou nikto necestuje a ma uplny subeh s 37.
Cize, ak som to spravne pochopil, mam sa pripravit na zrusenie 78. Super aspon budeme mat o dovod viac zacat vyuzivat Dunaj, kt. nam tu tecie. Myslim, ze by to nebolo odveci. Ziadne zapchy, v Petrzalke za par minut. Len nejako vyriesit ten prechod medzi Malym Dunajom a Dunajom.
Istý inžinier, ktorého som sa pýtal na dovody devastácie l. č. 54 a taktiež okolo mňa jazdiacej 34, ktorú som tiež využíval, mi to vysvetlil takto: Keď chceme nejakú linku zrušiť, tak ju:
a) obzvlášť nezmyselne presmerujeme
b) obmedzíme napr. len na pdš
c) vykonáme dopravný prieskum
d) zrušíme pre nevyužívanosť
Treba komentár?
ja som myslel tie klbaky na 50 - ta je najplnsia cez vikend, paradoxne v spicke byva prazdna.
Ohladne 78: myslim ze v roku 1998 alebo 1999 jazdila pred Vianocami aj v sobotu a nedelu, v Petrzalke chodila plna, Ruzinov a Vrakuna bola prazdna, ale to bolo aj kvoli nevedomosti ludi. Ale zisla by sa.
78 by sa cez weekendy uzivilo uplne v pohode a este ak by tomu dali nazad trasu povodnej 54.... (cim by sa spadove uzemie linky v meste vyhlo ASMN (202) a naopak by tam pribudli take lokality ako hviezda, mierko, a pod....)
Pred par rokmi som robil taky dost znacny navrh na zmeny liniek, ktory bol motivovany hlavne tou weekendovou 78ckou a podarilo sa mi na tu dobu spravit myslim vcelku rozumny navrh zmien ktore by okrem posilnenia dopravy v zatazenych smeroch znamenali aj usporu vozokm Ak bude mat niekto zaujem, poskytnem...
78 cez vikendy napr. aj s 20 min. intervalmi by mala obrovsky uspech. Ta cast sidliska Dolne Hony, kde nie su trolejbusy, plus rodine domy pri Malom Dunaji su cez vikend odrezane od mesta. Ak nepocitame cakanie na 97 a potom dalsie cakanie na elektricku na Astronomickej.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Spectre
- Cestujúci (čiže staré rakoviny vyvážajúce sa zadarmo) by to nepochopili
- Nikdy sa to tak nerobilo
- Bolo by to bárs zložité