Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Ak sú teda v prípade električiek také malé polomery oblúkovna trati a kolesá škrípu, prečo potom má električka dvojkolesie ako železničné vozidlá, ktoré nedovoľuje rôznu rýchlosť otáčania pravého a ľavého kolesa. V prípade automobilov (a aj autobusov) sa už vyše 100 rokov používa diferenciál. Prečo je to u električky nemožné použiť?
Vcera konecne dali CP na botanicku,videl som to na vlastne oci,chalanisko a baba to tam lepili okolo stvrt na desat vecer ?
Pekna fotka do historie trati:

http://www.karlovaves.ahoj.sk/fig/d6.jpg

pripomina mi trochu staru Raču ☺
J: #27735
Ano o tom, že zapůjčený CB v Bratislavě netahal jsme se už bavili. Všichni, kdo tu znají CB a nejeli s nimi jen jednou, moc dobře vědí, že jsou živé. Na to abys mohl porovnat vůz, nemůžeš s ním jet jednou. Budeš se tady v létě v Praze moct přesvědčit, do té doby nemá s tebou o tom jaké to jsou vozy, polemizovat.

Restyling CB je u všech vozů vyrobených od 1.1.2004.

Co se týká TAMBUSů je to každého subjektivní názor. V tak příšerném stavu v jekém jezdí v Bratislavě jsem ještě žádná vozidl a MHD neviděl. Je to opět o tom asi z ajkého jsi města. Prostě pro tebe to jsou vozy v dobrém stavu, pro mě to jsou vozy jako pro cestujícího naprosto otřesné.

ANo v Praze existuje doporučení vyřazovat 7 let staré Karosy GO, 10 let staré Karosy 700, 1 let Karosy 900 a po 15ti letech nízkopodlažáky. Je to opět o tom jak to vidí lidé z BA a z Prahy. 10 let stará Karosa je prostě stará, ikdyž na bratislavské poměry ve vynikajícím stavu. Nesmíš zapomínat, že ty vozy DP Praha prodá po deseti letech za 400 000 Kč. A když jich ročně prodáš 100? Cestující vnímá komfort úplně jinak než si myslíš, pro něj je 10 let starý autobus krám.
Ospravedlnujem sa za nefunkcnost for, chybicka sa vloudila 🙂
Reakcia na: candurbandy #27764:
Kluuud, len sa menil program a databaza 🙂 Uz by to malo byt OK 😉
tu chybu databazy si mozete strcit ? .uz ked si neviem na zastavke precitat,kedy ide elina,tak aspon na stranke nech Vam to funguje ? ? ? ? ? ? ?
To prvo aprílové sci-fi je dosť dobré a najviac sa mi lúbi ten SOR Die. Ako vážne dobrý náter. Bez toho Die ideálny ako náter dopravcu.
Inak všetko naj, akždému kto sa považuje za blázna.
? ? ? ? ? ?‍☠️
re aNTI: Okolok, alebo ked chces spisovne tak okolesnik je veniec na obruci kolesa, ktory zabezpecuje smerove vedenie kolesa (dvojkolia). v praxi: sposobuje, ze vozidlo kopiruje trat, umoznuje prejazd vyhybky do planovanej kolajovej vetvy.
piol: No jazdí už dlhšie, konkrétne od 18.3. a nejazdí na žiadnom pevnom kurze ale robí vložené poradie a na rôznych linkách za deň. Zrejme ju šetria aby ju mohli čo najlepšie predať, bo taká ranná L208 by jej asi moc nepridala 😃
Avšak aspoň ľudia cestujú kultúrnejšie ☺ ☺ ☺
Re pískanie : To ako sa to nemá robiť je príkladom mostová a to ako sa to má robiť je nad Chatamom Soférom. Keď nedávno pri výluke nám. Ľ. Štúra jazdila L11 cez Tunel škrípanie počuť nebolo a to je tam riadne ostrý oblúk. V smere K.V. je tam esíčko a tiež to nepíska.

Dnes inak merali rozchod na Kamennom a tam tiež eliny nepískajú.

Na mostovej už niekoľko dní v kuse stoja MP a kontrolujú odbočenie z Mostovej na Jesenského (je tam zákaz vjazdu, takže pokuty dávať môžu) a spred Carltonu občas aj vyhodia taxikárov avšak bez pokuty. Keby im zakaždým dali 2000,- tak ich to prestane baviť, lebo by nezarobili ani na slanú vodu.

Re #27744 Vladimír: To by si mal vidieť náš unikát vzduchom chladený TAM 4400. Ten je hrdzavý a deravý, že až. Vlastne väčšina našich TAMov tak vyzerá a naši dielenský ich nemajú radi, že sú náročné na údržbu (tak som počul), takže neviem. Ale pre nich by bol zrejme náročný aj konský povoz, lebo by bolo treba niečo spraviť.
Reakcia na: qwix #27756:
Sorry ale nepochopil som. Nevadi 😉
Reakcia na: COLOR #27755:
vysvetlenie od lajika pre lajika 🙂
Reakcia na: aNTI #27753:
Ak sa nemylim (a nie som si tym moc isty) tak to ked mas elektrickove koleso, tak to vystuple na kraji. Heh, to je take vysvetlenie pre laika 🙂
Reakcia na: S499.1023 #27752:
Na tej trati Kralovany - Trstena to skripe takmer vkuse. 🙂
Reakcia na: bigmac #27741:
co su to okolky?
Ad skripanie kolies v oblukoch-samozrejme,ze skripanie JE pocut aj na zeleznici.Kedze zeleznicne vozidla maju podstatne vacsi razvor naprav,k skripaniu dochadza aj na podstatne vacsich oblukoch.Obzvlast markantne je to u dvojnaprovych motorakov M152.0 (810) a odvodenych 811,812.Staci sa zviezt po oblukovitej trati,napr.Kralovany-Trstena(-Sucha Hora) a uzijete si skripania vrchovato. Pre Sarko:Uhol odbocenia je absolutne irelevantny,rozhoduje polomer obluka.Ad obojsmerna Lamacska:Pokladam to za absolutnu zvrhlost a momotinu.I.
Neviem prečo, stále mám taký tušák, že interval liniek 20 a 22 sa zväčší z 15 na 20 resp. 24 minút. Ale snáď sa mýlim . . . ?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.