Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: DuPe #26955:
Ten trolejbus mam uz dva tyzdne ako obrazok na ploche 🙂
Reakcia na: si #27067:
Aj ked 1435, tak na kompletne novo vybudovanych usekoch. Rozmyslat o vymene podvozkov na tych starych plesnivych verkloch T3 je blbost, nakolko to nie je perspektivne vozidlo pre 21. storocie. Ked prechod na 1435 tak v takom zmysle, ze napr. trat do Petrzalky sa postavi na 1435 (aj s vozovnou) a v meste bude prestup na 1000ku na hrane. Keby vznikol takyto zaklad (pretoze vyriesenie nosneho systemu je prioritnejsie, ako nezmyselne hadky o rozchode), tak by sa dalo uvazovat o prestavbe jednotlivych radial so sucasnym zakupenim novych vozov. U mna osobne je prvy kandidat na totalnu rekonstrukciu Dubravka a druhy kandidat Ruzinov (kym sa nieco u nas rozhybe, tak tu bude vyzerat to BKV podobne, ako v tuneli)
Reakcia na: galiyosha #26958:
Ked uz hovoris o zapadnych mestach so zvrskomskoro zeleznicnej kvality... viete o tom, ze Ostava je na vychod od Bratislavy? 🙂
Reakcia na: Andy #26988:
A pre koho, prosim ta? Keby DPB urobil zmluvu o zmluve buducej, ze ich kupi 100, tak vam vyrobia aj s rozchodom dajme tomu 1137,8 mm, ak si to nadefinujete 🙂 Akurat neviem, ci nie je nutna aj uprava skrine.
Reakcia na: galiyosha #27066:
hehe, vypracovane bolo uz vselico, vysledok je zvycajne taky ako chce zadavatel 🙂
inac: velmi vela trati pyta kompletnu reko, pri ktorej je uplne jedno (financne) ci das kolajnice od seba vo vzdialenosti 1000 alebo 1435 mm. problem su podvozky za predpokladu ze sa budeme snazit pouzivat nadalej iba sucasne vozidla; ak by sa menili podvozky za nove, tak by sa dalo zaroven aj lepsie odpruzit vozidla a znizit hlucnost + zvysit pohodlie jazdy... Pri novych vozidlach by to znamenalo nizsiu cenu vozidla...
Reakcia na: fobust #27065:
Hm, v tom clanku pisu, ze pri uzkych rozchodoch je limitovana rychlost jazdy do obluka. Tu sa ale pisalo, ze prave pri standardnom rozchode treba do oblukov jazdit pomalsie. Preco ten rozpor? Lebo my sa tu bavime o oblukoch s, na zeleznicne pomery, velmi malymi polomermi?

Inak, normalna otazka (neber to ako utok, namet na hadku alebo cokolvek 🙂 ): Preco si vlastne tak ortodoxne kvoli prechodu na "normalny" rozchod? Lebo su to podla teba za sucasnej situacie vyhodene peniaze?

Bola uz vlastne vypracovana nejaka realna studia, co by zmena rozchodu stala a ci by jej prinosy vyvazili financnu narocnost?
Reakcia na: aNTI #27055:
Na SAD obce neplatia. Výnimkou je situácia, ak sa obec nevie zmieriť s cestovným poriadkom SAD a priplatí si spoje navyše.
Podpori niekto moju domnienku, ze vodici MHD v BA dostali prikazom nesvietit cez den, kedze to uz zakon nenariaduje? Su sice aj vynimky, ale tie by som na prstoch jednej ruky poratal ?
Autorom tejto web-stranky: Bolo by mozne pri tlaceni cestovneho poriadku velkost "do penazenky" urobit trochu vacsiu? Ta co tam je je ako vizitka a velkost "S" je pritom az na pol strany! Dakujem. ?
Reakcia na: fobust #27060:
hej, ale pri urcitom zjednoduseni sa to da povazovat za trat s rozchodm v limite -> 0.
A dufam ze ma budes chciet presvedcit ze na takej trati sa ti bez gyroskopu v klude udrzi vozidlo 🙂
Reakcia na: si #27058:

To si trosku prehnal, monorail nie je jedna kolajnica typu S49 a na nej koliesko s obojstrannymi okolkami. ?
Afrika drzi aj rekord v rychlosti na uzkom rozchode 1067. Konkretne tam elektricka lokomotiva rady 6E dosiahla v decembri 1978 rychlost 245 km/h.

S499.1023, co keby sme zmenili rozchod na 1067? Lebo tych 6,7 centimetra vyrazne ovplyvni rychlost a stabilitu, ze? Alebo nasim tratiam naozaj chyba 43,5 cm na sirke? Ja mam pocit ze im chyba udrzba, poriadne naprojektovanie.
Reakcia na: fobust #27057:
hmm ked tvrdis ze stabilita vozidla nezavisi od rozchodu, tak preco sa potom masove nevyuzivaju monoraily ? je to vlastne trat s rozchodom 0 mm a usetris jednu kolajnicu... 🙂
Reakcia na: fobust #27056:
dodatok:
http://www.hitachi-rail.com/about_us/deli/Tilt_Train/le_tilt_dlv.html

S499.1023, co vravis teraz? Podla mna aj keby sme mal 1435 na tramvaji a keby zeleznica mala 1800mm, tak by si presadzoval zmenu rozchodu z tych istych dovodov ako teraz - proste 1800 mm je stabilnejsi ako 1435 mm, ze? ? Akoze tie vozidla vyssie uvedene urcite nehadzu zo strany na stranu a urcite nie kvoli rozchodu... Tak tu neris uz bludy, zmena rozchodu je neopodstatnena vec, teda dufam ze nesnivas o nezmysloch typu kockopes z Pezinka na Safarikovo namesite. ?
Reakcia na: S499.1023 #27034:

Napr:
Thajsko - 1000mm - 120 km/h ?
Juzna Afrika - 1067mm - 160 km/h ?
Bratislava - 1000 mm - 115 km/h (Ruzinov), 110 km/h (Karlova Ves) ?

To su rychlosti v beznej prevadzke. S499.1023, aku sirku vozidiel asi maju v Juznej Afrike? 🙂

Hmm, na trati Zohor - Plavecky Mikulas sa jazdi(lo) miestami iba 10km/h, tak mozem zodpovedne tvrdit, ze 1000 je omnoho lepsi a rychlejsi rozchod ako 1435mm. A teraz sa bude rychlykova laminatka hnevat. ?
Reakcia na: J #27054:
mne sa tiez pozdava, ved co mam znamych dochadzajucich SAD tak spoje SAD su tiez plne. S tym mam v spicke aj vlastne skusenosti. A na SAD tie obce doplacaju?
http://www.ba.sme.sk/clanok.asp?cl=1300857
hehe tak po Chrovátskom Grobe aj Dunajská Lužná a iné dediny? No bodaj by, hádam by sa zvýšili tržby a bolo by menej áut v meste.
Takze tie vlaky by mali ist:
ZST NM - ZST PB:
10:35 - 10:44

ZST PB - ZST NM:
11:26 - 11:34,
13:01 - 13:08

Kedze zajtra nahodou nemam skolu, tak tam urcite zbehnem aspon jednym sa odviezt.
Reakcia na: Boris ZSSK #27051:
Ako ciel asi pouziju kod 917 "NAHRADNA DOPRAVA ZSR" a ako linku vlacik 😉

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.