Tak ako je to s tým nesúhlasom mesta s využitím Filiálky pre prímestskú vlakovú dopravu? Na http://www.bratislava.sk/diskusia/detail.asp?z=4025&r=1002&k=1002&m=0 píše pán Milan Vajda (pre neznalých hovorca primátora) "Taktiez sa rata - presne v duchu Vasej spravnej pripomienky - s vyuzitim primestskej zeleznicnej dopravy a zapojenim trate z Devinskej Novej Vsi cez Lamac na hlavnu stanicu, prip. stanicu Filialka - toto rozhodnutie je tiez na Zeleznicnej spolocnosti a.s. ".
Pritom v článku z novomestského hlásnika, ktorý tu bol pred asi dvoma týždňami sa píše: "Železnice SR predložili Ministerstvu životného prostredia zámer na stavbu "Železničná stanica Bratislava-Filiálka", v lokalite od Trnavského mýta po Jarošovu umiestnenie hlavovej železničnej stanice, s ktorým nesúhlasí ani hlavné mesto Bratislava, ani mestská časť Nové Mesto."
A mesto je predsa reprezentované primátorom. Prečo teda hovorca primátora vraví, že s využitím Filiálky na prímestskú vlakovú dopravu sa ráta? Ako môže mesto rátať s Filiálkou, keď (podľa článku) nie je ani za jedno z predložených umiestnení stanice? Kde je teda pravda? Vysvetlí mi to niekto?
3. Návrh na začatie prípravy výstavby nosného systému Mestskej hromadnej dopravy v Bratislave
Uznesenie
(...) zabezpečiť dokumentáciu pre územné konanie pre stavbu rýchlodrážnej električky v mestskej časti Petržalka v úseku Janíkov dvor – Šafárikovo nám. s rozchodom 1000 mm a zabezpečením možnosti prechodu na 1435 mm v ďalšom výhľade.
Mestské zastupiteľstvo hlavného mesta Slovenskej republiky Bratislavy
Situačná správa o vývoji a stave riešenia koncepcie nového nosného systému mestskej hromadnej dopravy pre Bratislavu a región
Uznesenie č. 251/2003 zo dňa 11.12.2003 http://www.bratislava.sk/vismo/dokumenty2.asp?u=700000&id_org=700000&id=71366#251
Mestské zastupiteľstvo po prerokovaní materiálu (...) schvaľuje nasledovné zásady nosného systému mestskej hromadnej dopravy: (...) Nosný systém má umožniť vo výhľade maximálnu kompatibilitu mestského a regionálneho systému na báze koľajového rozchodu 1435 mm.
Vsetko nasvedcuje tomu, ze Petrzalka sa bude stavat na stavajucom rozchode.
Hm, asi začnú. V požiadavkách daných magistrátom bolo okrem iného, že trať do Petržalky sa bude budovať ako 1000mm, s možnosťou neskoršej prestavby na 1435.
Sny o zmene rozchodu sa nerozplynuli. Každý súdny človek si uvedomuje, že zmena rozchodu je nutná. Akurtá ty a ing. Vingálik ryčíte, že metrový rozchod je bomba, lebo vám berú hračku. Už mi pripomínaš ing. Rábofila...
Hádam si len nemyslíš, že Petržlenku začnú stavať s metrovým rozchodom?
Včera som s nemým úžasom pozorovala veeeeeeľmi známu fotografiu na inej súkromnej stránke... ?
Hádanka: ktože pozná sci-fi montáž havarovanej 3192 odstavenej v zasnežených Krasňanoch, s pôvabnými nápismi naokolo a podpisom imhd.sk? Asi všetci tu...a odnedávna aj návštevníci inej súkromnej stránky...
Suhlasim s tebou. Ked som si pozrel, akou rychlostou jazdi napr. viedenske metro, ako husto su od seba vzdialene zastavky a pod., tak som si uvedomil, ze nie je az take rychle, ako sa o nom (snad uz len v BA) hovori.
Myslim si ze s tymto si starosti robit netreba, uz sa rozplynuli aj sny o zmene rozchodu... Co ma momentalne viac trapi je Filialka. Ale vcera som cital velmi pekny clanok v Bratislavskych novinach od jedneho inziniera, meno som vsak zabudol. Napisal tam naozaj presne ako veci stoja. Ludia si stale tu stanicu predstavuju tak, ze tam bude iba stanica a nic viac, ze tam budu hlucne vlaky, vsade kolajnice a pod. On to svojim clankom vyvratil. Dufam ze aj v tejto oblasti sa najde rozumne riesenie.
Inak, neviem, či práve také metro je vo všetkých prípadoch prostriedok na skrátenie jazdnej doby. Metro je zakaždým stavané na systéme doplnková doprava - metro - doplnková doprava. Takže, ak mi ide niekde dnes priamy spoj, v budúcnosti môže byť nutné prestupovanie - a navyše aj predĺženie jazdnej doby. Samozrejme, neplatí to vo všetkých prípadoch.
To je jazdná doba z kade kam? A informácia je z akého zdroja?
Inak stále sa obávam, že väčšina ľudí si pod "rýchlou električkou" prestavuje stále niečo ako tu máme v súčasnosti. Pričom v Petržalke by mala byť celá trať bezkolízna a keď sa k tomu pridajú nové, rýchle a kapacitné vozidlá, rozdiel medzi metrom a týmto systémom bude len vo výhodnejšej cene elekričky.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
fobust
Myslim si ze s tymto si starosti robit netreba, uz sa rozplynuli aj sny o zmene rozchodu... Co ma momentalne viac trapi je Filialka. Ale vcera som cital velmi pekny clanok v Bratislavskych novinach od jedneho inziniera, meno som vsak zabudol. Napisal tam naozaj presne ako veci stoja. Ludia si stale tu stanicu predstavuju tak, ze tam bude iba stanica a nic viac, ze tam budu hlucne vlaky, vsade kolajnice a pod. On to svojim clankom vyvratil. Dufam ze aj v tejto oblasti sa najde rozumne riesenie.