Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Papyr #25419:
Prakticky celý život sa vozím T3-kami a nemám výhrady. Výhrady mám v Prahe voči neustálej prítomnosti extrémne smradľavých bezdomovcov v električkách, voči špinavým vrakom z vozovne č. 5 (Santusice), ale toto sú javy, postihujúce všetky električky a nie selektívne T3. A stále lepšia T3RP než krabicoodná Anakonda vykurovaná pod stropom alebo T6, do ktorej sa lezie pomaly po rebríku a na sedadlách má stupídne madlá aby sa človek nemohol pootočiť a rozprávať sa s kamrátom, ktorý sedí za ním alebo cez uličku.
I.
Reakcia na: fobust #25420:
V zadnej ulicke sa malokde dalo pohodlne drzat. Mozno preto sa tam substrat tak nehrnul. Inak si myslim, ze porovnavanie jazdnych vlastnosti CNG MANu a naftoveho Solarisu nie je celkom objektivne. Fotobunky, turniket, vetraky a podobne su podla mna len vecou objednavky.

Re #25416 S499.1023: Tu ta nizkopodlaznost bola IMHO vyriesena velmi dobre, aj ked usporiadanie od 2. dveri dalej bolo pochopitelne 2+2.
Reakcia na: fobust #25420:

vetraciki... Samozrejme ze Y...
Takze moje dojmy z MAN-u.

Exterier:
Pekny dizajn, ziadne futuristicke experimenty, paci sa mi viac ako Solaris.

Inrerier:
100 % nizkopodlazne, fajn, vzadu 4 sedadla nad motorom, pre mna lahlky vystup, avsak co som s tym isiel, tak taka babka sa tam marne snazila vydriapat, nakoniec to vzdala. Hehe. Dvere: mechanizmus dveri pracuje OK, v zatvorenom stave je vsak dost vidiet, mohli to schovat ako v Ik412... Ovladanie dveri je vsak absolutna blbost, fotobunka nie je do Bratislavy. A neda sa ani vypnut. V Nemecku to vozi vzduch, tam vodic pristavi bus k zastavke, pocka 10 sekund, odide. U nas musi zastavi, manualne otvorit dvere, 30 sekund zvonit a dovtedy mackat zatvaranie dveri, kym sa vsetky nezavru. Proste je to tak, nikdy sa to inak nerobilo. 🙂 Blbost je aj ten "turniket" pri prvych dverach, je to Nemecky nezmysel ktory neexistuje aplikovat v Bratislave. A uz vobec ak ma byt autobus ako nahrada za klbove vozy pri zachovani rovnakeho intervalu. Osobne mam pocit ze do plesnivej B732 sa vocpe rovnako vela cesujucich ako do tohoto MANu, vsak 2+2 znizuje tiez obsaditelnost, navyse IQ vlcakov = 0, lebo pri dverach sa mackali ako sprosty, pricom chodbicka mezdi 2. a 3. dverami bola uplne prazdnda (videl som to na vlastne oci ked som s tym vcera isiel na 83/8.
Motor:
Na plynak je to hlucnejsie, ale OK. Vykon je ale mizerny. Hore Prazskou sa to suchtalo na dvojke asi 25 km/h, to CNG fracik alebo aj Ik280 taha lepsie. A vodic mi na obratisku povedal ze isiel na plny plyn. Prevodovka: Plynulo radi, ticha, bohvie co to je, ale klasicky Voithkovy zvuk nemala.
Okna: Vyklopne vetraciki sporadicky umiestnene... Uz vidim ako v tom v lete odpadavaju cestujuci. Do Nemacka, nie Bratislavy!
Komfort:
Vyssi ako u ostatnych smardobusov, ale malo miesta na kolena, kazdopadne lepsie ako Shithnis. Pocas cesty som si nemohol pohodlne sadnut, musel som byt vystrety, aby som si nebuchal kolena. Najlepsie to je aj tak v starej K2 s laminatmi...
Nazor vodica:
Nechvalil to. Jazdil aj so Solariom aj Citarom a povedal ze najlepsi zo vsetkych troch bol Solaris. Suhlasim...

Zhrnutie:
Autobus je to super, ale nie do BRATISLAVY, ale do Nemecka. V prevedeni v akom je je to nevhodne vozidlo!
Reakcia na: S499.1023 #25417:
Vladimirovi sa T3 paci, takze sa asi jedna len o moju uchylku 🙂 mozno trochu este dalej zhorsenu tym, ze som v Prahe nuteny sa vozit skoro vyhradne T3-kami (aj ked uz teraz od septembra sa u nas na Brevnove objavuju i T6 na L15, ale poslednych 5 rokov to boli skoro vyhradne T3 zrychlovacove a tu a tam tyristorove). Fuj jak ja ten voz nebirujem 🙂
Reakcia na: Beus #25372:
Ad zvrátená konštrukcia ULF-a: Vieš o nejakej lepšej koncepcii plne NP tramwaye s takouto výškou podlahy? Mimochodom, ULF, ktorému sa neustále predhadzuje, že je ťažký, má 7 ton na nápravu, niektoré podľa môjho názoru skutočne zvrátené konštrukcie majú aj 10.
Designovo sú mojimi favoritom Cityrunner a Eurotram, technicky ULF. Designovo aj technicky mimoriadne zvráteným sa mi zdá byť napr. Combino-Úplatkíno.
A aj tak sú to len akademické debaty, v BA by aj tak v živote jazdiť nemohol, celkom by som rád videl ako by si ULF poradil so samovygľajzovacou výhybkou č. 1 na slávnej otočke BA Hbf.:-)).
I.
Reakcia na: Papyr #25384:
Pri všetkej úcte k Tvojej osobe, asi nemáš vkus:-). Budem musieť konzultovať design T3 s Vladimírom a s frajerkou, aby som zistil, či sa jedná o celoprešovskú úchylku:-).
I.
Reakcia na: Spectre #25414:
O tom, že 100% nízkopodlažnosť môže byť aj broskyňovina, sa môžeš presvedčiť porovnaním starších a novších Slintyhnusov, kde 100% NP viedla k evidentnému zhoršeniu komfortu pre všetky kategórie cestujúcich.
I.
Reakcia na: Kollar #25412:
to by musela vyjst iniciativa od nejakej banky. Ale platnost karty sa da zistit aj na predajnych miestach (nemusi to byt ani cipova karta DPB 🙂 ).
Celkovo k tomu MANu:

Interier to malo o trochu lepsi, ako Citaro, ale nie zas tak, aby to malo nejaky velky vplyv na moje pohodlie. Narozdiel od Citara to bolo 100% NP, co hodnotim, ako velke plus. V 15m variante je to vsak o nicom. Celkovo 15m autobusy su tak na primestsku dopravu. Do mesta nie. Keby to pozmeneny interier a normalny (rozumej: NAFTOVY 🙂 ) pohon, tak by som to bral mozno aj do BA.

Na praktickost a ucelovost Solarisu (aj cez rozporuplny dizajn) sa vsak MAN ani Citaro jednoducho nechyta.
Reakcia na: galiyosha #25407:
To v tych filmoch je laser 🙂
Pomohlo by, keby sa dalo cez Interbanking platiť i mesačné či štvrťročné cestovné lístky, tak ako platí kredit u mobilov.
Využitie internetu u platieb cestovných lístkov by sa mohlo využiť i na zistenie dátumu dokedy platí cestovný lístok, pretože u štvrťročného a nehovorím o ročnom cestovnom lístku, potvrdenka o dátumu natoľko vybledne, že nie možné prečítať dátum.
Reakcia na: Tomáš #25410:
Pardon, Clanky na webe:-)
Reakcia na: Miki #25409:
Dakeujeme velmo pekne, uz som to pridal medzi oficialne stranky (Doprava na webe). Este raz dakujem, cital som Sme, ale nejako som to prehliadol:-D
Reakcia na: galiyosha #25407:
"Hej, uz vidim, ako sa deti v Petrzalke bavia tak, ze lepiacimi paskami prelepuju fotobunky." 😃 😃 😃
Reakcia na: J #25406:
Hej, uz vidim, ako sa deti v Petrzalke bavia tak, ze lepiacimi paskami prelepuju fotobunky. Taku fotobunku vlastne staci zaspinit a uz si v pazi. To nie, do nasich podmienok je akakolvek automatika nevhodna a "krizove" situacie (privretie) dokaze podla mna uspokojivo zriesit samotny pohon, len musi byt dobre nastaveny. A v tych filmoch asi skor vidiet laserove snimace, nie klasicke fotobunky -- alebo sa mylim?
galiyosha: Ja som myslel take fotobunky ako majú vo Viedni, teda ktoré registrujú len malí priestor, respektíve pomyselný pásik na ktorý vo filmoch fúkajú cigaretový dym a zrazu ho vidieť. Niečo ako spomínané výťahy. Tie sa predsa zavrú aj keď je výťah plný no automaticky sa otvoria keď sa tam vloží prekážka - noha, vozík, kočík, lyže, sánky, protézy aj zubné,... 🙂 aj bez dotknutia sa dverí či narazení dverí na prekážku.
Reakcia na: J #25404:
Fotobunka je v nasich podmienkach blbost, kamera je draha, Papyr ma pravdu -- bezpecnostne snimace zovretia v dnesnych pohonoch dveri bohate postacuju, ide len o to vhodne ich nastavit.
Martin Fundárek: To sa dá spraviť nejakou fotobunkou, či kamerou to privretie.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.