Možno sa to tu už riešilo, tak pardon za prípadnú duplicitu. Ale nevie niekto z akého dôvodu sa montujú nové natrolejovacie striešky aj na zastávkach, kde nechodia parcialne trolejbusy?
Riešil som párkrát s KDI zneužívanie zastávok MHD osobnými vozidlami (napr. Drieňová smer Prístavný most), keď tam v čase od cca 07:30 do cca 08:15 mamataxíky blokujú zastávku vykladaním školopovinných detí.
Pýtal som sa tamojšieho osadenstva, či majú nejaké podnety od vodičov hromadnej dopravy. Tvárili sa ako keby takú možnosť počuli prvý krát. Dedukujem, že tých podnetov asi veľa neprichádza.
Zvyknú vodiči DPB nahlasovať veľmi nebezpečné jazdenie iných vodičov s následným zasielaním videa z kamier polícií ? Lebo to čo dokázala včera jedna ženská tam kde sa na Kutlíkovej otáča 83 je na vodičák. https://maps.app.goo.gl/oUdcdwY3spqCvJ9J9
83 mala zelenú a začala sa otáčať. Autá smerom od Dostihovej dráhy stáli na červenej. Ženská v smere od Technopolu odignorovala červenú a pichla sa pred otáčajúci sa autobus čím ho ohrozila a začala sa otáčať v zákaze otáčania. Samozrejme že to ani nevytočila a zablokovala ho. Potom mu uhla do strany, to už mali ale zelenú od Dostihovej ktorých tým pádom blokovala. Nakoniec to vycúvala naspäť odkiaľ prišla (našťastie nič nešlo) a potom pokračovala smer Dostihová dráha.
1. jazda na červenú 2. zákaz otáčanie 3. ohrozenie 4. cúvanie v križovatke so semaforom
To isté... Chápem že srdciari za tým vidia nejaké svoje poslanie. V poriadku, nech to robia za akýchkoľvek podmienok, však mňa sa to nedotýka. Len konštatujem že existencia ľudí čo to sú ochotní robiť za tých podmienok spôsobuje že zamestnávatelia si môžu dovoliť tie podmienky poskytovať.
V doprave sa to tiež začalo meniť až keď im to drblo na hlavu (a prestalo sa to zlepšovať akonáhle sa začalo dariť aspoň ako tak znovu zabezpečovať výpravu).
Neviem či si rozumieme. Ja absolútne súhlasím s tým čo píšeš. Len hovorím že existencia ľudí ktorí sú ochotní to robiť za almužnu umožňuje štátu to držať v tomto mizernom stave. Samozrejme že to raz skolabuje, o tom ma nemusíš presviedčať.
ja este z inej strany.... neviem ci si si niekedy skusil pracu v tychto biedne platenych profesiach alebo si sa bol aspon schopny trosku sa vcitit do toho co tam je potrebne zvladnut; ale pokial odtial vypadne nejaka vacsia skupina v sucasnosti tam pracujucich (a teda prekrocia tu barieru toho ake poslanie vykonavaju; pretoze pre peniaze tam nie je nik z nich), pochybujem ze sa budu ochotni vratit aj ked sa tie platy nejak zasadne zvysia.... a v tej chvili ako stratis celu generaciu z niektorej z tychto profesii, tak sa ti zacnu prejavovat podobne sracky ako mas v sucasnosti napriklad na zeleznici, kde ti co to robili uz odchadzaju do dochodku a novi akosi nie su, lebo dlho to bolo na okraji zaujmu a teraz uz ani novych nema v podstate kto zaucit.....
inac je to dosledok sucasneho planovania, kedy vacsina aj managerov sukromnych firiem planuje tak maximalne rok-dva dopredu (ved dlhsie tam byt uz nemusia), obdobne politici dovidia maximalne na 3 roky (lebo po zvoleni maju nejaky cas "pokoj" a obdobie po dalsich volbach ich v tomto obdobi netrapi) a tak to tu vyzera......
Keby štát (a firmy) boli schopní rozmýšľania tak by mohli predvídať ze im všetko skolabuje ak budú takto ďalej pokračovať. Ale to už je veľká fantazmagória.
Ináč neviem či je správne riešenie nariekať že dosť ľudí neodišli z týchto profesií. Niektorí ľudia to robia lebo tým poskytujú benefit pre spoločnosť. Určite sa nebudem sťažovať že už neodišli a nenechali spoločnosť skolabovať. Štát má povinnosť zabezpečiť základné služby a nie čakať kým vypukne krízová situácia.
Lenže ak počkáme kým všetci ľudia v základných profesiách ako sú učitelia, zdravotníci, vodiči MHD sa na**rú a odídu tak potom budeš mať obrovský prúser keď ti nebude vôbec nič fungovať. Najlepšie stratégia je ich upokojiť predtým čo ich hnev spôsobí sociálny kolaps.
"Potom" bude musieť zriaďovateľ, prípadne štát, riešiť ako tieto povolania lepšie zaplatiť. Dovtedy pokiaľ si tí ľudia nechajú srať na hlavu, tak nech sa nečudujú že zarábajú menej ako v Lidli. Prečo by im zamestnávateľ platil viac keď sú ochotní to robiť aj za menej.
Poviem ti to sproste. Chod si za svojim zamestnavatelom, ze chces zvysit, ked neda,tak odchod ku konkurencii, ktora da viac.
Alebo ako hovori jeden vtip. "Ak ti sef neda viac, pracuj menej."
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
810zssk
V doprave sa to tiež začalo meniť až keď im to drblo na hlavu (a prestalo sa to zlepšovať akonáhle sa začalo dariť aspoň ako tak znovu zabezpečovať výpravu).