Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Kubo23 #251872:
Odporůčam vystúpiť o dve zastávky skôr a ísť na osvieženie pešo, preberieš sa viac ako v autobuse. Väčšina cestujúcich sa sťažuje na presvetlené interiéry.
Reakcia na: S499.1023 #251873:
V Prahe sa na to ("lebo to tak vyšlo") používa termín "vyšlizmus".
Reakcia na: Majo #251871:
Tam sa bežne obiehalo tak, že jeden voz išiel na "dvojkovú" koľaj, jeden vycúval na odstavnú etc.
Mmch, v časoch, keď na trati vládol chaos a anarchia, si vodiči bežne pred posledným odchodom pre ukončením menili odchody s predchádzajúcim spojom, aby boli skôr doma. K dokonalosti to dohnal jeden vodič, ktorý si začal meniť odchody hneď po striedaní a to nie s predchádzajúcim spojom ale s tým, ktorý bol prvý na rade. Keď nastala chvíľa posledného kola, zistil, že už nemá s kým meniť odchod, lebo by menil sám so sebou
Môj osobný predpoklad je "lebo to tak vyšlo".😆.
Chcem sa posťažovať na tmavé sklá v modernych autobusoch a trolejbusoch… Nevidim horšie deprimujucé rána ako isť do busu ktory je tmavsi nez okolie a zaspavat na sedadle… Je to strašné ked clovek pracuje 12h skoro denne, nevidi bozie svetlo z celeho dna( lebo pracuje v nakupaku) a ešte bus mu zabranuje sa dobre prebrat, lebo clovek co v dnesnej dobe len vidi je len umele svetlo ktore nie je staaaaleeeee ako slnko ale blikajuce… perfektny recept este na vacsiu unavu… ludia a to mam 23… chapem ze tmave okna maju nejaky ucinok v lete, ale nemyslim si ze sa to oplati pre ludsku mentalitu.
Reakcia na: S499.1023 #251869:
Tá prestávka v obľúbenom bulharskom letovisku bola kvôli tomu, že prestávku tam mali aj celodenné poradia a nebolo ich ako obehnúť či nemala racionálny dôvod?
Reakcia na: Daak #251868:
Celodenné poradia robia 2 vodiči - doobedná služba začína v rozpätí cca 3:40 - 6:00 a končí v rozpätí cca 11:30 - 15:30, poobedná služba začína v rozpätí cca 11:30 - 15:30 a končí v rozpätí cca 18:30 - 1:00. Doobedná služba zväčša začína vo vozovni a končí na trati, poobedná zväčša začína na trati a končí vo vozovni. Delená služba má, ako už z názvu vyplýva, 2 diely vykonávané spravidla tým istým vodičom: ranný diel služby začína v rozpätí cca 5:00 - 6:30 a končí v rozpätí cca 8:30 - 10:00, poobedný diel služby začína v rozpätí cca 13:00 - 14:30 a končí v rozpätí cca 17:00 - 19:30. Delená služba spravidla začína a končí vo vozovni. Ranná špička zodpovedá rannému dielu delenej služby. Potom sú striedači, čo sú väčšinou delené služby, ktoré začínajú aj končia neskôr ako klasické delené. Striedač začína a končí službu na striedacom mieste, napríklad Trnavské mýto, ŽST Vinohrady alebo Hlavná stanica. Ranné špičky a delené služby sú (až na pár výnimiek) iba v pracovných dňoch. Striedači sú aj cez víkendy, ale v menšom rozsahu a často ide o nedelené služby (aj cez týždeň sa niekoľko takých nájde). Ďalej existujú rôzne kombinácie uvedených služieb a atypické služby, napr. (hlavne cez víkendy) je zopár celodenných služieb začínajúcich a končiacich vo vozovni, obsadzovaných jedným vodičom, ktoré časom nástupu a ukončenia zodpovedajú "nevodičskej" práci, napr. od 9:00 do 20:00.
Reakcia na: Solider #251867:
Vždy ako vždy. V dávnej histórii, "za mňa", na električkách cez týždeň nebolo jedinej rannej služby, niekedy okolo 1989 (už sa jazdilo na Zlaté) prišla prvá lastovička v podobe exemplárne rozhadzovačnej 4/12 s výkonom tuším 3:45, ktorá začínala výjazdom z vozovne na ZP, tam ihneď čerpala pracovnú prestávku, spravila jazdu do Karlovky a späť a zaťahovala.
Reakcia na: Majo #251864:
Nie som z BA, môžeš prosím priblížiť približný nástup a ukončenie podľa typu služby? Predpokladám, že delenú robí jeden vodič rannú + popoludňajšiu špičku, ranná jeden vodič iba ranná špička a celodenná dvaja vodiči, pričom jeden robí rannú špičku + dopoludňajšie sedlo a druhý popoludňajšiu špičku + večerné sedlo? A ako sa striedajú vodičom služby? Ďakujem 🙂
Reakcia na: Andrej #251865:
Nepomer vznikol keď sa škrtla posilnená poobedňajšia špička. Ranných špičiek bolo vždy viac aj v minulosti, ale nie až tak výrazne – pri dvojlinkovom variante bol od 6:30 do 19:00 celodenný 8-minútový interval a celodenné linky nemali ranné špičky, pretože ráno nebol posilnený interval. Delené boli na linkách 6 a 7, pričom na linke 7 bol nepomer z dôvodu odlišnej trasy, ráno do Rače a poobede iba po Vinohrady.
Reakcia na: Andrej #251865:
Dobre vravíš (píšeš), so zavedením 1-linkového variantu v roku 2019 sa zrušil celodenný 4-minútový interval cez školský rok, zrušenie 4-minútového intervalu počas poobedňajšej špičky prišlo až v ďalšej etape "optimalizácie".
Reakcia na: Majo #251864:
Ak si dobre pamatam, tak tento nepomer nastal az pocas covidu, ci? Este pred pandemiou boli delene poradia aj na ostatnych linkach: https://imhd.sk/ba/galeria-media/232636/7783-7784-na-spoji-linky-9-id%C3%BAcom-z-Vozovne-Kras%C5%88any?ghv=342&ref=ba%2Fvozidlo%2F342%2F%25C4%258CKD-Tatra-T3-7783
Reakcia na: S499.1023 #251861:
No veď práve o tú diametrálne odlišnú sumu išlo, ostatné bolo iba na dokreslenie. Len tak pre zaujímavosť, dnes je bez ZV v električkovej doprave 64 celodenných poradí (1 - 5, 3 - 17, 4 - 24, 9 - 18), 7 delených poradí (1 - 2, 7 - 5) a 29 ranných poradí (1 - 2, 3 - 4, 4 - 6, 7 - 12, 9 - 5). Takýto nepomer ranných poradí k ostatným, ktorý nastal so zavedením 1-linkového variantu, tu snáď ešte nikdy v histórii električkovej dopravy nebol. Skoro tretina električkových vlakov jazdí len cca 4 hodiny denne. Pritom poobedná špička by tiež potrebovala posilniť na 4 minúty na každej radiále a linka 7, ktorá s 10-minútovým intervalom poobede posilňuje iba každú druhú 3-ku (s rovnomenným 5-minútovým intervalom), postráda v tejto forme logiku.
Reakcia na: Solider #251858:
Kolektívna zmluva je verejná, obsahuje všetky mzdové tarify, príplatky, atď.

Takže chlapci si môžu v podstate na cent vypočítať, koľko zarobia v čistom.
Reakcia na: Solider #251856:
Tak som to myslel. 80 som napísal omylom, 20 na hodinu bez príplatkov nemajú ani naši vnútroštátni rušňovodiči. Ale hádam na SK nie je daň zo mzdy 50%, aby to bolo tých Majových 20 evri.
Reakcia na: Majo #251859:
Čo okrem zle odhadnutej sumy (chcel som samozrejme napísať 40 evri, nie 80) som tam neuviedol z toho, čo píšeš ty?
Reakcia na: Majo #251859:
Tebe musia posielať výkonnostnú odmenu z marketingu alebo čo 😅
Reakcia na: S499.1023 #251852:
Ty si už úplne vypadol z bratislavských reálií. 😀 V lepšom prípade vstávaš okolo 4. ráno a ideš nejakými prvými dennými spojmi pred 5. hodinou, v horšom máš nástup v takom čase, že musíš ísť z domu posledným nočákom okolo 4. ráno s prestupom na Hlavnej stanici na služobák (s "bonusom" v podobe rôznych individuí pod vplyvom omamných a psychotropných látok v nočnom autobuse aj na stanici), takže vstávaš nejako okolo 3. ráno. Odjazdíš si 3 - 4 hodiny prakticky bez prestávky (lebo do 4 a 1/2 hodiny byť nemusí), končíš niekedy medzi 8. a 9. hodinou a potom si celý deň v práci (/škole/kdekoľvek) primerane rozbitý, pričom s narastajúcim vekom narastá aj úroveň Tvojho rozbitia. Na účet Ti príde za to 15 - 20 € (čo je aktuálne cena 4 - 6 pív v Bratislave). Prečo to teda niekto robí? Napríklad pre tie krásne momenty, akými sú východ slnka z miesta s najlepším výhľadom, spev tyristorov, svišťanie prevodoviek pri maximálnej rýchlosti v tuneli, opätované úsmevy a dobrý pocit, že si odviezol stovky ľudí bezpečne a pohodlne do cieľa. 🙂
Reakcia na: si #251857:
To je hodinová tarifa podľa kolektívnej zmluvy + príslušná výkonnostná odmena, bez príplatkov.
Reakcia na: Andy #251855:
predpokladam ze inzeratova realita bude so vsetkymi moznymi priplatkami..... takze realita niekoho kto nafasuje tie "oblubene" sluzby bude kdesi inde.....
Reakcia na: S499.1023 #251854:
Áno, ale stále za štvorhodinovú špičku nezarobíš 80 eur v hrubom ani náhodou. Tak možno polovicu ak zarátam aj pohyblivú zložku.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.