Pred pár dňami som videl za múrmi Petržalskej vozovne poslednú B 731- 3161, ktorá ešte v máji premávala na expresnej linke č.76 (taký dedo).Stojí vedľa rozšrotovanej B 741 (4204) a tak sa obávam či ju nestihne podobný osud ako sa niekto už zmieňoval. Ak áno je to veľká škoda, veď toto vozidlo používané dosiaľ jedným človekom, ktorý si ho vážil je zachovalé a to aj zvnútra i zvonka. Podobne je to aj s motorom, prevodovkou ktorá hoci je automatika, stále dobre fungovala a verím ,že v prípade jej poruchy by bývalý majiteľ tohoto voza bol ochotný dať náhradnú prevodovku, ktorú doma uschovával.
Neviem, kto o vyraďovaní vozov rozhoduje,nazdávam sa ale že, oveľa väčšie šroty stále jazdia a sú v horšom stave ako voz 3161.Veď posúďte sami!
1. Bola to sabotaz, niekto naukladal na kolajnice kamene, zrejme z otovreneho lozka.
2. Udajne pachatelov zachytila bezpecnostna kamera nainstalovana na cerpacej stanici SHELL.
3. Bol to voz T6A5 c. 7927+28.
4. Bol tazko poskodeny, na 7927 doslova odtrhlo zadnu kuplovacku.
5. Sprevadzkovanie trvalo cca. 3 hodiny.
Vidim, ze 100 ludi ma 100 nazorov. Ale k nastupu prednymi dvermi: V BB to je na vsetkych linkach (otrasne cestovanie) a ludia sa to naucili rychlo a nepindali na to. A obcas este chodia aj revizori a kontroluju opravnenie cestovat na zlavnene listky...
K tomu nastupovaniu prednymi dverami: Byval som este v Piestanoch, ked to zaviedli a sice strata casu nie je velka, ale na druhej strane som si vsimol, ze niektori ludia aj tak vodica okaslu (cize zisk je otazny) a navyse ludia stale nevedia pochopit, ze sa nastupuje len prednymi dverami, casto sa pohadaju s vodicom etc. Nevraviac o tom, ze ludia maju tendenciu zostavat pri dverach, kde nastupili a dochadza k situaciam, ked vsetci stojaci su pred prednou napravou (zatial co vzadu je polovica sedadiel volna) a neda sa nastupit (ano, to som zazil v SAD...). A co ked sa niekto zacne hadat s vodicom kvoli listku?
Cize moj nazor: I ked nevyhody tohoto systemu prehanate, nie je dovod to zaviest. Ale moznost kupit si listky u vodica (za zvysenu cenu) nie je zla, vsade kde som bol, to tak je a poctivy clovek sa nemusi hanbit za jazdu nacierno len preto, ze akurat (zasa) nejde automat.
tulenique: Inak, 7303 bude mat skusobne jazdy takto: 15000 km testovanie, 15000 km testovanie so zatazou a 15000 km testovanie aj s ludmi. Az potom moze byt oficialne zaradena do premavky.
Hmm prevencia... ak mam pravdu povedat, tak byt niekde na vyssej pozici v DP tak asi by som dat ustrednym dielnam podmienku ze bud zacnu makat alebo ich vyrazim... pretoze ked das nasim dielnam nieco spravit, tak 1. to odflaknu a 2. este to odflaknutie aj dlho trva. No a posielanie vozov na generalky mimo mesta... myslim ze je kazdemu jasne ze to nie je prave najlacnejsie. Prave z tohto dovodu bude mozno privatizacia dielni asi nevyhnutna, lebo si tam nevedia spravit poriadok, aj ked si myslim, ze ustredne dielne by mali zostat sucastou DP. Nie vsak v takom stave ako su dnes ! tolko k udrzbe... a koncepcia trati, to je zas o inom.. to je aj o rozvoji resp. utlme (to druha asi skor vystihuje situaciu v BA), nielen o udrzbe.
si: pravda. Nehovorim ze je vsetko zle. Ze som notoricky stazovatel. Je pravda ze koncepcia trati je na figu. Ale neinvestuje sa do prevencie. Vypravuju sa vozidla v podozrivom stave. Na to treba najst peniaze! To mas ako zo zubom, zanedbas prevenciu, potom ti ho vytrhnu.
Pajo, aspon k tym elinam nieco.. na to aby si v pohode vyriesil pripadne poruchy a vypadky trati, tak by bolo treba aby do kazdej radialy sla neaka elektrickova trat a tieto trate boli navzajom previazane nielen v centre ale aj vo vzdialenejsich castiach mesta. Ked sa vsak pozries do uzemneho planu mesta a na to co planuju spravit s elektrickami, tak tendencia je skor opacna, chcu zrusit dokonca aj v centre niektore prepojovacie trate a napriklad trat z dubravky predlzit do DnV (ale tak, ze obyvatelia sidliska si zas len zanadavaju, lebo ho to obide oblukom rovnako ako linka 92). Ked sa nieco po.. niekde pri PKO, cela trasa je v haji ale to si asi nikto neuvedomi a zalozaky na taku dlzku trate zohnat je dost velka sranda.. to potom vyzera tak, ze stiahnu z inych liniek (a ze potom preco mi nejde 40 minut autobus). ale to je cele o koncepcii dopravy a o politike a podobnom sajrajte...
Elektricka sa vykolajila na krizovatke Molecova-Karloveska. Bolo to cca o 04:50, 40 pasazierov nikto nebol zraneny. Zdemolovala zastavku a semafor. Skoda na elektricke 300.000 na zastavke 600.000 Sk. Elina bola linke c.5
Na kolajach sa nasli nejake kamene. Moznost, ze to sposobili tie kamene polozene na kolaje nejakou osobou je v setreni. Typ elektricky sa mi nepodarilo zistit.
Vsetky tie porusene expresne linky .. kde su? 101, 105, 106, 112 & 115 (cez Dubravku) .. Vraj je elektricka trakcia vyhodnejsia .. dobre, ale preco nie je snaha zvysit jej spolahlivost, az sa chytam za hlavu pri vypadku elektriciek do Race (a to je tu Vozovna Krasnany!) ako "promptne" zacnu premavat nahradne autobusy - aj tie jazdia po uplne inej trase ako kolajnice, casto clovek nevie, na co ma poriadne cakat ... K vozokilometrom: je ich tu kopec zbytocne najazdenych, kde je Vozovna Dubravka, ci zbytocne premavajuce 21ky rano do Devinskej v int. 5 minut, co chodia potom ako sluzobne jazdy do mesta spat?
si: ano s tymi elinami je to velmi pekny priklad. Byvam v Raci a tiez som nepochopil, preco sa im na vikendy oplati vypravovat na 11ku K2 na miesto 2x K6. Ale pokial sa bude takto uvazovat, tak tu nikdy nic nebude. 12 Kc sa hodinu cestovania v Prahe a 20 Sk za hodinu v Bratislave je ako porovnavat mercedes a trabant!
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Bon-Cu
"ol">>> Vystudoval tu niekto zilinsku univerzitu - dopravu a podobne???