Všetky Tatrany majú rovnaké radenie, strieda sa len typ vagóna 1. triedy (Apeer/Ampeer/Ampz). Rexy so Stadler Kissmi sa predĺžia až po Púchov ako R Považan a ICčka sa (ne)rušia.
Ja nemám ilúziu, že budú mať expresy rovnaký počet vozňov ako teraz. Ak teraz majú 10 vozňov, po novom budú mať možno 8. Stále to bude možné odkomunikovať ako posilnenie.
Nie je to tak tento grafikon. Na S20 kvôli obmedzenému rozsahu jej premávky pre modernizáciu trate (zrušenie pásmovej obsluhy) jazdia aj ráno aj poobede spojené 671.
Mne sa páči aj ten meisterstück že expresný expres ide z Bratislavy o 15:30 takže je nepoužiteľný na cestu domov po práci. Ale tak žijeme v štáte kde hlavná cieľovka VHD sú študenti ktorí ešte nemajú na auto, tak sa niet čomu diviť.
Jediné "dupláky" čo jazdia sú iba pospájané jednotky, ktoré manipulačne prevážajú. Samozrejme sú zamknuté. Ani neviem či môže byť jeden vlakvedúci na pospájané jednotky.
Teraz jednoducho iba škrtli S55,65 a S8 nechali v pôvodnom režime. No ani pred tým to moc nenadväzovalo v špičke. Grinavu, Jur, Raču, Vajnory, Ivanku Bernolákovo a Senec odpílili od rýchlych spojení s N.Mestom či Petržalkou.
Úplne na hlavu je S8.
Spojenie s N.Mestom iba sedlo a večer + víkendy kedy nemáme zápchy a relatívne rýchlo jazdí aj MHD či vlastná IAD.
Bolo to úplne nelogické a nerozumné ustúpenie jednému konkrétnemu opozičnému politikovi čím sa hodila do koša takmer 5 ročná práca. Ten grafikon paradoxne vznikal v politicky neutrálnom prostredí. Ministerstvo sa tým "zabudlo" pochváliť a namiesto toho úplne paralelne prišli lietadlá, čím sa dostalo do obrannej pozície, ktorú neustálo.
Neupustilo sa od toho, len ZSSK a Ministerstvo dopravy ani necelé 3 týždne pred začiatkom nového GVD oficiálne ešte nezverejnilo nový cestovný poriadok po zapracovaní tých 2 párov zrýchlených expresov. Jediné, čo sa dostalo von, je toto, čo zverejnil Trnavský kraj. Link, ktorý si poslal je konečný návrh, kde tie zrýchlené expresy ešte neboli a prišlo sa s nimi populisticky až dodatočne, keď sa prevalilo, že sa IC rušia.
Urobilo sa to najhoršie, ako sa mohlo. Vzali 2 páry súčasných expresov, ktoré mali prípoje vo Vrútkach na BB, v Kraľovanoch na Oravu atď. miesto toho, aby nato použili expresy o hodinu skôr/neskôr. Napríklad z Považskej Bystrice v daných hodinách, kedy pôjdu tie zrýchlené Ex vznikne vždy 2 hodinová diera ako na BA, tak aj smerom na východ, nakoľko zrovna vtedy rýchliky Považan idú z BA len po Púchov. Alebo z BB smerom na Ostravu príde rýchlik Fatran do Vrútok, kde jazdu ukončí, zrýchlený expres cez Vrútky bez zastavenia prefrčí a zo Žiliny pekne nadväzný rýchlik Ostravan smerom do ČR odíde a cestujúci zo stredného Slovenska budú mať smolu.
V konečnom dôsledku tak v podstate dva páry IC zostali, akurát po novom sa budú volať Ex Kriváň, ale reálne zrušili 2 páry dnešných Expresov, na ktoré sú naviazané na celom severnom ťahu prípoje v uzlových staniciach, kde po novom stáť nebudú.
Súpravy zrejme vezmú ako zo zrušených IC, tak časť vezmú aj z rýchlikov Považan, keďže REX BA-TN sa rušia a jednotky Stadler Kiss by mali byť nasadené na skrátené spoje Považanov po Púchov. Klasické súpravy na Považanoch budú tie, ktoré idú do Žiliny.
Trochu OT ale ako to vidite s posilnenymi expresmi do Kosic? Aj ked rusenie IC vlakov bolo otrasne odkomunikovane, na papieri to vyzera ako dobra zmena, ale maju na to odkial zobrat supravy a personal? Namiesto (pre jeden smer) 7 expresov + 4 kratkych IC bude teraz 16 expresov, zrejme s plnou dlzkou?
Podla mojich hrubych vypocotov, bez toho aby som poznal dane obehy by to momentalne mohlo byt vyjazditelne so 7 supravami pre Ex a 3 supravami pre IC teda 7*10 + 3*5 voznov. Podla noveho GVD bude potrebnych minimalne 13 suprav. Ak budu mat vsetky 10 voznov tak to je narast minimlane o 45 voznov a 3 rusne. Plus teda este komplet vlakovy personal. Kde to chce ZSSK zobrat? Ved uz teraz bezne na tych Ex nie su vypravovane jedalenske vozne, idu sa vyradovat gorily, v okoli BA chyba personal...
A este otazka. Mali byt nejake 2 pary zrychlenych spojov ale v konecnom GVD ich nevidim: https://www.zilinskazupa.sk/files/kcp-120_8.pdf Upustilo sa od toho?
Nie, keďže na Galantu od zavedenia pásmovej obsluhy sa kapacita vyriešila tým, že sa cestujúci rovnomerne rozložili medzi REX a 2xOs. Na Trnavu zas pôjde s pezinským zastavovaním aj Považan, aj 2xOs v hodine.
Tomu šetreniu vozidiel aj rozumiem, ale príde mi pometené že si niekto myslí že má na tej trati zmysel voziť vlak v sedle ale nie v špičke. Pokiaľ nie je odôvodnené tam jazdiť ráno a podvečer, tak si kladiem otázku načo to tam idú prevážať medzi špičkami.
A nebudú na niektorých špičkových spojoch namiesto toho dupláky? Pretože už dnes sú niektoré Os z Hlavnej stanice na Trnavu a Galantu kapacitne už dosť na hrane pri sólo 671.
Predpokladám, že sa tam škrtli osobáky aj kvôli plánovanej celoročnej výluke kvôli modernizácii trate medzi Novým Mestom a ÚNS, kde bude trať prejazdná iba po jednej koľaji.
Nutno doplniť, že oproti pôvodnému návrhu po novom budú tieto Nitrianske REXy v smere do BA každé 2 hodiny tvrdnúť v Pezinku 10 minút, aby boli prechodené večne meškajúcimi expresmi z Košíc pár minút pred konečnou stanicou, hoci obe vrstvy v BA končia v rôznych staniciach (hl. st. vs N. Mesto). Myslím, že o takto atraktívne spojenie s prestojom v PK bude v týchto vlakoch ,,bitka o miesta,,.
A tiež zrejme podľa obvyklej situácie pôjde na tých REXoch z Nitry často miesto 861 klasika s Okuliarnikom alebo Somárom s Bdtmee. Potom sa pôjde miesto 120 len 100 a ešte bude treba v koncových staniciach obiehať, takže tá hodina na obrat bude často aj nedostatočná na pohltenie meškania + obehnutie súpravy.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
henko151