Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Ike #251135:
Naspamäť nikto, to je jasné.
Ale ak niekto pravidelne cestuje, napr. linkou 49, ktorú si uviedol, tak si dve písmená zapamätá.
Ak pôjde linkou, ktorú využíva iba občas, tak si pozrie vysvetlivku v CP.
Reakcia na: B K #251134:
Odpovedz si, koľko ľudí pozná skratky v cp naspamäť.
Reakcia na: Ike #251131:
Prečo by nemohlo byť indexové písmeno zhodné s písmenom v CP?
Prichádza mi 49n (v CP vidím, že končí na NÚSCH), 49s (v CP vidím, že ide po Saleziánov).
Pastelkovať linky je prežitok šotoušov, ktorí nemali v detstve farbičky. Praktický prínos pastelkovania ocení 1 z 50 cestujúcich.
Reakcia na: MatejBA #251132:
Treba sa opýtať DPB. Všetko sa zdá jasné, ak uvažujeme len tých cestujúcich, ktorých sa vetvenie týka, ale ak zohľadníš všetkých cestujúcich, môžeš vytvoriť aj problém. Ja na to v podstate nemám názor ale kvitujem, že sa nevymýšľa rýchle a uponáhľané riešenie.
Reakcia na: Ike #251131:
A co tak zacat rozmyslat nad vyuzitim farebnych displejov, ktorych je viac a viac. A pre zelene dot-matrix sa moze pouzit inverzny ciel pre alternativnu trasu. Nemame tu vela liniek s viac ako 2 vetvami/konecnymi na jednej strane linky, pokial viem.
Reakcia na: 810zssk #251125:
Myslíš tak, ako je v prílohe? Len potom je otázka aké písmenká použiť a či to bude pre cestujúceho zrozumiteľnejšie. Dá sa označovať podľa prvého písmena v cieli, ale napríklad Zlaté piesky by mali problém, pretože 4z je zameniteľné s 42. Jedine, že by sa označovalo iba Nové Mesto, ale zase S podľa STN je nevhodné, lebo zase sa to podobá na 45. Môžeme dať N a keď si odmyslíme paranoju zameniteľnosti s teoretickou linkou N4, tak máme vyhraté. Na zlaté pôjde 4 a na nové Mesto 4N. Logika tam je.

Ale teraz sa presuňme na inú linku: 49. Obe konečné začínajú na N, takže ak nie si pravidelný cestujúci, tak 49N a 49 to veľa nenapovie.

Môžeme ísť podľa abecedy, ale zase narazíme na písmeno B a jeho zameniteľnosť s 8. Navyše, v prípade indexov A, B, C... aj tak odpíšeš polopravidelnych cestujúcich. Lebo ak budeš od zadu dobiehať na linku 49A alebo 49B, tak síce budeš vedieť, že majú rôzne konečne, ale ak nimi pravidelne necestujes, tak práve 49B ti veľa nenapovie.

Chapem, že celé je to lepšie ako systém bez indexov a bez rozdielov v označení, ale zatiaľ sa nenašiel spôsob ako to spraviť konzistentne a tak, aby to malo prínos a nebol to spam. Zavádzanie nového systému by nemalo mať výnimky.

To zmenšenie znaku má svoje limity (na obrázku je najmenšie možné), ale aj tak sú tie znaky z diaľky zameniteľné.
Reakcia na: SuchSoft #251128:
Ani v Trenčíne, keď čakaš vonku nemusíš dávať žiadne znamenie 🙂
Reakcia na: SuchSoft #251128:
Súčasné nastavenie je podľa mňa dobré, lebo ak by bolo treba dávať znamenie na nástup, často by dochádzalo k tomu, že by slabozrakí ľudia buď preventívne dávali znamenie každému prichádzajúcemu spoju alebo by čakali do poslednej chvíle, kým neuvidia číslo linky a potom by zamávali tal, že by vodič už nevedel bezpečne zastaviť pri označníku. Zbytočne by to vytáčalo vodičov a odniesli by si to samozrejme cestujúci.
Reakcia na: henko151 #251115:
Nie je. Len sa to tak volá, ale keď čakáš vonku, tak žiadne znamenie nemusíš dávať, čo je podľa mňa riadny nezmysel.
Takže v Bratislave sú zastávky polonaznamenie. 😁 😂
Reakcia na: Valec #251122:
Tu 21 som myslel na naše pomery. Viem ze Vieden to ma trochu inak.
Reakcia na: 810zssk #251125:
Kedysi to už tu bolo: 30L (Lamač) a 30D (Dúbravka) z Októbrového (Župného) námestia 🙂
Reakcia na: Ike #251123:
Písmeno môže byť mierne menším fontom ako číslice a potom to riziko pomýlenia si ich s číslom odpadá s minimálne väčšinu z nich použiť môžeš. Mne sa osobne tento variant javí ako najlepší lebo je kompromisom medzi bordelom ktorý by vznikol ak by sme linky ako 49 rozdeľovali do viacerých kvôli dvom odlišným zastávkam na konci, a zároveň je označenie veľmi jednoznačné už len z čísla.
Tak ono by sa vôbec nič nestalo, keby spoje e4 k ŽSTNM boli označené ako e6, spoje t49 k NÚSCH ako t46 atď. Je to legitímne, rovnako ako súčasný systém. Čo je lepšie, je vec názoru. V Prahe chceli mať "metropolitné" linky s polovičným intervalom. Avšak zatiaľčo taká pražská e9 je nosnou linkou akosi prirodzene v celej trase, na e22 to museli vyrobiť umelo včlenením pôvodnej e23 do e22. A tak v súčasnej podobe jazdí e22 v celej trase len skoro ráno či večer. Inak sa striedajú všetky možné varianty, krátka na oboch smeroch, dlhá na jednom konci a krátka na druhom a naopak a občas aj dlhá na oboch koncoch. Takže 4 trasy označené všetky ako 22... To podľa mňa tiež nie je práve ideál, keďže čísel je nekonečne veľa.
Reakcia na: Petto #251118:
To, že by to bolo prehľadnejšie je ilúzia. Napr. máš obmedzený typ znakov, ktorý môžeš použiť (úplne musíš vylúčiť písmená B, D,I,N,O,S,X,Z) a navyše kopec ľuďom aj tak písmeno nič nepovie. Riešení je niekoľko:
a) nechať to bez zmeny, ako u nás linka 4,
b) použiť inverzne označenie pre skrátenú alebo z hľadiska spojov menšinovú trasu,
c) označiť linku úplne inak alebo
d) mať veľký transparent s cieľom aj vzadu (ideálne s kombom s bodom b)).

Dopravca to pismenove označenie ale použiť môže ak chce.
Reakcia na: Petto #251118:
Viedenská 21 a 21A su ale dve úplne rozdielne linky. (Konkrétne číslo som vybral z tvojho príspevku, môžeš si ho nahradiť akýmkoľvek iným).
Reakcia na: upravovač fotiek #251107:
Ty si ten dovod potom, preco L37 ide 23minut z Lanfranconi na Patronku 23 minut. 😆
Reakcia na: henko151 #251115:
Veď reč je o tých elinách. Zjednotiť to.
Reakcia na: Dadino #251117:
Nie, vľavo stačí malý s číslom linky ako vzadu.
Reakcia na: MarkoBA #251116:
Mne na celej "novele" vadi to, ze nijak neriesi ze linka ma X variantov tras a trasu/ciel clovek vidi len spredu,zboku a vnutri. No ak by sme mali napriklad viedensky model oddelenia tras napriklad 21 a 21A tak je to o dost prehladnejsie aj ked vidno len 21A zozadu a z lavej strany (nedverovej).
Reakcia na: MarkoBA #251116:
To akože chápem správne, že každý voz musí mať z každej strany transparent ako majú naše vozy vpredu a na pravej strane?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.