Za mňa obsah, rozsah aj proces Ponúknem pár príkladov.
Obsah: Pomedzi pár vecí, za ktorými si našťastie autori stáli aj v oponentúre (ako napr. povinný takt, eliminácia sadkových výpisov odchodov a celkovo systematizácia VHD zjednocovaním pravidiel) sa prepašovalo kopec "môže aj" pravidiel-nepravidiel, ktoré v takej forme reálne nikomu nepomôžu.
Rozsah: Sú témy, z ktorých regulácie sa v MPK elegantne vyvliekli tým, že zmocňovací predpis na to nemyslel - a zároveň je pre iné témy v poriadku mať úplný mikromanažment.
Proces: Požiadavky od občanov na vyššie nároky na prístupnosť sú zamietnuté, lebo kraje povedali, že dopravcovia viac NP busov nechcú nasadiť kvôli lokálnym špecifikám. Naopak, keď pripomienky upozornia, že vodič nesmie byť povinnosťou pristavovania "na dĺžku kroku" tlačený za limity stavu infraštruktúry, tak sa povinnosť len obmedzí na spevnené nástupištia, bez ohľadu na ich stav.
Teraz ma napadlo, minule sme tu riešili anglické názvy a hlásenia typu Prístavný bridge a Lúky two. Viete niekto, ako hlási Červený most? Je to Červený bridge?
Inak keď oddelenie invencie, optimalizácie, analýz a zmien názvov DPB pretláča anglickú skratku pre železničnú stanicu, navrhujem v záujme nediskriminácie nemecky hovoriacich, aby tento (nielen) dopravca pre náhradnú autobusovú dopravu začal používať skratku SEV. ("Trams budú v sekcii Stn. New City - Golden Sands riplejsnuté SEV.")
Prečo internú? Na železniciach sa tá skratka dlhodobo používa nielen v interných dokumentoch, používajú ju ŽSR i dopravcovia napr. aj v oznamoch pre cestujúcich. Náhodne som vybral z výlukových oznamov ZSSK: https://www.zssk.sk/wp-content/uploads/2024/08/Kosice-Miskolc-HU-dna-2.9.-%E2%80%93-22.9.2024-PDF-289-kB.pdf . RegioJet používa túto skratku tiež, akurát v inom tvare. Nie tak dlho ako na železniciach, ale používa sa vo viacerých systémoch MHD na Slovensku, napríklad Trenčín či Ružomberok. Keďže sa používa na železniciach, používa sa na celom Slovensku a z tohto titulu si dovolím nesúhlasiť s tvrdením, že ide o lokálnu záležitosť Bratislavy.
Ak je teda ružinovská teória správna, zhrnul by som to teda tak, že dovtedy internú skratku ČSD/ŽSR začal verejne používať ako prvý DPB zhruba v polovici 90. rokov.
Väčšie rozšírenie jej používania však nenasledovalo a až na pár výnimiek tak používanie skratky ŽST ostalo lokálnou záležitosťou Bratislavy.
Mal by si mu poďakovať skôr za uvedenie do omylu. Skratka ŽST sa objavuje už v železničných dokumentoch zo 70. rokov. Nevznikla teda v 90. rokoch, ale najmenej o 2 desaťročia skôr a neprišiel s ňou DPB, dokonca ani DPMB, ba ani DOZÁB, ale ČSD. Celá táto petržalsko-sekčovská teória tak bola skôr trafením do hnedého, než do čierneho.
Dosť ma šokuje že keď skrátili názov Hlavnej na displejoch starých električiek tak zvolili Hlav. stanica a nie Hlavná stn.
Mimochodom, neznášam tieto skrátené mená. To už radšej zrušiť piktogram vláčika (ten nový je aj tak na nič) a použiť to uvoľnené miesto pre plný názov. Nemyslím si že používať piktogram pri staniciach je bežná prax na svete.
bud rad ze pri tej prilezitosti zas nieco nepremenuju, neprecisluju a nezredukuju.....
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Viko
Obsah: Pomedzi pár vecí, za ktorými si našťastie autori stáli aj v oponentúre (ako napr. povinný takt, eliminácia sadkových výpisov odchodov a celkovo systematizácia VHD zjednocovaním pravidiel) sa prepašovalo kopec "môže aj" pravidiel-nepravidiel, ktoré v takej forme reálne nikomu nepomôžu.
Rozsah: Sú témy, z ktorých regulácie sa v MPK elegantne vyvliekli tým, že zmocňovací predpis na to nemyslel - a zároveň je pre iné témy v poriadku mať úplný mikromanažment.
Proces: Požiadavky od občanov na vyššie nároky na prístupnosť sú zamietnuté, lebo kraje povedali, že dopravcovia viac NP busov nechcú nasadiť kvôli lokálnym špecifikám. Naopak, keď pripomienky upozornia, že vodič nesmie byť povinnosťou pristavovania "na dĺžku kroku" tlačený za limity stavu infraštruktúry, tak sa povinnosť len obmedzí na spevnené nástupištia, bez ohľadu na ich stav.