Reakcia na: upravovač fotiek #247323:
Cyklotrasa na Šancovej - v Bratislave všeobecne chýbajú cyklotrasy, ale v prvom rade tie by nemali kopírovať a lízať okraje hlavných tepien. Ak idem na bicykli, chcem ísť v kľude, bez strachu. V Bratislave je vždy možnosť, aby cyklotrasy viedly pokojnými ulicami o nejaký ten blok vzdialených od hlavných trás. Pred 20 rokmi so to videl v Helsinkách a potom vo veľa iných miest, prečo to u nás nie je možné? Autom, pešo a na bicykli jednoducho medzi bodom A a B je výhodnejšia iná trasa - pre chodcov a cyklistov aj bez hluku a prachu. Cyklotrasy (stavebne oddelené) v okolí Šancovej by mali viesť po Smrečianskej, Štefanovičovej, Blumentálskej, Dobšinského, Jaskovom rade (tá doprava, ktorá sa tam tlačí by mala prejsť na Šancovú, Brniansku,... a Jaskový rad by ostal pre miestnu dopravu a lokálnu MHD), atď.Príjemný bulvár na Štefánikovej - to radšej nie. Bulvár (nie v novinách), teda "boulevard" je obyčajne pomerne vyťažená tepna, tým sa vyhýbam, pokiaľ po nich nejde autobus. Štefániková sa dá skľudniť, ak obetujeme Šancovú, teda ponecháme jej dopravnú funkciu. Na Štefánikovu by sa mohla vrátiť električka a ulica by sa obmedzila na lokálnu dopravu.
Bratislava potrebuje dokončený obchvat. Za severnú tangentu by mali pykať neschopní politici a mala by sa pohnúť. Alternatíva k nej neexistuje. Obchvat je niečo, čo sa mestu vyhne a Bratislava to potrebuje ako soľ. Zatiaľ je to nedokončené a nepodarok (tunel Sitina nespĺňajúci súčasné normy (stačí navŕtať únikový tunel - Francúzi ho navŕtali za 3 roky popod Mt Blanc, tu by to za rok zvládli), nedokončená križovatka D1-D4, atď.).
upravovač fotiek
https://www.yimba.sk/upload/komentare/Doprava/publicspacesbratislava_prez28129_page_046_1.jpeg
Radosť sedieť tam a počúvať každé 2 minúty okoloidúci autobus. Najmä tie Mercedesy sú už riadne rozhrkané, ten rachot bude priam ohlušujúci. A je jedno či autobus pôjde 30 km/h alebo 50 km/h. Nebude to príjemné sedenie. Nedávno som bol na Páričkovej a sedel som asi 20 metrov od cesty. Tie rachotiace Mercedesy na 68 boli fakt príšerné. SORky im sekundovali. Nechcem si predstaviť aké by to muselo byť sedieť meter alebo dva od cesty, na ktorej je výrazne vyššia intenzita premávky autobusov. Trolejbus by mi až tak nevadil, lebo 1. je tichý a za 2. nesmrdí. Najlepšia by bola aj tak električka, lebo pri nej viem s istotou aj to, že pôjde danou trasou a neodbočí na chodník a nezramuje posedenie, keď vodič odpadne: https://imhd.sk/ba/doc/sk/15198/%C5%A4a%C5%BEk%C3%A1-nehoda-autobusu-SOR-NB-18-1838-so-st%C4%BApom