Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Petto #246923:
Otázka je aj to, či by v takomto prípade zachádzala 78 na Astronomickú alebo prestup na električku by bol na Líščích nivách, resp. Trnavskom mýte (podľa smeru jazdy). Ale aj tak by kĺbaky mali problém na oboch koncoch ulice Maximiliána Hella)
Reakcia na: pressburger #246922:
Jaaaj tak v tom useku ano. Na Strme vrsky potom asi obnovia L37 a urcene spoje alebo nic ? 😁
Reakcia na: 3pa3ck3 #246921:
Nerozumiem ani ja co to ma spolocne s vylucenim IAD. Kazdopadne L78 potom prejde asi na sola lebo tam tie niektore krizovatky s klbakom budu pekne mordy.
Reakcia na: Petto #246920:
Písalo sa tu čosi o rušení L36... Nová trasa L216 aspoň poskytne spojenie ZB-Bory, dokonca aj so zastávkou pri nemocnici (ku ktorej sa zatiaľ dá dostať len peši)
Reakcia na: Petto #246918:
Ak bude jazdiť 78 celotýždenne, tak zvyšok dnešnej trasy 66 bude pokrytý (a treba povedať, že vďaka obsluhe Drieňovej má Štrkovec nadštandard oproti ostatným ružinovským sídliskám).

Skrátenie 39 vítam, ale obsluha zastávok Planét a Súhvezdná by v nejakej podobe mala ostať. Napríklad presmerovaním 78 po tej čiarkovanej čiare (a nerozumiem, prečo si to mesto podmieňuje vylúčením automobilovej dopravy z ulice Maximiliána Hella)
Reakcia na: pressburger #246919:
Na zaklade coho si vyhnotil ako nahradu L36? V tom novom CP ani chýru ani slychu o zastavke Bystricke sady a Strme Vrsky.
Na webe Stupavy je zverejnený nový CP L216 v trase Stupava - Bory v celodennom intervale 60 min (asi zároveň náhrada za L36?)
https://www.stupava.sk/evt_file.php?file=9797&original=216.pdf&fbclid=IwAR0aStmrkmeTLR0JMrQO7fJXnRSfwjeiT0MlkuT-6doU3805XHzSh4nWXYs
Plan zmien MHD z BA novin resp. z webu ostredky.sk
L66 vyzera dost zaujimavo 😂. To by mali vyjazdit aj nove dispecerske toyoty.
Reakcia na: ES499.0001 #246916:
To sa bude tým cestujúcim perfektne pozerať von z okna.
Súprava #7925 + #7926 dostala novú CVR.
Reakcia na: SixSixTrooper #246914:
27Trky nemam pocit ze by boli v Ziline tichsia ako 31tr kedze tam sa to dalo pekne porovnat. Viem len, ze 25Tr karoseria 1A bola hlucnejsia.
Nevie tu niekto ci budu Solarisy +TNSky tichsie ako dnesne 30+31tr? Lebo ako 30+31 su starsie ako prve komercne elektricke auta takze to dava zmysel ze by sa do tbusu aplikovala inovacia z aut.
Reakcia na: 3pa3ck3 #246911:
S tými hláseniami to nie je jednoduché. Neviem ako teraz, ale donedávna to bolo tak, že buď boli viazané na cieľ, teda zazneli pri každej zastávke spoja, ktorý mal daný cieľ, alebo viazané na zastávku, kedy zazneli pri každej linke/spoji, ktorá zastávku obsluhovala. Cieľ sa môže meniť počas jazdy.

Napr. pri 4ke sme to robili tak, že "nemý" cieľ mala od Dúbravky po Trnavské mýto, potom nasledoval "hlásiaci" cieľ, ktorý sa znova prepol do režimu nemého za Kuchajdou. Teda na 4ku bolo treba pri bežnej trase 5 cieľov: Dúbravka, nemé NM, hlásiace NM, nemé ZP, hlásiace ZP.

To programovacie prostredie je veľmi neintuitívne a toto programovanie cieľov je vzhľadom na čas celkom masaker, veľa činností vyžaduje množstvo manuálneho klikania a teda pravdepodobnosť chyby je extrémne vysoká a zaberie dosť podstatnú časť prípravy grafikonu. Preto sa eliminovalo tam, kde to nie je potrebné. A všeobecný úzus bol taký, že ak mala linka skrátené spoje po konečnú, z ktorej je v prípade omylu bezproblémový presun na nástupište neskráteného spoja, tak sa nehlásilo (napr. ak by vybrané spoje linky 7 boli skrátené po Gaštanový hájik - prinajhoršom vodič vyhodí cestujúceho na zastávku, na ktorej nastúpi na spoj do Rače), hlásilo sa len tam, kde by prevezenie mohlo byť problém (4, 21).

Ale je pravda, že niektoré hlásenia sú otravné. Napr. dojazd 47, pri ktorom sa skôr prikláňam k tomu, aby sa nehlásil vôbec, lebo spoj vykoná celú trasu originálnej linky a až potom ide do vozovne.
Reakcia na: 3pa3ck3 #246911:
Tiež neviem, prečo sa tak šetrí číslami. Veď ich je dosť.
Reakcia na: Cancer #246906:
Tu by sa stačilo držať jednoduchého pravidla, že pokiaľ výstupište kratšej verzie nie je zároveň nástupište nácestnej zastávky dlhšej verzie linky, tak musia mať rozdielne číslo a potom by tieto hlásenia o zmene konečnej boli iba pri dojazdoch.
Reakcia na: david11 #246907:
Tak práve keď idem po známej trase, tak stláčam tlačidlo ihneď po odchode z predchádzajúcej zastávky, ale aj napriek tomu, že už je stlačené, sa hlási, že zastávka je na znamenie (to sa vypúšťa len pri druhom hlásení pred príjazdom). A zase ak som niekde, kde to nepoznám, tak sa potrebujem sústrediť na názvy zastávok, aby som vystúpil správne, a každá ďalšia zbytočná informácia tomu neprispieva
Reakcia na: Vladimír #246908:
Všetky argumenty beriem, ale.... Tomu, že príde nezorientovaný človek, ktorý sa pomýli, alebo nepochopí túto zmenu, nezabrániš. Taká množina tu vždy bude a hoci bude konvergovať k nule, neeliminuješ ju.

Malo zmysel čakať týždeň, lebo aj pravidelný cestujúci mohol byť povedzme na dovolenke alebo PN. Malo zmysel čakať mesiac, lebo niekto z rôznych dôvodov nemohol cestovať a tie hlásenia reálne edukovali jednotky ľudí. Ale aj tak príde deň, kedy sa tie hlásenia zrušia a niekoho to stále môže zmiasť.
Reakcia na: Ike #246905:
Bratislava nie je okresné mesto. Je to hlavné mesto, ktorého funkcia a hospodársky význam generuje množstvo cestujúcich, ktorí sem prichádzajú za povinnosťami aj menej často, hoc pravidelne - napr. párkrát za rok. Som presvedčený, že intenzívna kampaň pri takej zásadnej zmene akou je zmena systému obsluhy zastávok má trvať určite podstatne dlhšie ako tri mesiace.

Uvedeným príkladom (koruny, telefónne búdky, diskety...) nerozumiem. Uvádzaš ich, ako keby mali potvrdzovať Tvoje názory. Pritom sú to, práve naopak, všetko príklady trvalých zmien, na ktoré si používatelia mali možnosť zvykať postupne počas prechodného obdobia rádovo dlhšieho, ako je kampaň DPB k zastávkam na znamenie.
Reakcia na: Ike #246905:
Duálne zobrazovanie cien bolo ešte min.rok po prechode na €.
Mňa to absolútne nevyrušuje. Nevnímam to ako aj bežné hlásenie zastávok. Naopak tomu venujem pozornosť ak som niekde ako turista..
Strašne ma baví táto debata hlavne keď ešte ani v súčasnosti nemajú všetky prevádzkové vozidlá akustické vyhlasovanie a aspoň v polovici autobusov z rokov 2014 – 2018, ktoré už boli dodávané s vyhlasovaním ho nieje počuť (a nieje počuť ani len názov zastávky) lebo je vyhlasovanie stíšené na minimum že aj v prázdnom a stojacom vozidle je ho sotva počuť.

Chlapci to kade/čím denne cestujete, že to počujete dostatočne často na to aby vám to tak pilo krv a vytáčalo vás to do nepríčetna?

A prečo vám tak nevadia tie nekonečné otravné hlásenia o tom kde spoj končí čo sa furt vyhlasujú, ktoré by stačilo vyhlásiť na poslednej/posledných dvoch zastávkach na riadnej (hlavnej) trase – kde by cestujúci mohli vystúpiť a počkať na vozidlo idúce na tú správnu konečnú?

Začínate znieť ako dvaja beusáci.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
advertisement