Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Ike #246741:
OK, vďaka.
Ešte otázka. Keď sa otvorila trať na DD, tak cez víkend na jednom poradí 32 jazdili 25Tr. Keďže si písal, že na a-bus linku nemôže ísť trolejbus, bola vtedy 32 vedená ako trolejbusová linka alebo vtedy ešte tento zákon neplatil?
Na jednej maďarskej FB stránke sa objavili včera fotky bratislavského Ikarusu 280 po rekonštrukcii......
Reakcia na: TomJ #246739:
Čo je to drážny úrad?

Dráha je dráha a vozidlo je vozidlo. Ak má právnická osoba licenciu, môže prevádzkovať dráhovú dopravu ako takú. Licenciu udelí VÚC žiadateľovi, ktorý preukáže podmienky podľa zákona (a nikde nie je napísané, že tá istá právnická osoba nemôže mať povolenie prevádzkovateľa cestnej dopravy). Jazdy mimo osobnej dopravy (manipulačné) už nikto nerieši.

Pri prevádzkovaní osobnej dopravy rozhoduje charakter linky, pričom niektoré linky sú autobusové a niektoré dráhové. Autobusové linky sú predmetom dopravnej licencie, ktorú vydáva obec a dráhové linky súčasťou licencie vyššie. Na autobusovú linku nemôže byť vypravený trolejbus, na trolejbusovú v princípe môže, ak ide o mimoriadnosť.

Po schválení zákona o verejnej osobnej doprave v treťom čítaní (a drobných úpravách v prevádzkovom poriadku dráh) sa táto dichotómia vytratí úplne a bude existovať už len "linka" a povolenie na prevádzkovanie linky(ktoré nahradí časť licencie na dráhach, a dopravnú licenciu pri autobusoch) už nebude rozlišovať pohon vozidiel, pokiaľ to dopravný správny orgán (ktorým bude po novom už len obec) neurčí inak.

Žiadne jazdenie "na čierno" tu nie je.
Reakcia na: Miro #246738:
Nie je to žiadna šedá oblasť, trolejbus s pomocným pohonom je stále podľa zákona trolejbus a teda dráhové vozidlo, ktoré nemusí mať tabuľku s evidenčným číslom ako cestné vozidlo, keďže logicky nie je cestným vozidlom. Nemusíš mať tabuľku s EČV na to, aby si mohol premávať po ceste - nemajú ju ani elektrokolobežka, bicykel a ani pohonič. V podstate jediný administratívny rozdiel je v tom, kto vozidlo schvaľuje na premávku a vydáva mu doklady - v prípade trolejbusu je to príslušný dráhový orgán a nie úrad podľa zákona č. 106/2018 Z. z., kde sa jasne uvádza v § 1 ods. 4: „Tento zákon sa nevzťahuje na dráhové vozidlá, ktoré sú používané v cestnej premávke.“
Reakcia na: Miro #246738:
Pri trolejbusoch s pomocným pohonom je vlastne úsek mimo vedenia tiež nejako braný ako "dráha"? A ako sa to rieši napríklad počas maratónskych výluk? Musí sa vopred na drážny úrad nahlásiť trasa trolejbusu mimo vedenia alebo ide proste na čierno? Občas tiež vidím duobusové ZV prejsť na agregát po Krížnej medzi TrMy a Legionárskou. Toto by bol v prípade kontroly tiež prúser?
Reakcia na: SixSixTrooper #246736:
Veď o tom hovorím. Dnešné trolejbusy sa vyrábajú veľmi často s baterkami alebo iným nezávislým pohonom, tak aspoň tieto by podľa mňa už mali byť v kategórii autobusov. Ako píše BA2301 v príspevku #246733, vyriešila by sa tým "šedá oblasť jázd mimo trolejov".

Sú štáty, kde majú aj trolejbusy normálne ŠPZky, a teda sú zrejme rovnoprávne s autobusmi.
Reakcia na: Ike #246734:
Ike, nepi už tolko 🙂
Reakcia na: Miro #246735:
Rozdiel z pravneho hladiska. Tbus daleko neutecie. Otazka ci sa to nezmeni pri baterkovych.
Reakcia na: BA2301 #246733:
A prečo by trolejbus a autobus nemohli byť úplne rovnoprávne? Tým skôr, že dnes u niektorých vozidiel je ťažké rozhodnúť, či je to trolejbus s pomocným pohonom alebo elektrobus s dobíjaním z troleja.
Reakcia na: BA2301 #246733:
A vodeetchee be sa na zastavkee kde končí traktchnee fedenyeah stryeahdalee? Nebolo be tho mots drahee?
Reakcia na: 3pa3ck3 #246723:
Zaujímalo by ma, prečo sa parciálne trolejbusy u nás nedajú zaregistrovať ako dvojcestné vozidlá. V tom prípade be mimo drôtov, presnejšie, keď nie sú pripojené na drôty, boli normálnym autobusom a teda by ich mohol viesť autobusár. Vyriešila by sa tým aj šedá oblasť jázd mimo trolejí, keď je skôr vedou dohody ako práva, že sa tie úseku pokladajú za trolejbusovú dráhu.
Dávam do pozornosti: V susednej Viedni koncom leta až v priebehu jesene tohto roku končia u Badner Bahn staršie električky typu WLB 100 od výrobcu SGP Simmering z 80. rokov min. storočia. Budú komplet nahradené novými modrobielymi električkami Alstom typu TW500 z ktorých už časť jazdí, celkom má byť dodaných 30 vozidiel tohto typu (z toho už asi 18 nových jazdí dnes, 12 ks ešte dodajú). Takže kto má záujem si urobiť výlet napr. do okolia Wien Meidling kde jazdia na spoločnej trati s mestskými električkami po terminál Schedifkaplatz cez Philadelphiabrűcke by nemal rozhodne vyčkávať......jazdia v dvojiciach spolu s novším typom WLB 400.
Plus jedno nb12 pred 2 tyzdnami
Reakcia na: Depebe #246728:
Tak yo by som videl to zalozne vozidlo 3 razy za tyzden...
Reakcia na: BielikR #246726:
Ten otokar čo si si všimol bolo určite záložné vozidlo.
Reakcia na: BielikR #246726:
Na 83 a 84 bolo tento týždeň už asi všetko.
V poslednom case som si zacal vsimat na 83 alebo 84 otokar. Neviete ako sa tam vypravuju vozidla ked nemame uz vela MBCapacity? Navyse ta farba linky biela a modra vyzeraju zaujimavo, doteraz tam bola iba zelena a cierna. 🤣
Reakcia na: SixSixTrooper #246709:
a načo ? na tretej dopravnej je vozopark v takom stave že tam už radšej nikto nič negarantuje
Reakcia na: 3pa3ck3 #246723:
Bol to samozrejme vtip 🙂

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.