V tomto sa nezhodneme. Ja ak prídem do úplne cudzieho mesta a hľadám inštitúciu, tak ju hľadám NA MAPE. Keď ju nájdem, zistím si aká linka tam jazdí. Určite sa nepostavím k cestovnému poriadku a nezačnem blúdiť po názvoch zastávok, či niektorá z nich náhodou nenesie názov hľadanej inštitúcie.
Z: myslis wap.klub.imhd.sk?
No nic, zajtra si pozriem ...
ad vymena cela: obavam sa, ze snaha o homologizaciu by sa skoncila zakazom takych uprav. Spojleriky typu "Avia" nic nerobia, ale celo typu "Axer" (OZ Levoca, Rosero) je sice pekne, ale ...
Len ci homologizuju ten nas Oerlikon v sportovej uprave (ak sa ho dozijem) - totiz rozchod zadnych kolies ma vacsi ako povodny, ale udajne nevytrcaju...
Poprosím o opravu, ak sa mýlim...nie je takáto úprava vozidla protizákonná? Totiž (veeeeľmi zhruba) na takúto konštrukčnú úpravu, ak sa ňou zmenia prevádzkové vlastnosti vozidla musí dať prevádzkovateľovi povolenie príslušný dopravný inšpektorát...mýlim sa? Prosím o odpoveď-ďakujem.
Isteže - takáto úprava čela céčkovej (generálkovanej) Karosy je oveľa príťažlivejšia pre cestujúceho - ale ak je takáto úprava čela povolenou úpravou - je iné, keď toho niekde behá pár kusov a iné by bolo vyzbrojiť tým to všetko, čo behá v bratislavských podmienkach. Ekonomická náročnosť takéhoto zásahu (+ vybavenie povolenia, ak ho legálne nepovoľuje zákon) by asi presiahla tú malú úsporu spotreby (usudzujem, že takáto úprava čela oveľa spotrebu busu v prevádzových podmienkach Bratislavy nezníži).
Úvodom sa ospravedlňujem DPB za to, že som ho obvinl, že chce meniť kasňu na 6304 len tak. Realita je taká, že 6304 je zlomená, pretože jej za jazdy vypadol trakčný motor....a keďže bol v zábere, tak drapol o cestu a tú karosériu pokrivil...to je, čo? Takže síce koxxtizmus DPB ale nie v bezdôvodnej výmene karosérie ale v tak luxusnej údržbe, že trombelus za jazdy stratí TM
Re #24539 J: Ty jazdíš s mestským autobusom 160? V podmienkach MHD je aerodynamický odpor úplne zanedbateľná položka.
Re #24547 Andy: V tramvajoch bočné plastové tabule majú osvetlenie zrušené, pretože sa tavili tabule. Než to spraviť tak, aby sa žiarovky nedotýkali tabúľ a aby sa tam miesto 5W nedávali 21W, tak proste zrušili osvetlenie. Na 7610 som ho pravidelne opravoval ale vždy keď to dostal do ruky nejaký idiot, tak to urval so slovami "zakázané"...
Re #24560 Papyr: No duobus nie je žiadne plnohodnotné vozidlo, zatiaľ vždy a všade okrem Esslingenu viedli duobusy k likvidácii trolejbusov.
Podrobnosti vysvetlím niekedy osobne, už sme dávno neboli popiť v rámci Prahy:-).
Re #24613 Eury: V civilizovanom svete by to vyriešila skratka Rač. mýto, Trn. mýto a podobne...
Re #24620 m@rtin: Oni ale asi mysleli možnost rolování dlouhého názvu v rámci jednoho okénka. To v Praze není, protože dlouhé názvy jsou zezkratkované (Nákl.n.n.Žižkov a podobně).
Re #24625 m@rtin: Ono je to s tím Brandejsem ještě pikantnější, protože to je dvojměstí, takže ještě nedáývno takový hezký název zasatávky zněl třeba Brandýs nad Labem-Stará Boleslav, Brandýs nad Labem, autobusové nádraží:-)). Jo a kdyby se zastávka Hotel Golf přejmenovala na Motel Motol tak by docela dobře zapadla do série, ne:-)?
Re #24634 m@rtin: No vidíš, on se třeba takový stadión Sparty dneska už taky jmenuje "Toyota Aréna" a zatím žádného magora nenapadlo přejmenovat stanici tramvaje na "Toyota Aréna":-).
Re #24635 Juro: No trebárs to, že ten názov nemal nič spoločné s polohou, takže typicky napr. stanica Moskevská (dnes Anděl, ako sa tá križovatka už nejakých 200 rokov volá) sa nachádzala pri ulici Vltavská, zatiaľ čo stanica Vltavská síce bola pri Vltave ale žiadna Vltavská sa tram široko-ďaleko nevyskytovala.
Re #24640 Vladimír: Osobne som zastávke Pri kríži udelil svoj súkromný názov "Dúbravka, Pri náboženskom symbole":-). Inak ja nemám nič proti dvojdielnym názvom ale nie systémom SAD ale systémom MIESTNA ČASŤ, Ulica. Napríklad tak, ako bývalo kedysi v Prahe "NUSLE, vozovna Pankrác", poprípade "STŘÍŽKOV, sídliště Ďáblice". Aj keď ten druhý názov nie je najlepší príklad, pretože názov zastávky "Sídlisko čosi" ma dosť irituje. Takže namiesto PO "Sídlisko III" by som uvítal "SÍDLISKO III, Prostějovská (či aká to tam je)". Veď na Sídlisku III sú aj ďalšie 4 zastávky. A na Sekčove zasa nikto nevie, že je na Sekčove, takže by to chcelo "SEKČOV, Sibírska" či "SEKČOV, Pod Šalgovíkom".
I.
Miso Milata: aj mna by ten datum zaujimal ... (alebo plati termin o 2 tyzdne?)
"turista ma v ruke mapu"
Lenze to mu nepomoze ak mu institucia nepovie aj nazov zastavky. Vzdy ma milo prekvapi, ked sa podla toho nahodou da orientovat.
Ostatne vsechny nebo temer vsechny nazvy stanic prazskeho metra koncici na -ska, -cka jsou inspiraci z Moskvy. Treba Hradcanska se klidne mohla jmenovat Bruska, Spejchar nebo Nadrazi Dejvice, Malostranska Klarov, Staromestska Kaprova/Nam. J. Palacha, Vltavska Bubny a tak podobne. Treba Vltavska ulice je na Smichove, zatimco Vltavska metro je v Bubnech a pritom nazev Vltavska neni ideologicky zavadny
BTw, v Moskve existuje stanice Prazska i stanice Bratislavska, ale to jen tak na okraj
hroch:
Já to nevím přesně kolik si účtují televize,a le slyšel jsem, že když šla na TV Nova premieéra velkofilmu Titanic, minuta vysílání stála 1 milion Kč.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
fobust
Len ci homologizuju ten nas Oerlikon v sportovej uprave (ak sa ho dozijem) - totiz rozchod zadnych kolies ma vacsi ako povodny, ale udajne nevytrcaju...