To je pekné, ale celá debata ktorú tu vedieme sa odvíja od dopravcu ktorý to už zohľadnené v PP má a vodiči to aj tak ignorujú. (A objednávateľ žiadne pokutovateľné porušenie štandardov nenašiel, káva zrejme chutila dobre.)
Avšak slovo vodiča je stále viac ako prepravný poriadok IDS BK, lebo PAD je niečo iné, ako MHD, a IDS BK je ignorovaný, keďže vyzerá to tak, že samotný koordinátor to dovoľuje a ignoruje svoj vlastný systém.
Takže darmo to bude v legislatíve, ak od koordinátora cez dopravcu až po vodiča to každý ignoruje, akurát cestujúci nie.
nuz, v minulosti bolo sice zastavok na znamenie o hodne pomenej, ale boli a taktiez sa na nich na spoj mavalo.... a mavalo sa na vsetko co sa blizilo a mohlo byt pouzitelne, takze napriklad ak sa k zastavke blizil ik280 a vedel som ze to moze byt rovnako tak na linke 21 alebo 54 (kombinacii liniek podla zastavok na znamenie z toho obdobia sa medze nekladu :-D) a chcel som len jeden z nich, tak jasne ze som paprcku zdvihol este ked bol dost daleko aby o mne a mojich umysloch vedel a ked sa priblizil dostatocne blizko na to aby som vedel rozoznat linku na prednej tabulke tak som mu bud ukazal ze nech prejde alebo nastupil.... a nikdy som nezazil ze by sa na to niektory vodic pohorsoval....
ale ano, problem pre tazsie pohyblivych by to byt mohol (aj ked vtedy sa s tym vysporiadat kupodivu vedeli), aj ked myslim si ze omnoho vacsi problem by to mohol byt pre cumilov do mobilu....
V Rakúsku sa nemáva (aspoň vo väčšine miest). Mávanie nie je bežne vo väčšine Európy, aj keď áno, sú lokality kde sa to robí. Skôr sa to ale mení k nemávaniu, čiže s tvojou poslednou vetou sa nedá veľmi súhlasiť. (Škótsko je v Británii, btw.)
Oni majú hlavne príkaz dodržovať prepravný poriadok a tam žiadne mávanie nie je. Samozrejme v BIDke namiesto riešenia problému objednávajú ďalšiu kávu do kancelárie.
Len jedna poznámka k povinnému mavaniu - treba rátať s tým, že slabozrakí ľudia by pre istotu mávali na všetko a pri mentalite niektorých vodičov by schytali plnú nálož nadávok, ak by nakoniec nenastúpili.
Počítal som s tým že tu budú na mňa šľahané ohne ako s papuli draka takže je som v pohode. Napriek tomu som si dovolil. Predpisy poznám denne s nimi pracujem. Samozrejme že pravdu nemáš že nikde vo svete sa nemáva na zástavkách. V Británii, Írsku a Škótsku keď nezamávaš autobus nezastaví. V Rakúsku detto. To len z tých štátov čo som sa osobne stretol ostatné neviem nepídil som sa po tom. To že budú všetky zastávky na znamenie po vzore ostatných štátov sa dalo čakať a že sa raz bude mávať je tiež s blízkym alebo ďalekým výhľadom reálne.
Ako aj sám píšeš, nie je to problém pre zdravých ľudí, čo je ale iba podmnožina všetkých ľudí. Áno, dalo by sa to riešiť tak, že by na zastávkach bol vyznačený sektor pre takýchto ľudí a ak tam vodič uvidí niekoho čakať, tak by musel zastaviť vždy, ale vzhľadom na to, že stále je nemálo zastávok, ktoré nemajú spevnené nástupište, je to v praxi nerealizovateľné.
Napríklad preto, lebo je to vodičom jednoduchšie, ze zastaviť vždy ak tam niekto stojí, a nielen pre jedného vyvoleného z 10, ktorý ak nemáva, tak prefrčí a byť v dileme, či spravil správne. Okrem toho vHd je pre ľudí, a nie opačne.
Ak na celom svete to vie fungovať bez mavania, tak aj tu, len to by sme nemali zavádzať vodičovské praktiky. U DPB sú postihy za ne zastavenie na zastávke. A v tom istom IDS Arrive to dovoľujeme, dokonca chápeme, že nezastaví, lebo veď oni sú niečím iným.
Okrem toho ja osobne nesledujem 5 minút v kuse cestu, či to už ide (lebo mešká), takže pozriem sa aj do mobilu, alebo niekam inam, než na do očí šoféra mojej linky so svetelným blikájucim transparentom v ruke "zastaviť, idem do Senca, aut. St.", lebo aj to musím oznamovať, aj keď mam ročný PCL.
+ je to do slova napísané v PP, ze netreba mávať, takisto, ze v sere do centra netreba pipat. A furt sa to porušuje, furt to chcú odomna, lebo to je PAD s extra nepisanymi požiadavkami.
V Brne má lodná doprava na zastávkach na znamenie také kovové "terče", ktorými treba otáčať, aby kapitán vedel, že chceš nastúpiť. A je to tam aj jasne napísané, čo máš robiť. https://goo.gl/maps/hCJxHLfYc3Ms4fc1A
Neviem aký problém je pre zdravého človeka zdvihnúť ruku na znak že chcem cestovať z konkrétnym autobusom. Všetci bažia po zefektívnení dopravy a zrýchlení obslužnosti na spoločných zastávkach IDS. O šetrení PHM ako aj celkových opotrebovaní brzdových systémov má DPB plné huby a nad týmto sa nikto nezamýšľa.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
forester