Možno aspoň svojim kamošom vďaka tej sťažnosti dá osvetu, že v IDS BK sa mávať na bus nemusí. Keď už na to Arriva kašle.
Hlavne smer Senec/Pezinok je to dobre rozšírený hoax.
Super Arriva so zdedenymi vodičmi opäť exceluje: na Bojnickej stojím v presklenenom prístrešku, a 605/31 von z mesta prefrčí. Mávam naňho, utekám za nim zároveň, tak zastavil tak 150 m za zastávkou, a čaká kým dobehnem. Poviem len Senec, ale nepočuje, tak sa len pýta "kam? Co chceš?" tak teda ho vyzvem, nech aspoň zdvorilo, keď už mi skoro nezastavil na zastávke aj keď tam riadne stojim. Samozrejme bohvie co nadáva na mňa, a celý autobus sleduje, co sa to deje vpredu.
Išla sťažnosť na Arrivu.
1. schody máš aj k električkovému nástupišťu na stanici
2. na Hodžku sa dá prejsť aj úrovňovo, akurát za cenu dlhšieho čakania na semaforoch
3. radšej ako 1/7+44 by som využil peší presun na zastávku Karpatská po Palárikovej ul. (500 m od stanice, 5-6 minút chôdze), kto nepozná Bratislavu by tam však mohol poblúdiť
V smere na stanicu vyhľadávač preferuje Dávidovu trasu. A v prípade, že by som chcel využiť 93, tak si myslím, že výhodnejšie je zbehnúť dole na Zochovu ako sa na Hodžku zamotať v podchodoch.
OZNAM BID: Zmeny týkajúce sa liniek prímestskej autobusovej dopravy vedených cez Tomášov, ktoré budú platiť od júla 2023.
V priebehu leta sa plánuje čiastočná reforma autobusových liniek. Pôjde o presmerovanie menšej časti spojov na novú konečnú zastávku, ktorou bude prestupný bod Bratislava, Astronomická. Je to konečná zastávka električkovej linky č. 9, čím bude cestujúcim z Tomášova umožnený nový variant spojenia s Bratislavou. Jednoduchým prestupom na električku (premávajúcu každé 4 až 5 minút v špičke a 7 až 10 minút mimo špičky) bude zabezpečená lepšia dostupnosť do mestskej časti Ružinov (nemocnica, školy, zamestnanie a iné) ako aj do centra mesta.
Tieto spoje budú premávať ako linka 710 z Vlkov cez Tomášov, Malinovo, Most pri Bratislave až na Astronomickú a späť. Budú vedené celodenne a celotýždenne (t. j. aj počas víkendu). Čiastočne tak nahradia linku 740, ktorá už nebude zachádzať do časti Tomášov, Osada, ale bude prechádzať priamo cez Tomášov, Centrum. Väčšina spojov bude naďalej vedená nezmenenou trasou na autobusovú stanicu Nivy (linkami 720 a 740).
Ako písal 810zssk v #246324, cieľom spojenia 41 a 44 je zabezpečiť atraktívne a spoľahlivé spojenie Drotárskej a Hodžka, čo je rovnako silný, ak nie silnejší, prepravný prúd ako Drotárska - Pražská/HLST. Súčasný prestup na Búdkovej je po mnohých stránkach nevyhovujúci - v špičkách často prestup nevýjde kvôli meškaniam a v smere z mesta na Drotársku je navyše sťažený nevhodným riešením “uzla” Búdková - oblúkovou výstupnou hranou, ku ktorej sa nedá pristaviť tak, aby vedel normálne vystúpiť vozíčkar/kočík a potrebou prechádzať cez dva prechody na nástupisko 41.
Spojená linka okrem výrazných benefitov pre obývatelov Drotárskej prinesie zlepší aj turistické spojenie hradu a hlavnej stanice, ktoré je aktuálne mizerné.
Čo sa týka prenášania meškaní, to nebude nejake závratné. V rannej špičke zvyknú meškávať ako 41 tak 44 zväčša do 2-4 minút, čím sa akurát dosiahne rovnomernejšie rozloženie reálnych odchodov v relácií Búdková - Hodžko a opačne, keďže 47 zvykne meškávať podobne.
Pretože za bežnej dennej premávky Hodžko rozhodne nie je vhodné na odstavovanie vozu (máš len možnosť stať priamo v jazdnom pruhu). A aspoň pár minút vyrovnávačky tam treba.
Cieľom sa samozrejme nie je zabezpečiť priame spojenie Šafranovej a Koliby, ale Šafranovej a Hodžka. Na čo sa logicky ponúka 44 končiaca na Búdkovej. Pod drátmi to už potom nikde otočiť nevieš.
Viem si ale predstaviť riešenie že by 44 jazdila na Šulekovu, a 41 v trase Hlavná stanica - Drotárska - Búdková - Kollárko, keďže tam beztak bude baterkáč, takže ho tam otočiť vieš (chce to len striešku navyše). Len zas Kollárko tiež nedisponuje nejakou veľkou kapacitou na vyrovnávačku 44 aj 80, plus neviem ako by to vyšlo finančne (počet vozidiel).
Problém Pražslej smerom na hl. st. sa dá riešiť vyrovnávacím časom na hlavnej stanici, ako je to napokon už teraz (41 na hl. st. bežne pauzuje aj vyše 20 minút, keďže tam vodiči čerpajú prestávky).
Čo sa protestov pred ÚV týka, tak na linke budú premávať TNS 12 schopné jazdy mimo trakčného vedenia. Smerom z Koliby na hl. st. problém s obchádzkovou trasou nie je, takže protesty by spoľahlivosť na Drotárskej obmedziť nemali. V smere na Kolibu je to horšie, ale nové trasovanie na tom jič nemení.
Čiže záver je, že spojená L41+44 má potenciálne problémové body vždy až v závere svojej trasy a teda spojenie liniek bude mať oproti súčasnému stavu malý dopad (nie ale nulový).
Argument o tom, že spojenie využije minimum ľudí, je samozrejme validný. To už si musia kompenetntí zvážiť, či možnosť cestovať bez prestupu stojí za prípadné riziká.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Petto