Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: TomJ #245671:
A nestačilo by urobiť nápadné plagátiky a tie vylepiť ku dverám?
Reakcia na: 810zssk #245660:
Len to by si mal na jednej linke buď 2 zachádzky, alebo tri vetvy konečnej. Vo výsledku teda získaš len to, že všetky spoje skryješ pod jedno číslo linky.

Inak, len obyčajným pohľadom do ortofotomapy vidno, že Marianka nezrástla so Záhorskou ani funkčne, ani urbanisticky a hranicu tam stále vidieť. Okrem cesty III/1015 jediné čo ich spája sú dva chodníky (aj to jeden provizórnejší ako druhý).
Reakcia na: Ike #245662:
Taký zámer už pár rokov dozadu bol, problém je, že by s tým v referende muselo súhlasiť min. 50% voličov z Bratislavy a to v praxi nedosiahneš.
Reakcia na: TomJ #245671:
Ano, ale stanicu Petrzalka zvacsa fakt vyuzivaju len Slovaci byvajuci v Madarsku, resp. pracujuci/studujuci v Rakusku. A dalej od stanice Petrzalka by som tu anglinu skor prehodil na romstinu. 😉
Reakcia na: Geravy #245670:
Zrovna 80 spája Petržalskú stanicu s centrom mesta.
Ale inak súhlasím, že to mohli spraviť lepšie a pri električkách mi to príde trochu zbytočné.
Reakcia na: Jak44 #245668:
Celkovo je clovek z tych hlaseni ohucany. Dost to huci aj v novych SORoch. Odhliadnuc od toho, ze si nemyslim ze by to malo otravovat v podstate 100% cestujucich v angline (kolko uz len ma BA turistov po cely rok?). A na MNOHYCH linkach (80, 65, atd.) je to v angline uplne zbytocne, len to obtazuje. Nech to je na linkach na stanice a letisko, ale inak...
Reakcia na: Ike #245665:
Toto anglické hlásenie ale predsa nie je určené príležitostným turistom (tých netreba informovať o zmenách, keď nepoznali ani súčasný stav) ani Ukrajincom (viac toho pochytia zo slovenčiny), ale cudzincom, ktorí v Bratislave žijú dlhodobo. A tí budú mať dosť dobrú angličtinu, aby hláseniu rozumeli.
Reakcia na: Ike #245665:
Ja som si zase pre zmenu dnes v 3 vypočul dané hlásenie 4x za sebou v plnej dĺžke. Z električky som vystupoval už dosť *ohučaný". Ešte šťastie, že to nie je na mojej každodennej trase.
Reakcia na: Ike #245666:
Podielove dane/dan z nehnutelnosti ale ano, take platenie myslim. Nemozes byvat mimo mesta a ziadat aby ti mesto financovalo vsetko verejne, ked tomu mestu neplatis svoj podiel dani.
Reakcia na: Arrivaderci #245663:
Podľa mňa spojenie s BA je skôr výhodou ako nevýhodou. Nehovoriac o cenách nehnuteľností. Čo znamená "platiť" Bratislave? Myslíš dane z nehnuteľností?
Tie hlásenia k zavedeniu plošného systému zastávok na znamenie sú dosť useless.

Išiel som 47 a zazneli trikrát a nedokončili ani raz. Z toho dvakrát po anglicky.

Neviem, dávať takéto dlhé hlásenie na zastávku, ktorá je z oboch smerov dosiahnuteľná s reálnym medzizastávkovým časom v sekundách je dosť zbytočné, lebo zaznie gong a prvé slovo a potom sa hlásenie prebije hlásením o zastávke.

Tiež sa zastavím pri hláseniach po anglicky. Znova platí, že tie hlásenia by mali byť na úrovni A2 a nie výkladnou skriňou rhotickej angličtiny s prízvukom, slangom a kandeciou slov komentátora NHL, ktorý práve citovo opisuje "whatta save" zákrok brankára Edmontonu Oilers (aj keď to občas znie ako Barbara Haščáková v roku 1994).

Lebo to hlásenie v idúcom trolejbuse (a v prípade električky alebo autobusu ani nekomentujem) je niečo v duchu "hrr hrr hr hr rrr ríques.... (gong) nasleduje zastávka"

Nemám štatistiky ale podiel native emeRRRikanov a britov z celkového počtu vyskytujúcich sa cudzincov asi nebude viac ako štatistická chyba a tie davy nových Ukrajincov, prípadne turistov z okolitých krajín, pre ktorých angličtina nie je natívny jazyk, z toho asi nič mať nebudú.

Účel je predsa informovať čo najväčšiu skupinu ľudí a nie ukazovať, že austrálčan má austrálsky prízvuk a vie zhltnúť tri vety do 0,5 sekundy.
Reakcia na: Ike #245662:
nuz, pokial mi je zname tak z Marianky sa ani legalne (teda tade kade to je autom povolene) po cestach do jej okresneho mesta (Malacky) inac ako cez kataster Bratislavy nedostanes....
Reakcia na: Ike #245662:
Lebo kto by nechcel vyhody Bratislavy bez nutnosti "platit" Bratislave? 😃
Reakcia na: 810zssk #245660:
Prečo v tom prípade neuvazovat o zlúčení s BA? Ak je funkčne zarastená, potom sa tento problém netýka len verejnej dopravy, ale aj odvozu smetí, kanalizácie, údržby komunikácií a pod.
Tabule na zastavkach nefunguju. Pisu Len info z dispecingu.
Reakcia na: Valec #245658:
Súhlasím, len by som dodal že využívanie synergií je vhodné tam kde obsluhovaný celok netvorí sama o sebe jednotku ktorá sama o sebe dáva zmysel na zriadenie samostatnej linky. V Bratislave je týmto príkladom už dnes Ráztočná, ktorú sa nijak zmysluplne nedalo obslúžiť MHD linkou, ale prostredníctvom toho že tade jazdia linky regiobusov získala nejakú verejnú dopravu.

Marianku ako "pilot" navrhujem práve preto že je to malý výbežok pri Bratislave, ktorý nevedie po trase ničoho iného a funkčne už zo Záhorskou Bystricou "zrástol", takže ak odmyslíme administratívne hranice obcí, nie je veľmi logické aby potreboval vlastnú linku. Inak povedané, keby Marianka bola formálne súčasťou mesta, jednoznačne by sa riešila formou predĺženia 37/137 a nikto by ani neuvažoval o separátnej linke.

Doprava by v zásade mala reflektovať dopyt cestujúcich a prepravné vzťahy, nie formality.
Reakcia na: Valec #245657:
Ďakujem. Vieme ako je to riešené v JMK?
Reakcia na: david1 #245651:
Rovinka v špičke zaplní takmer celú kapacitu linky 70, takže by ju bolo treba výrazne posilniť.
Reakcia na: 810zssk #245649:
Praha má zároveň štatút kraja, takže si objednáva aj časť prímestských liniek (pôvodne linky 3xx, ale dnes to už môže byť úplne inak). Navyše sa súťažia nie len linky PAD, ale aj (autobusové) linky MHD. Preto viaceré linky MHD jazdia rôzni dopravcovia a naopak DPP jazdí aj prímestské linky.
Reakcia na: 810zssk #245655:
Inak toto je dobrá haluz. Vlastne Dolné Rakúsko uzavrelo s BSK netto zmluvu 😅 Však ak to bude fungovať, tak dobre. Účel zákona je chrániť verejné financie a toto je v prospech verejných financií.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.