Ako je cez deň (z pohľadu električky) riadená križovatka na Farského? Je tam statický cyklus alebo nejaký dynamika? Ak statický, koľko trvá? Ak dynamika, pokiaľ už električka stojí na zastávke a nechá si voľno ujsť, kedy/ako dostane ďalšie?
Okrem Depa Krasňany a Černockého nie je stav zastávok nočákov o nič horší, ako na iných radiálach. Škoda, že sa teraz, keď sa opravujú zastávky na Račianskej, nemyslelo aj na zastávky nočákov. Ďalšia vec je, že N55 väčšinu Rače ani neobsluhuje, čo je dosť problém.
N55 by sa mala z Hečkovej presmerovať po Kadnárovej a Kubačovej na Hybešovu a potom cez MiÚ Rača na Nám. A. Hlinku, prípadne na Rustaveliho. Z Karpatského námestia by potom pokračovala na Pánty. Tiež by sa mohla zriadiť zastávka pri Komisárkach (možno aj pre 65), pri prechode, kde zvyknú niektorí vodiči vystupovať aj dnes. Toto by si ale vyžiadalo ďalší voz, čo by asi bol pre DPB problém.
N56 by prevzala obsluhu Rostovskej a Bukovinskej a prestup by mohol byť na Černockého.
Ďalšia vec je, že na rozdiel od Prahy bratislavská električková sieť nepostačuje na plošnú obsluhu. V Prahe okrem Jižního Města, Bohníc a Letňan sa dá prakticky všetko v širšom centra obslúžiť električkami a na ne z koncových bodov nadväzujúcimi nočákmi.
Spomínam si na Bielu noc z predkoronových čias a nemyslím si, žeby tie davy nejako zdržovali električky (aj keď je pravda, že asi bol zázrak, že vtedy električka nikoho nezrazila)
Aj keby nechodili naplnené v pohode, tak riešenie je zlepšiť interval, nie ich nahrádzať električkami. Keby tá kapacita nestačila ani pri povedzme 20' intervale, potom má zmysel začať premýšľať o kapacitnejšom dopravnom prostriedku.
Presne toto. Kým nebudú nočáky aspoň do druhej aspoň v dni pred voľným dňom premávať aspoň po pol hodine, tak to stále bude "socka". Nechápem, prečo tu radšej stále niekto niečo blúzni o električkách. Však aj tie autobusy chodia až na absolútne výnimky naplnené úplne v pohode...
V Prahe sú udržiavané nočné električky z dôvodu širokej oblasti v centre mesta, kde je veľmi utlmená cestná doprava, a nie je záujem ju tam v noci pridávať. Plus v tejto centrálnej mestskej zástavbe by autobusy boli porovnateľne pomalé, ako električky.
Jednovagónové T3 jazdia oficiálne preto, aby sa naraz v jeden čas zmestilo x liniek do prestupného uzla Lazarská (ale aj Anděl a iné). Že je potom kultúra cestovania v noci pred voľným dňom taká, že vozne takmer nepoberajú cestujúcich, sa ticho toleruje, ale za vzor by som to teda nepovažoval
V neposlednom rade, aké sú náklady na 1 vzkm/bus a 1 vzkm/e?
Pri šialenom náraste cien energií (PHM rastú, ale nie až tak šialene) to bude ešte zásadnejší rozdiel.
Proste nevidím žiadnu výhodu v E-doprave v nočnom režime.
Inak ako v Prahe zvládajú prevádzku nočných električiek? Tak nebývajú problémy s napäťovými výlukami a nutnosťou NAD? Aj tam majú totiž úseky, kde NAD nemôže ísť po trati a stojí teda inde ako električka.
Čo sa týka BA, tak ja si myslím, že v noci by sme mali zostať pri autobusových nočákoch, keďže zavedenie električkových by vo väčšine prípadov skomplikovalo alebo pridalo prestupy.
"A keďže električky nie sú na znamenie, tak by to muselo stáť všade. "
toto myslim v dnesnej dobe uplne neplati, teda minimalne to ze by vodic technicky nevedel ze ma stlaceny dopyt (takze nasledne sa to da spravit rovnako tak ako ostatne nocne linky - na znamenie su pre dane linky vsetky zastavky bez ohladu na to ako to je cez den....
To skor porovnaj N34 a NL4+9, kedze by isli po takmer rovnakej trase.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
N/A
Pri šialenom náraste cien energií (PHM rastú, ale nie až tak šialene) to bude ešte zásadnejší rozdiel.
Proste nevidím žiadnu výhodu v E-doprave v nočnom režime.