Reakcia na: 810zssk #243494:
"Počet vodičov nie je fixne daný, lepšími podmienkami je možné motivovať viac ľudí aby to robili."Čiastočne to možné je. Nijako nechcem spochybniť, že dopravcovia a objednávatelia majú pred sebou ešte rad nevyčerpaných možností, ako si vodičov udržať. Je však treba nahlas povedať aj to, že sú tieto riešenia niečo stoja, a teda je potrebný aj celospoločenský konsenzus, že verejná doprava bude v budúcnosti z tohto dôvodu drahšia ako dnes.
Na druhej strane, s nedostatkom pracovnej sily bojujú všetci dopravcovia, aj tí s podmienkami, ktorú sú podľa našich štandardov luxusné. Povedzme si otvorene, že v európskej spoločnosti ochota pracovať na tejto pozícii klesá bez ohľadu na podmienky, aké poskytuje zamestnávateľ. Pri rozhovoroch s končiacimi vodičmi sa čoraz častejšie stretávam s dôvodmi, ktoré nie je v moci zamestnávateľa odstrániť. Ak vodič odchádza za lepším zárobkom, je to pre kompetentných výzva na zamyslenie. Ale ak odchádza preto, lebo už nechce skoro ráno vstávať, lebo už nechce jazdiť v mestskej premávke alebo preto, lebo nechce pracovať na zmeny alebo cez víkendy...., tam už ťažko niečo pomôže.
integrácia
Lenže u Arrivy je toto proste systém, kde ryba smrdí od hlavy. Ja od novembra doslova žasnem, že tu stále operuje firma (a zahraničná!), ktorá má vedenie, prístup k zamestnancom a k zákazníkom ako z divokých 90tych. Sor ich tu prirovnal k mafiánskym taxikárom spred hlavnej stanice, no presne! Arogantnému bohorovnému Ivanovi už len ružové sako a biele ponožky chýbajú ako kápovi tých taxikárov.
Ja mám dokonca pocit, že si vedenie tejto pofidérnej firmy vyberá šoférov na svoj obraz. Nie je normálne, aby sme nastupovali do busu vynervovaní, aký pošuk bude zase sedieť za volantom. Ono chrapúnska firemná kultúra je chytľavá a u Arrivy to bola vždy bieda, teraz sa však prekonáva. Ja obdivujem každého slušného šoféra, ktorý tam dokáže vydržať, mne to pripadá ako scifi a žiaľ bez svetla na konci tunela, keďže u Drobu sa im prepečie všetko.