Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: IBBI #243275:
Vodič môže ukazovať čo chce, záväzný je dopravný príkaz, ktorý opätovné používanie prvých dverí povolil. Verím, že to čoskoro zrovnajú, že ak už niekto ide prvými, môže tak ísť. Stačí nám jeden bordel s vodičmi v regióne. 🙂
Reakcia na: FFF13 #243274:
Presne tak to je! Vodici sa strasne burili, ze im zrusili pasku. Niektori zamerne zastavovali tak, aby sa nedalo nastupovat prednymi dverami. Osobne som zazil, ako vodic ukazoval nastupujucim cestujucim, nech idu dalsimi dverami. Vodici ziadaju nepouzivanie prednych dveri.
Aký význam majú nové hlásenia že cestujúci nemajú stáť vo dverách a v blízkosti vodiča? Už im zrušili prvé dvere tak treba pobuzerovať aspoň takto?🤔
Reakcia na: 810zssk #243270:
Minule tam svietilo slovo "nevyparvý" (nevypraví)
Reakcia na: on-line #243268:
V Senci aj na Trnavskej ceste ich stojí dosť.
Reakcia na: 810zssk #243270:
Ten väčší počet žel. staníc v Pezinku je tiež zaujímavý 😃
Reakcia na: Joyki #243267:
Čo sú to tie Štúre?
Reakcia na: on-line #243268:
A tu zbierku co cele dni parkuje v areali NAD na Trnavskej tam drzia na co?
Reakcia na: Joyki #243267:
Vodici su ale záložné vozy nie sú
Reakcia na: Arrivaderci #243265:
Hybridné autobusy v LE verzii sú v Európe ešte menej rozšírené ako CNG autobusy...
Reakcia na: milanko79 #243264:
Ked ide o polovicnu cestnu dan, neoplatil by sa ti aj nejaky hybrid (diesel + elektrina) - ten ma tusim 50% tiez. I ked to zas zvysuje mozno servisne naroky a naklady.
Reakcia na: N/A #243263:
CNG platí polovičnú cestnú daň, motor berie menej a je stále o niečo lacnejšie (dakedy bol rozdiel väčší). No ak to bude náročné zohnať pôjdem do nejakej nafty, nejaké Urbino IV LE. To že by ten Tedom niekde kľakol na špecifickú vec je to čo ma od toho totálne odrádza. Solaris bol číslo 2 a asi pôjdem do toho, kombinácia Cummins+VOITH je na spotrebu fajn a čo sa týka spoľahlivosti stávka na istotu.
Reakcia na: Arrivaderci #243262:
Presne tak, CNG nie je vôbec lacné jazdenie, asi si to mýliš s LPG, ktoré je cca polovičné, no také autobusy pokiaľ viem, nie sú a ak sú, tak je to niečo výnimočné. A s Tedomom si diaľkovú dopravu skutočne neviem predstaviť, to by som volil iného dopravcu, alebo formu dopravy. Ja stále hovorím, nájdi si úsporný nafťák z DE/AT v zachovalom stave. Tam väčšina dopravcov volila VOITH, takže o to by núdza nemala byť. Tedom kúpiš zväčša z našich ciest, takže to budú hrkálky. Už len rakúske MANy a berlínske Solarisy u nás sú lepšie a modernejšie ako NB 18. a kvalita prevedenia je na kilometre vzdialená od Libcháv, ako aj Třebíča. Tedom bol dobrý v čase svojej slávy, ale dnes sú to vyjazdené kýble bez servisného zázemia a rovnako aj nie úplne rozšírené modely, takže keď ti tam niečo špecifické na Tedom kľakne, môžeš to rovno zabaliť.
Reakcia na: milanko79 #243260:
No neviem ci si pomozes s CNG, ked 1kg stoji 1,715 eur vs 1,6-1,65 eur diesel (neviem aky je rozdiel v spotrebe), nehovoriac o servisnych nakladoch a menej dostupnych cerpacich staniciach. Plus ak by si tankoval dost, cenu dieslu by si vedel zjednat este nizsie na niektorych sietiach, kdezto pri CNG asi tazko.
Reakcia na: henko151 #243259:
Školy si navyše zvyknú už dnes dávať podmienku pásy, to pokiaľ sa nekupuje vyslovene školský bus ako jazdenka môže znamenať nutnosť výmeny sedačiek.
Druhá vec, pokrytie Slovenska CNG stanicami je viac než biedne, to môže byť tiež prekážka.
Reakcia na: henko151 #243259:
Riešil by som GO s dosadením lepších sedadiel. Rozpočet mám okolo 10k, Tedomy chodia okolo 5k. Za tie zvyšné tisíce sa dá v pohode spraviť väčšia oprava s úpravou na dlhšie cesty. Výhoda týchto LE/LF vozov je možnosť jazdiť v podstate akýkoľvek typ zákazky (MHD, prímesto, dialkovú dopravu, NADky, zmluvné dopravy...) a spĺňaš dnes už často požadovanú nízkopodlažnosť.
Prevodovku hľadám primárne VOITH kvôli hladkosti radenia a spoľahlivosti, ZF určite nie. Tá spotreba je skôr problém sprevodovania, asi je spravený do rýchla. To sa dá vymeniť za ťažší prevod. A preto chcem aj plyn, má nižšiu cenu ako nafta a spotreba ma nemusí až tak trápiť.

SORka bude mať nižšiu spotrebu keď má asi o polku menší motor a sprevodovanie ako keby mala o polku väčší. Ja som počul že zhruba podobné hodnoty mali Fenixy no u SAD PP sa jazdí štýlom brzda premávky.
Reakcia na: milanko79 #243258:
Ak to chceš na zájazdy do 300km, tak neviem, či nízkopodlažný autobus prispôsobený pre mestskú resp. prímestskú prevádzku je to, čím zaujmeš potenciálnu klietenlu. Školské zájazdy už bežne chodievajú s Lion's Coach, S519 a pod.
Ten Voith na TEDOMe bude asi skôr iba problémemom pre spotrebu. V Nitre na prímeste sú SU15LE so 4-stupňovým Voithom a spotrebu to má vcelku veľku. Obmedzovač síce len na 90km/h, ale už pri 85 ten autobus ide niekde na úrovni 1800-2000rpm, čo je dosť. Plyňaky neviem síce aké sú, ale z dieselových autobusov sú na prímesto najekonomickejšie (vychádzam z poznatkov nitrianskej Arrivy) EURO 5 SORky C12. Tam pohode dáš spotrebu niekde okolo 20l/100km, pri normálnej jazde (žiadne 60 mimo obec).
Reakcia na: N/A #243257:
Popozerám, preveziem sa a uvidím. Pre mňa je CNG/LPG pohon zásadný takže určite budem hľadať len také. Hlavne kvôli tej spotrebe chcem plyn. Tedom bude mať vyššiu spotrebu, netreba totiž zabúdať, že v tom je ešte skutočný kus motora. Objem sa nedá odrbať, to ťahá ako nič aj plné do kopca. Ono L12 a tieto C12 budú kúsok spotrebou odlišné. L12 má VOITH s dlhým prevodom s obmedzením na 100, zatiaľ čo bratislavské C12 majú ZF s krátkym prevodom a obmedzením na 80. Naviac jazdia po meste často štýlom brzda plyn.
Reakcia na: milanko79 #243256:
Tedom má samonosnú karosériu, no jazdné vlastnosti sú dosť obmedzujúce. Nie nadarmo sa to nazýva čln, plachetnica, alebo loďka, pretože to kvôli vysokému ťažisku na ceste dosť pláva. Okrem toho, náhradné diely sú naozaj ťažko dostupné, samozrejme je veľa univerzálnych dielov, ale čo sa týka aj spotreby paliva, Tedom nie je úplná výhra. Na tvojom mieste by som našiel niečo dobré naftové min. Euro IV.. napr. toto: https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=341692521&climatisation=MANUAL_OR_AUTOMATIC_CLIMATISATION&damageUnrepaired=ALSO_DAMAGE_UNREPAIRED&fuels=DIESEL&grossPrice=false&isSearchRequest=true&maxMileage=600000&maxPrice=10000&minPrice=3000&pageNumber=1&ref=dsp&scopeId=B&action=eyeCatcher&fnai=prev&searchId=7dfda21b-5076-3047-d78a-64342bf5260b

Pozri si tie stránky, je tam asi tona jazdených autobusov a nevyzerá to ako z JRD Detva. Za tie peniaze to kúpiš, dovezieš, urobíš údržbu a ideš.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.