Neviem co sa udialo z vozidlami, ale zrazu v okolí Senca sú zas samé snehulienky bez infosystemu.
Dodávky majú jazdiť na Záhorí po 4. No evidentne zase sú výpadky vodičov, aj spojov a vykryvaju to dodávkami v počte dva (a štvrtina výpravy 215 tiež tým pádom v počte dva?)
No vidíš, nestačilo si premyslieť post hneď na zaciatku, obzvlášť ak sa vyjadruješ k veciam o ktoré "sa nezaujímaš"? Samozrejme, že to musel byť Crossway. Ani SAD ZV, ani Arriva MI už nemá nejakú dobu žiadne pojazdné Karosy. To znamená - a je to jasné aj z katalógu na tomto webe - že do BSK by nemali čo požičať a nič také tu nejazdilo.
Včera nádhera v Senci: same biele autobusy alebo pohrebáky. Nikto nevie ktorý autobus kam ide lebo ani papier, ani číslo, okrem tej červenej SOR. K tomu od novembra pozmenené nástupištia, tak sa pobehuje pomedzi nástupišťami a vozidlami.
No veď dočasný (požičaný) autobus, ten konkrétny pravdepodobne z SAD Zvolen podľa ŠPZ. Alebo to bolo Iveco Crossway?
V každom prípade ešte v novembri som sa viezol bielym autobusom, ktorý vyzeral ako modernizovaná Karosa a mal michalovskú ŠPZ, takže asi požičaný z Arriva Michalovce.
Vyzerá to ako keby Arriva opakovala chyby po Slovak Lines: V tom červenom SOR-e bolo takmer nepočuteľné tiché hlásenie zastávok.
Dokonca podľa mňa zmena k horšiemu: Sedadlá (neviem či všetky) nemajú taký ten držiak v sebe, teda mohol som sa chytiť iba priamo sedadla predo mnou..
A vlastne aký majú reálny prínos tie multifunkčné označovače pri 1. dverách v busoch Arriva Mobility Solutions? V bielej Karose (cesta v rámci BA smer ASMN) som klikol na "INFO" a priložil BČK a vodič ma hneď poučil ukázaním na strojček "Pane, tuto sa dáva kartička".
A každý nastupoval prednými dverami a prikladal BČK. Rozdiel oproti minulosti (SL) je iba že na takúto cestu strojček netlačí papier - asi mali všetci BČK s predplatenými zónami 100+101. Ešteže nikto nenastúpil cez 2. dvere, mohol by z toho byť zbytočný konflikt s vodičom aj napriek zmene organizácie nástupu a výstupu cestujúcich https://www.idsbk.sk/zmeny-region/
A musí byť (po technickej stránke) celý čas jazdy ten displej rozdelený na polovicu? Teda nemohla by sa nasledujúca trasa vozidla zobrazovať niekedy aj cez celý displej?
V dlani som mal pripravenú iba babkinu BČK so SeniorPas. Predomnou nastúpila pani, ktorá si priložením BČK kúpila lístok v rámci BA (to je samozrejme bez vydania papierovej potvrdenky).
Ja som ihneď tú BČK so SeniorPas priložil k multifunkčnému označovaču pri predných dverách, ale po zopár sekundách to zobrazilo chybové hlásenie asi "Chyba karty" či také niečo zdá sa mi...
A to ma už vystresoval vodič keď ma vyzval, že mám tú BČK priložiť k strojčeku a spýtal sa ma kam cestujem. Neviem čo mu to zobrazilo, ale asi to nebolo v poriadku keď povedal že sa to tam nedá prepísať na Arrivu (ako som napísal v mojom predchádzajúcom príspevku).
No a hlavne mal som zlý pocit = nechcel som, aby videl vodič a iní cestujúci, že prikladám cudziu BČK...
Ja som samozrejme nechcel nikoho zdržovať a moju BČK som v dlani nemal pripravenú, ale nakoniec ju vodič ani nepýtal, takže moju som nepriložil ani k multifunkčnému označovaču ani k strojčeku (ja ju mám už od novembra prepísanú na Arrivu).
Dúfal som, že multifunkčný označovač bude aj pri 2. dverách kde by som mal kľud na pokus s prikladaním babkinej BČK, ale žiaľ nebol tam napriek tomu, že to bol nový červený SOR. Alebo som si ho nevšimol?
Neviem zistiť či bola tá BČK (napriek vyššie uvedenému) prepísaná na Arrivu už v autobuse alebo až na predajnom mieste na ASMN. Túto záhadu už žiaľ nikdy nevyriešim.
Si mohol tú kartu priložiť vo vozidle AMS na označovači (teda ak ho zrovna vozidlo nemalo maskované nejakou handrou), to by malo tiež prepísať dopravcu.
Ale už to, že mu to vyhodilo tú hlášku znamená, že mu to kartu načítalo a teda podla mňa už po pri tom bol prepísaný dopravca.
Tak najskôr som tú BČK zo Slovak Lines so SeniorPas skúsil prepísať v buse Arriva Mobility Solutions, ale zobrazilo to nejaké chybové hlásenie a česky mluvící vodič povedal, že to nepôjde, že na to treba softvér...
V pokladni na ASMN s tou BČK pani nemala žiadny problém. Aby som si to overil, išiel som na Hlavnú stanicu. V Zákazníckom centre ZSSK mi UNITerminál v časti "Elektronická peňaženka" zobrazil "Dopravca: ARRIVA Bratislava".
Multifunkčný označovač ZSSK na nástupišti aj taký označovač v MHD zobrazujú už nielen to, že PCL je platný do 21. 11. 2022, ale dokonca aj "Platnosť karty: 21. 11. 2022" a "Platnosť zľavy: 21. 11. 2022".
Takže minimálne tých 7 rokov by sa tá (plánovane maximálne 5-ročná) BČK mala dožiť a som zvedavý čo bude potom.
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Joyki
Senec, Aut. stanica 15.3.2022