cisto teoreticky, ak ozelieme moznost jazdy kazdeho vozna samostatne, bol by az taky velky problem dat na cela medzi vozne sklapaci prechodvy plech a mech ? (a predpokladam ze aj nejake dvere kvoli hluku, chladu/teplu a pod. )
+ #242822
Vo vlaku (nie metre) ale vždy môžeš prejsť do iného vozňa a vyhľadať sprievodcu, v električke musíš počkať, až kým sa otvoria dvere (pokiaľ teda nechceš hneď stlačiť znamenie núdze). V Ostrave inak jazdia v električkách aj asistenti prepravy a MP, keďže Ostrava je na tom z bezpečnosťou podľa mňa o niečo horšie ako BA. Váriá budú stále môcť jazdiť ako sóla a časť môže jazdiť na posilových spojoch v špičkách ako súpravy.
Áno, ja si to pamätám keď som išiel autobusom počas jedných MS a keď sme dali gól, tak sme zhodou okolností stáli v zastávke a vodič vyletel z kabíny a hučal gól. Nič v zlom, ale toto je maximálne sedliacke správanie, rovnako ako tie heslá na tabuliach. Najväčší gól je na tom celom to, že 99% ľudí celý rok hokej nerieši a fandí Slovensku len vtedy, keď vyhráva.
Lenže už len to, že tam vidím nejaký text, by malo byť informáciou, že sa deje niečo mimoriadne a mal by som si ten text prečítať, aby som vedel, s čím mám pri cestovaní počítať. Lenže vzhľadom na to, že už si nepamätám, kedy som videl tabuľu bez bežiaceho spodného riadku, tak ten riadok podvedome ignorujem a nečítam ho.
Aj preto som proti tomu, aby sa tam zobrazovali plánované výluky, ktorých je plný internet pár dní dopredu a sú oznámené aj na papieri vo vitríne.
Pokiaľ ide o zbavovanie sa vodičov (v kontexte autonómnych vozidiel) a bezpečnosť, teoreticky sa to dá riešiť aj tak že vodičov nahradíš sprievodcami. Náklad je rovnaký, alebo aj nižší, a pre zákazníkov sa služba citeľne zlepší.
Ja beriem ze je psychlogicky prijemnejsie byt pri vodicoch, ale neviem ako toto mam zmierit s dnesnou dobou, kde vsetci sa chcu zbavit vodicov ako zbytocny naklad na prevadzku dopravneho prostriedku. Ja nie som zastanca tejto skutocnosti, ale na druhej strane stoji za zmienku, ze tento problem s vandalizmom v zapadnych dopravnych podnikoch neexistuje na rovnakej urovni ako v byvalom Ceskoslovensku, a to aj v mestach kde maju metro bez vodicov.
Myslim si ze instalacia kameroveho systemu urcite s tymto problemom pomoze, ale chcelo by to aj nahodne kontroly hlavne vo vecernych hodinach, aby cestujuici nemali dojem ze v B voze vladne anarchia. V Ostrave jazdia nielen supravy klasickych Tatier ale aj Varia, co ani nahodou nie su po zivotnosti - tieto supravy rozbiju a budu prevadzkovat ako sola s nedostatocnou kapacitou?
Áno. DPO sa marketingovo nešťastne témy chytil, avšak, napríklad, ktoré vozy sú viac posprejované a potagované v interiéri, A alebo B vozy v súprave?
Ja osobne sa napríklad vo večerných/ranných hodinách cítim lepšie v A voze súpravy ako v B voze. Detto keď idem metrom vo Viedni, je mi psychologicky príjemnejšie cestovať plne priechodným typom V, ako typom U s jednotlivými vagónikmi.
Ak je nebezpecne cestovat v zadnom voze elektrickovej supravy, v ktorom nie je vodic, tak celkom logicky musi byt nebezpecne cestovat aj v pevnom vozne zeleznice ci metra kde tiez nie je vodic, ci?
Ja skôr vidím problém v precedense. Kde je hranica? Keď hokejisti áno, čo bude nabudúce? Peťa Vlhová (nič proti nej, je super! ). A keď ona, tak čo, hokejbalisti? Alebo čo takto letné športy? Sagan? Hm? A k všeobecnopolitickým veciam sa nebudeme vyjadrovať? A je to cesta do pekla.
Lebo potom sa ľahko môže stať, že sa celá funkcia tabule zúži na takéto správičky, podobne, ako Staré Mesto obľubuje vyvesovanie vlajok, čo je asi jediná aktívna činnosť, ktorú robí, dokonca kvôli tomu zvoláva zastupko.
Ok, bolo to nevinné, milé a sympatické, ale nie profesionálne. Asi by sa to nemalo opakovať. A keď už, malo to byť real-time s aktuálnym stavom
Áno, len keď ľudí na tabuli spamuješ takýmito sprostosťami, tak ti tú tabuľu začnú ignorovať. Naozaj nerozumiem aký prínos ma keď si dispečing vylieva srdiečko na zastávkové tabule, ako niekto napísal nižšie, nie je to súkromný chat.
Tak napríklad vo Viedni používajú aj tie jednospojové zastávkové tabule na marketingovú propagáciu. Nemyslím si, že kvôli “hokejistickému spamu” by viac ľudí ignorovalo NAD za električky.
To nebola plánovaná akcia ale individuálne rozhodnutie vodičov. Ja si pamätám, že som takto išiel do DNV a vodič to mal pustené len pre seba. A potom prišiel cestujúci, že či to nemôže dať hlasnejšie. Tak dal, nikto neprotestoval a fandil celý bus.
Lenže ak sa na mieste určenom pre dôležité informácie o aktuálnych obmedzeniach dopravy objavuje takýto spam (síce sa človek pri tom pousmeje, ale v kontexte je to stále spam), tak sa nemôžeme čudovať, že ľudia čakajú na električku, aj keď za chrbtom jazdia autobusy NAD. Osobne by som tam nezobrazoval ani plánované výluky (ako bola tu tá na Cintorínskej), iba neplánované mimoriadnosti
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
810zssk