Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Ja len dúfam, že súčasná situácia okolo Arrivy na dlhú dobu odradí všetkých budúcich primátorov od myšlienky vysúťaženia akejkoľvek súkromnej spoločnosti pre dopravnú obsluhu mesta Bratislavy.
Reakcia na: Viko #241843:
ďakujem, ten čas nejako rýchlo ubieha 🙂
Neda sa mi nepodeliť o dnešnú cestu Arrivou.

Večer mal ísť po 3 hodinovej diere bus, región Senec. V napätí čakám na Bajkalskej, mešká už 5 minút. Otváram Ubian mapu a zdesený (a vlastne vôbec nie prekvapený) vidím, že ten spoj tam nie je nikde na ceste, ani na Nivách.

Jednou rukou už otváram Bolt pripravený vykešovať 20 € už asi šiestykrát za posledných 7 dní a zrazu sa dorúti tmavá SORka bez tabúľ, z ktorej vyskakuje VODIČKA (žena! všetok rešpekt, nemá to vyznieť zle, ale toto bude prvá žena v prímestskej doprave) a kričí po nástupištiach cieľovú dedinu.

Ideme späť do autobusu, vyťahujem peniaze a padne "No nejde mi systém, celé to seklo, mám vás pustiť ďalej". Čiže ani peniaze si dnes nepýtali 😃

Inak vodička sa za volantom vôbec neflákala, ešte viditeľne nepoškrvnená duša, ktorá sa cítila previnilo aj za pár minút meškania, ktoré aj tak dohnala – evidentne poznala cestu, ale bola na nej prvý alebo druhý krát, keďže pochytala viacero ostrovčekových obrubníkov alebo vyšla na chodník, ktorý nemal obrubník atď.

Ale úprimne skvelá a veselá skúsenosť 😃

Btw tie Sorky sú úprimne fajn, sedadlá sú veľmi pohodlné. Ale nie je v nich ani informačný systém, ani jeden čas na displejoch nebol správny... Je fakt vidno, že Arriva zohnala busy a v tej chvíli sa na to vys*ali, lebo to je doslova jediné, čo spravili na 100 %.
Reakcia na: Ike #241840:
954ky a Axery čo pretreli dočervena.

Biele Axery zo SAD DS mala SL Express na zmluvnej doprave a teda sú pre túto diskusiu absolútne irelevantné.
Reakcia na: Dispecer #241841:
Žiarli na Arrivu 😂
Reakcia na: Viko #241839:
Tie biele axery?
Reakcia na: Ike #241838:
Rozdiel je, že Lajny nenakupovali "na posledný rok kontraktu", ale menovite v mesiacoch december 2017 (6ks), február 2018 (2), júl 2018 (18), marec 2019 (1). Neviem, či mám iný kalendár, ale podľa mňa by to mali dnes z väčšej časti odpísané.
Reakcia na: gejza #241836:
Tie princípy sú rovnaké, na posledný rok kontraktu sa Ti oplatí kúpiť najlacnejší bus, hoci pri novom optimalizuješ daň z príjmu, ale za cenu straty.
Reakcia na: gejza #241836:
Nemal by si zabúdať aj na kalkulačné...
Reakcia na: 810zssk #241834:
najprv si ujasnime, či sa bavíme o daňových odpisoch - striktne stanovené pravidlá podľa zákona o DzP alebo o účtovných odpisoch - tie by mali reflektovať reálne morálne a technické opotrebovanie v nadväznosti na zásady účtovníctva
Reakcia na: 810zssk #241834:
Áno, autobus je 1. odpisová trieda, takže 4 roky. O tej hodnote je moja domnienka podľa skúsenosťami z trhu osobných automobilov, ale nevidím dôvod prečo by to u busoch bolo inak. Šrot podľa mňa stráca na hodnote menej (kým je pojazdný). EDIT: a kým nie je repasovaný historičák 🙂

Mal som funglovku auto za 10.000 € a 6 ročné som predal za 2.400 €.
Mal som 5 ročné auto za 4.000 € a 11 ročné som predal za 1.600 €.
Reakcia na: Ike #241833:
Autobusy sa odpisujú len 4 roky? To som nevedel a celkom ma to prekvapuje. Tiež to že hodnota nového vozu za rok padne o štvrtinu.
Reakcia na: 810zssk #241831:
Keď kúpiš nový autobus na posledný rok, tak do oprávnených nákladov Ti ide štvrtina jeho obstarávacej ceny, hoci jeho trhová hodnota klesne o viac ako štvrtinu. Teda keď ho po skončení kontraktu ideš predať, tak budeš mať od objednávateľa preplatenú 1/4, ale nepredáš ho za 3/4 obstarávacej ceny, lebo trhová hodnota klesá exponenciálne - rozdiel je tvoja strata, ktorú Ti už ale nikto nepreplatí.

Keď kúpiš starý šrot na posledný rok, tak do oprávnených nákladov Ti ide štvrtina jeho obstarávacej ceny, ale jeho trhová hodnota Ti za rok o štvrtinu neklesne (je to šrot a zostane aj po roku). Teda keď ho po skončení kontraktu ideš predať, budeš mať od objednávateľa preplatenú 1/4 obstarávacej ceny a predáš ho za viac ako 3/4 obstarávacej ceny - rozdiel je tvoj zisk, ktorý je len a len tvoj.
Reakcia na: Dispecer #241799:
Asi by bolo treba viacej spropagovať tabuľky z ČR, koľko berú na kilometer seriózne vysúťažení dopravcovia, koľko dopravcovia z pokrivených súťaží a koľko interní dopravcovia.
Reakcia na: Ike #241830:
Ale aj odpíšeš menej.
Reakcia na: 810zssk #241829:
Taký som mal pocit zo stratégie SL.
A nezhabe, ale asi ho predáš, ak ho nepotrebuješ a na staršom autobuse stratíš menej.
Reakcia na: Ike #241828:
Tak zas ten autobus ti na konci poskytovania služby nikto nezhabe. Môžeš ho ďalej používať alebo predať. Ale áno, ak biznis celkovo balíš, načo by si to riešil.
Reakcia na: 810zssk #241826:
Tak potom sa im nečudujem, že ku koncu kupovali šroty. 15 ročný autobus za rok stratí trhovo minimálne hodnotu v porovnaní s novým. A ak to zmluva umožňovala, je logické, že do toho išli. Tým ich neobhajujem, ale tiež, keď si v lahôdkach "na stojáka" objednám tresku za 1.20 €, tak neočakávam, že mi prinesú hovädzí steak 😁
Reakcia na: N/A #241813:
Vzhladom na to že SL išiel do súťaže s Transdevom, očakával by som rovnaký vozový park ako má aj Arriva, len s iným logom. Jediné, čo by bolo iné je, žeby mali šoferov, ale to je už iná téma.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.