V Brne zastavujú Metropolitany 2 krát ako kompenzácia pre cestujúcich z/na sever Brna. Jazdná doba medzi Prahou a Brnom sa kvôli dlhodobým odklonom cez Havlíčkův Brod predĺžila cca. o 30 min. Po dobu týchto odklonov sa zaviedlo zastavovanie v Brne - Královom Poli, aby miestni nemuseli stráviť ďalší čas cestou z/na Brno hlavní nádraží.
Aby ostala jazdná doba Praha - Brno (hl. n.) pod 3 hodinami (aktuálne od 6.4.2021 činí podľa GVD 2:57 h.), nestojí sa nikde na Vysočine.
Mňa skôr zaujímali tie "rôzne výnimky a pravidlá čo si vyrokovali určité krajiny"
A môžme síce viesť diskusiu či je jedna alebo druhá vyžadovaná okrúhla pečiatka na mieste ak inde vyžadovaná nie je, ale stále to gro spočíva v nepripravenosti, atď našich úradov, a to bol aj Beblavého prvoradý bod.
Ja by som možno trochu zavnímal realitu, v Prahe sa od trate na Barrandov 20 rokov viac žvanilo ako stavalo (tri krátke trate), nevynímajúc to predĺženie do Holyně, ktorého príprava zabrala pol druhej dekády. Aj Modřany-Libuš má rozhodnutie o umiestnení stavby z roku 2017.
Legislatíva EÚ rieši najmä štandardy potrebné pre fungovanie voľného trhu, ale to ako prebiehajú povoľovacie konania a procesy je v kompetencii členských štátov (a ak náhodou, tak o EIA viem).
Ak dobre viem tak toto sa spomínalo vo viacerých predvolebných diskusiách, že sú teda dáke základné pravidlá pri obstarávaniach s EU fondami + existujú rôzne výnimky a pravidlá čo si vyrokovali určité krajiny. No a SVK si namiesto toho základného balíka do zákona caplo všetko a preto to tu je tak príjemne prebyrokratizované, prekomplikované a teda pomalé, lebo sme pápežskejší ako pápež a ideme ďaleko nad rámec čo žiada EU.
Ja som písal o dvoch, ktoré sa už reálne stavajú, resp. sú tesne pred podpisom zmluvy. Tie ďalšie sa chystajú. Nie je to len o peniazoch - mne ide práve o to, že na Petržalskú električku peniaze dávno sú a to konanie je u nás tak neskutočne byrokratické, že sa tomu nedá porozumieť. V Česku majú tie isté zákony EÚ a ide to za kratší čas.
Omnoho viac ako len dve - Václavák, Holyně, Dědina, nový most cez Vltavu (Smíchov-Podolí) alebo Kobylisy-Dolní Chabry-Zdiby.
Ak by Bratislava mala podobný pomer financií na dopravné stavby (Praha je tiež napríklad samostatným krajom), tak by to bezpochyby šlo.
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Erasmus
Aby ostala jazdná doba Praha - Brno (hl. n.) pod 3 hodinami (aktuálne od 6.4.2021 činí podľa GVD 2:57 h.), nestojí sa nikde na Vysočine.