Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: diky #240349:
Ako som tu už spomínal, v rokoch 1979-1982 (a v kontakte som bol aj dlhšie) som brigádoval na MSK, oddelení CSS, kde sa o.i. robili sčítania, kreslili signálne plány etc.. Vtedy jazdilo cez Jaskáč všetko (už si nepamätám, prečo, či ešte nebolo dokončené rozšírenie Pražskej alebo tam bola iná príčina) a práve na "dolnej" tunelovej križovatke dospeli k záveru "novovybudovanú CSS zatiaľ nezapínať, doprava okamžite skolabuje".
Reakcia na: Ike #240353:
Ale veď písal, že by sa muselo ubrať z terasy pri železničiarskom klube.
Reakcia na: Ike #240350:
Keby to brali až k tomu domu oproti? Však tam je miesta 3P.
Reakcia na: Viko #240352:
Ja rozumiem, len neviem, či by v hornej časti na to bol priestor a nebolo by to v konečnom dôsledku z diery do diery.
Reakcia na: Ike #240350:
Ja som nehovoril o žiadnom z diery do diery, ale normálne cez polkruh - na takýto štýl: https://inhabitat.com/wp-content/blogs.dir/1/files/2011/05/Double-Teardrop-Roundabout-4.jpg
(Vlečné krivky si nemám v čom namodelovať, prepáč.)
Reakcia na: Ike #240350:
A nechodia tam také malé smetiarske autá? Tie by to tam určite otočili.
Reakcia na: S499.1023 #240348:
Ale z diery do diery by sa asi neotocili
Reakcia na: Urbanway 2423 #240343:
CSS tu už bola, zrušená bola niekedy koncom 80-rokov. Ešte začiatkom 90-tych tam boli z nej zvyšky. Moc sa neosvedčila z dôvodu, že viac zdržiavala ako prispela k plynulosti. Druhou stránkou veci je, že momentálne je hustejšia doprava ako vtedy a aj možnosti inteligentného riadenia CSS sú inde, tak možno na druhý pokus by to stálo za to.
Reakcia na: Ike #240346:
Smetiarske vozidlá majú práve veľmi priaznivé vlečné krivky.
Neviete niekto či náhodou nebude DOD DPB 2021 dakujem
Reakcia na: Viko #240341:
Vlečné krivky musia počítať aj napr so smetiarmi
Reakcia na: Joyki #240344:
Dnes zostal ráno neschopný Jánošík aj na Os 4604 pár metrov pred hlavou stanicou.
Reakcia na: S499.1023 #240337:
Aj Jánošíky - dnes napríklad vo Veľkom Bieli, čo spôsobilo dosť výrazné zdržania na trati. Rušňovodič s vlakvedúcim dvíhali pre autá závory, šťastie súpravou nestál cez priecestie.
Reakcia na: Viko #240341:
Neviem, či by ten kruháč cez tunely pomohol, pretože stále by tam bolo potrebné dávať prednosť, čo by asi veľmi dopravu nezrýchlilo, zatiaľ čo CSS by podľa mňa umožnila to, že by tadiaľ prešlo za kratší čas viacej áut a v neposlednom rade by sa tam trochu zlepšila aj situácia pre chodcov. Čo sa ceny týka, tak vybudovanie CSS by zase nemuselo byť až také drahé v porovnaní s inými riešeniami.
Reakcia na: Urbanway 2423 #240340:
Tam sa dá vymýšľať riešení a riešení, otázka sú len peniaze...
Podľa mňa by sa tam vošiel aj sploštený ("osmičkový") kruháč cez tunely, keby sa ubralo z terasy pri Valčíku.
A potom samozrejme maximalistické návrhy typu otvorenie podjazdu na Jelenej (a súvisiace zemné práce), ktoré by umožnilo vznik dvoch jednosmeriek.
Reakcia na: samkoh #240339:
Ak by boli semafory na aj na konci tunelov (len kvôli doplnkovým šípkam), tak by to aj šlo, len by bolo dobré zvážiť, či by nebolo lepšie, ak by sa niektoré menej využívané spojenia zrušili, aby nemuseli byť napr. 2 fázy pre spojenie Jaskový rad - Pionierska, keďže podľa mňa by bola za spojenie Jaskový rad - Koliba postačujúcou náhradou obchádzka po Žabotovej - Palárikovej a Dobšinského a za spojenie Pionierska - Karpatská zase obchádzka po Smrečianskej a priľahlých uliciach. Pri spojení Koliba - Karpatská by asi museli byť v každom prípade 2 fázy. Zakomponovanie križovatiek s Tupého, Dobšinského a možno aj Smrečianskej by podľa mňa ešte viac pomohlo plynulosti dopravy v tuneli.
Reakcia na: Urbanway 2423 #240338:
ad križovatka "pri tuneli": nedalo by sa z toho spraviť štvorfázovú CSS s postupnou plnou zelenou pre všetky smery a doplnkovou šípkou vpravo s lotériou "ak sa pošťastí, že prvý v rade ide doprava"? tá doplnková šípka by bola na spôsob Miletičky pred Prievozskou alebo Riazanskej pred Vajnorskou. S tou postupnou plnou zelenou by to mohlo fungovať ako Smolenická/Pajštúnska/Jirásková/Bratská. Len v tom prípade by bolo potrebné jasne označiť vetvy spojenej križovatky, aby vodič vedel, že jeho semafor platí pre obidve strany tunela a teda nemusí na druhej strane tunela dávať prednosť. Začlenenie výjazdu z Dobšinského a Tupého je už asi obrovská utópia 🙂
Reakcia na: Matko1 #240331:
Ak by sa ten odbočovací pruh začínal tesne za križovatkou s Palárikovou, tak by sa tam mali zmestiť tri pruhy so šírkou 3,5 metra, čo by podľa mňa bohato postačovalo. Takisto by sa mohol presunúť prechod cez Karpatskú k trolejbusovej zastávke, aby sa mohla posunúť STOP čiara až na kraj križovatky, čím by sa predĺžil ten odbočovací pruh. Do takéhoto pruhu by sa zmestili asi 4 autá, takže by možno ani nemuseli mať samostatnú fázu pre odbočenie doľava. Ak by bola takáto fáza nutná, tak by som ju zaviedol skôr na úkor áut zo Žilinskej na Karpatskú a nie na úkor Šancovej.

V tej križovatke by sa nedali veľmi umiestniť odbočovacie pruhy (maximálne pre nejaké 1-2 autá) a preto som myslel, že CSS by mala pre autá iba 2 fázy a to Jaskový rad - Pionierska a Koliba - Karpatská s tým, že niektoré spojenia by zanikli (napr. Jaskový rad - Podkolibská, Pionierska - Karpatská) v prospech tých dvoch hlavných.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.