Presne tak. Navyše, posilniť poobede treba celý úsek od Blumentálu až do Rače, nielen po Stn. Vinohrady.
Ďalšími výhodami posilnenia a predĺženia l. 7 poobede oproti skráteniu intervalu l. 3 sú:
- rovnomerné využitie vozidiel (aktuálne má l. 7 ráno 14 poradí, poobede iba 4)
- úspora pri výjazdoch/dojazdoch - K2S na l. 7 sa napoja/odpoja priamo na trase pri Stn. Vinohrady, pri l. 3 by bol nutný výjazd/dojazd z Jurajovho dvora - kým skoro ráno to má význam pre spojenie zo širšieho centra mesta do Rače a neskoro večer späť, počas špičky sú to zbytočné vozokilometre medzi JD a Vazovovou
- l. 7 na Hlavnú stanicu mala podľa DPB slúžiť aj ako alternatíva voči a-busom a t-busom v prípade zápch na Šancovej (áno, ak zápchy nie sú, je to z R. mýta busom rýchlejšie)
Nebude mať každá linka iný interval a hlavne sa ušetria škodovky na výmeny vozov, prípadne vozy po nehode, s poruchou (momentálne je denná výprava pondelok až piatok 22x 30T a 28x 29T, keby sa pridali 3 - 4 vozy na L3, tak by už podľa mňa hrozilo, že sa nepodarí na všetky NP poradia 4 a 9 vypraviť NP vozy).
Slávna 151-ka, kde stále viazne, keď sa cestuje po poludní z práce ? z 30 - minútového intervalu premávky na 45 a viac minútový interval, "poteší to "... hlavne, že konečne príde...
Problém s kapacitou na Račianskej je poobede, kedy jazdia plné 3 do Rače a poloprázdne 7 na Stn. Vinohrady. Riešením by bolo predĺžiť l. 7 do Rače aj poobede a zahustenie jej intervalu tak, aby vznikol preklad l. 3 a l. 7 - čo už navrhoval Trammat v inom vlákne: https://imhd.sk/ba/doc/sk/20555/Obnovenie-prem%C3%A1vky-liniek-191-192-a-196# (príspevok 21)
V čase hustého intervalu (špičky) nemá zmysel pri električkách riešiť nejaky sieťový interval, prestupy sú vždy krátke a zgrupovanie sa ti deje beztak (lebo veď sú aj meškania, atď).
Problém by to bol cez víkend a večer, ale tam zas potreba pridávať spoje myslím nie je.
ze pokial skratis interval len na jednej z liniek tak z toho budes mat v centre kde sa ma dat prestupit trosku galimatias (pri hustom intervale by nejake navaznosti az taky problem neboli, ale aj za predpokladu nemeskania by sa ti stavalo zeby v rovnakom case mali byt na jednej zastavke vozidla viacerych liniek)
A nemohli by sa na týchto miestach vyhnúť aj minibusy? Podľa všetkého by sa však minibusy mali stratnúť na úrovni 2. zast. Havlíčkova v smere na Búdkovú, čiže na križovatke Havlíčkova x Na Slavíne, takže problém s križovaním by nemal byť.
len pri tom narazis napriklad na to ze taka L3 z race kapacitne mierne nestihala (pred koronou, sucasny stav neviem, v MHD znutra som sa uz davno nevyskytol)
nie, nie je ich tak málo... cca. polovica frekvencie na drotárskej prestupuje na búdkovej do mesta a napr. viem, že zo ZŠI na Drotárskej občas pešo zbehnú až na búdkovú, keď im zdrhne 41-ka.
čo si pamätám z čias, keď som sa 147-kou občas prevážal z Búdkovej na Hodžovo(dávno pred coronou), tak nejaký vodič spomínal, že od Šulekovej je extra krátka zelená. tak neviem, či by to bol najlepší nápad.
NIKDYYYYY!!!! podľa mna už len z trucu ju neobnovia
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
HS10