zaujímavé debaty o rôznych typoch mhd ....
problém je v tom,že cena cestovného nezodpovedá poskytnutej službe takže aj naďalej je výhodnejšie používať auto...to isté platí aj o železničnej spoločnosti...
Viem, spolu aj s SU18. No dúfam, že Bratislava už začne so súčasným stavom niečo robiť, pretože v KE budeme mať za chvíľu všetky typy NP autobusov (12, 15, 18m) a 12 KT8D5 s NP článkom...
Lenze tam naozaj boli VRbusti a hrabali sa asi pol hodiny v ukazovateli vyhybky. Kym som dosiel tak mozno aj v inych dratoch... Nemysli si az taky blby nie som
COLOR:
Urobi si jasno v tych -bustoch, lebo za chvilu tu budes aj mna oslovovat inak ako fobust...
Gyrobusy:
Svajciari s tym velmi experimentovali, firma Oerlikon. Skonstatovali vsak nasledovne: Specificky vykon zotrvacnikov noe je zatial obmedzeny. Pri sucasnych dostupnych materialoch zotrvacnikov je specificka energia akumulovana v zotrvacniku nizsia, ako v elektrochemickom akumulatore.
firma General Electric skusala nasledovne:
Otacky toho zotrvacnika, ktory ma cca 1,5 tony boli 10000 /min!!! Vozidlo ma dojazd 5,6 km a pri vypnuti vsetkych pomocnych pohonov az 11 km. Z 5000 ot. na 10000 ot sa zotrvacnik roztoci za 90 sekund. Vozidlo ma hmotnost 12700 kg.
Zaiste si viete predstavit, co sa deje, ked s takym vozidlom idete do zatacky. Gyroskopicke vlastnosti zotrvacnika nemaju na to prave najlepsie vplyvy...
Skusalo sa to aj na kolajovych vozidlach, ovsem s rovnakym vysledkom: Je to zbytocna blbost. Najvyssiu ucinnost prenosu aku dosiahli bola 70 percent (tusim).
Vďaka za opravu. Ja som si tie ostatné (a zaujímavé) názvy ulíc opisoval na papier a až potom som ich nahodil do PC, takže chyba nastala niekde v postupnosti mapa-papier-PC
Nikde nemaju listky! Neviete co sa deje? Niekto ich skupoval?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Jany